Yerel İşletmeler İçin Güvenli ve Etkili Beyaz Şapka Bağlantıları Nasıl Oluşturulur?
Siz veya müşteriniz yerel bir topluluğa hizmet veriyorsanız, yerel bağlantılara ihtiyacınız vardır. Yerel SEO için global sitelerden yüksek DR bağlantıları almak yeterli değildir. Size biraz güç verebilirler, ancak size yerel alaka sağlamazlar.
Nadiren paraya mal olan sektöre özgü bağlantılarla beklentileri aşmak ister misiniz? İyi bir geri bağlantı profili oluştururken yerel iş topluluğuyla ilişkiler kurmak ister misiniz?
Aşağıda, size nasıl olduğunu göstereceğim…
Bu kılavuzda, yerel bağlantı kurmanın ne olduğunu öğreneceksiniz. Ayrıca yerel bağlantıların, bölgenize bağlı olmayan prestijli bağlantılardan neden daha etkili olabileceğini de öğreneceksiniz. Bundan sonra, yüksek kaliteli yerel bağlantılar için yedi yer öğreneceksiniz.
Yerel bağlantı oluşturma, yerel (coğrafi olarak yakın) kaynaklardan bağlantı oluşturma işlemidir.
Google Benim İşletmem'e kaydolmak gibi büyük adımların yanı sıra, yerel geri bağlantılar oluşturmak, yerel SEO'nun temel unsurlarından biridir.
Yerel geri bağlantıların neden önemli olduğunu anlamak istiyorsanız, SEO çabalarınızda herhangi bir bağlantı kurma türünün rolünü düşünün. Google, bağlantı profilinizi web siteniz ve onun önemli konularla ilgisi hakkında yargıda bulunmak için kullanır.
Google arama sonuçlarında görünmek istiyorsanız, tarayıcıların değerlendirebileceği bazı alaka düzeyi sinyallerine sahip olmanız gerekir. Yerel SEO ile, endişelenmeniz gereken iki farklı alaka düzeyi vardır: endüstri alaka düzeyi ve yerel alaka düzeyi.
Yalnızca endüstri bağlantılarından farklı olarak, yerel bağlantı oluşturma, web sitenizin bir konumla alakalı olduğunu Google'a kanıtlamanıza yardımcı olur.
Chicago'daki bir emlak web sitesi için geri bağlantılar oluşturmaya çalışıyorsanız, emlak sitelerinden ve Chicago sitelerinden bağlantılara ihtiyacınız vardır. SEO'nuz için en iyi geri bağlantılar, her ikisiyle de alakalı sitelerdendir.
Google, sitenizi değerlendirirken tüm bunları dikkate alacaktır. Sağlam yerel bağlantılar, yerel sonuçlara ulaşmanıza yardımcı olabilir. Bu bağlantılar, yerel pakette görünüp görünmemeniz konusunda da önemli bir katkıda bulunan faktördür.
Avantajları bundan daha ileri gider.
Web sitenize yerel bir bağlantıyı izleyen ziyaretçilerin yerel hizmetleri satın alma olasılığı daha yüksektir. Google'ın ne istediğinden endişe etmeseniz bile, tam olarak yönlendirmek istediğiniz trafik türüdür.
Artık, yerel bağlantı oluşturmaya dahil olmanın neden buna değer olduğunu ve bunun yerel SEO'nuz üzerinde ne gibi bir etkisi olduğunu biliyorsunuz. Nasıl yapılacağına başlayalım.
Güçlü bir konuma gelene kadar birbirinin üzerine inşa edilen yedi farklı adım öneriyorum.
Bu adımlar şunlardır:
- Dizinlerle başla
- Yerel konuk gönderileri oluşturun
- Bağlantıları geri almak için bir içerik parçasında bahsetmeler sunun
- Bağlantıları başka bir yere eklemek için yardım edin
- Bağlantısız marka bahsetmelerini artırın
- Uzman özetleri oluşturun
- Satıcı iş ortağı bağlantılarını isteyin
Neyse ki ücretsiz ve kurulumu kolay bazı bağlantılarla başlayalım.
1. Dizinlerle Başlayın
Dizin, yerel işletme girişlerini toplayan ve görüntüleyen bir web sitesidir. Eklenen işletmelerin adları, adresleri ve telefon numaraları (genellikle NAP bilgileriniz olarak kısaltılır) halka gösterilir.
Muhtemelen daha önce bu tür sitelerin çoğunu ziyaret etmişsinizdir. Yelp, YellowPages, BBB (Better Business Bureau) ve Angie's List gibi siteler/uygulamaların tümü dizinlerdir. Google Benim İşletmem bile bir tür dizindir.
Az önce adlandırdıklarım gibi ulusal sitelerde işletme profilleri oluşturmalısınız. Yine de, bu bağlantı oluşturma adımının asıl amacı sektöre ve/veya bölgeye özgü yerel dizinleri bulmaktır . Bu siteler, belirli bir şehir veya yerel toplulukla ilginizi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.
Müşterinizin New York'ta bir tesisatçı olduğunu düşünelim. Her iki işareti de vurmanıza yardımcı olacak bir dizin bulabilir miyiz?
"New York tesisatçı dizini" için Google sonuçlarının 1. sayfasında bir tane buldum: Master Plumber's Council of New York adlı bir dizin . Bu, varsayımsal müşteriniz için mükemmel bir bağlantı olacaktır.
Artık hem bölge hem de sektörle eşleşen dizinleri her zaman bulamayacaksınız. Bu kolaydı çünkü New York çok büyük ve çok sayıda tesisatçı var. Her ikisine de uyan bir dizin bulamazsanız cesaretiniz kırılmasın.
Yine de, neredeyse her büyük şehrin bir tür yerel işletme rehberleri vardır. Dar bir şekilde belirli mahallelere odaklanan bazı işletme rehberleri bile bulabilirsiniz.
Hazır başlamışken, ABD'de sektöre özel binlerce ulusal dizin var. Belirli küçük kasaba bölgelerine hizmet veren iş rehberleri de vardır. Mümkün olduğunda mükemmel bölge veya hizmet eşleşmelerini alın ve bu bir seçenek olmadığında ulusal dizinleri geliştirin.
Dizinler Neden Önemlidir?
Dizin siteleri, yerel bağlantı oluşturma kampanyanız için mükemmel bir başlangıç noktasıdır, çünkü bunlar yaygın olarak bulunur ve işletmelerin sektöre ve bölgeye özgü bağlantılarla bir profil oluşturması için hızlı ve basit bir yol sunar.
Bu listeleri sağlamak, dizin web sitelerinin iş modelidir, bu nedenle önünüze pek fazla engel çıkarmazlar. Çoğu durumda kaydolmak için herhangi bir ücret ödemezsiniz ve liste kaydınız hızlı bir şekilde görünür.
Yerel dizin bağlantılarını oluşturmayı bitirdiğinizde, konuk gönderisine geçmenizi tavsiye ederim.
2. Yerel Konuk Gönderileri Oluşturun
Konuk yazısının ne olduğunu biliyorsun. Konuk yazıları, sizin tarafınızdan yazılan ve başka bir site tarafından yayınlanan makalelerdir. Konuk gönderisinin genel fikri, büyük sitelerin içeriğe ihtiyacı olduğu ve sizin de onların hedef kitlesine ihtiyacınız olduğudur.
Konuk gönderilerini yerel olarak oluşturmak, onları büyük ulusal sitelerde oluşturmakla tamamen aynı şekilde çalışır. Tek fark, doğru bölge ve sektöre dayalı yerel blogcuları bulmaya çalışıyor olmanızdır.
Muhtemelen her iki puanı da alan sitelerin uzun bir listesi olmayacak, bu nedenle bağlantılarla yerel işletmelere ulaştığınızda mümkün olduğunca ikna edici olmalısınız.
Küçük işletme sahiplerine veya yerel blog yazarlarına e-posta konuşmalarımda verilerle liderlik etmeyi seviyorum . İyi performans gösteren benzer başlık örneklerini kullanın ve performans gösterebileceğinizin kanıtı olarak geçmiş konuk gönderilerini (ve sıralamalarını) kullanın.
Potansiyel gönderinin değerini destekleyen Ahrefs raporlarıyla onların gözlerini kamaştırmayı da deneyebilirsiniz. Onlara yüksek yerel arama sıralamalarına ulaşmış benzer konuları gösterin. Bir yazar olarak değerinizi kanıtlamak için oluşturduğunuz blogların sıralamalarını da onlara gösterebilirsiniz.
Veriye dayalı ikna, sizi yanıt almaya daha da yaklaştıracaktır. Bu videoda tüm satış konuşması sürecini ayrıntılı olarak anlattım .
Neden Yerel Konuk Gönderileri Oluşturmalısınız?
Konuk gönderileri, yalnızca iyi hedeflendiklerinde işe yarar. Bu yüzden yıllardır bağlantı kurmanın bir parçası oldular. Basit bir Google aramasıyla yerel blogcuları veya yerel bir işletmeyi bir blogla bulmak zor değil.
Müşterinizin sektörüyle alakalı yerel blogları hedefliyorsanız, web sitenize yerel aramalardaki yerinizi güçlendiren bir bağlantı alırsınız.
Dizinler gibi, konuk gönderilerinin de düşük bir giriş maliyeti olabilir. Çoğu durumda, yalnızca dağıttığınız içeriği üretme maliyeti için ödeme yapmanız gerekecek.
Bazı siteler konuk gönderileri için ücret alabilir, ancak bu, yerel nişlerde daha az yaygındır. Çoğunlukla, fuar bağlantılarını adil bağlantılarla takas etmeye istekli iş siteleri bulacaksınız.
İçeriğe ihtiyaç duyan yerel siteler listenizi bitirdiğinizde, web siteniz için içerik geliştirmeye ve bağlantıları çekmek için kullanmaya başlayabilirsiniz.
3. Bağlantıları Geri Almak İçin Bir İçerik Parçasında Mansiyonlar Sunun
Sitenize bir bağlantı karşılığında içeriğinizde yerel işletmeleri öne çıkarmayı teklif edebilirsiniz.
Hedeflerimin önüne FOMO (Fear of Missing Out) sallamayı seviyorum. Bu şekilde çalışır.
Yerel bağlantı hedeflerinin bir listesini geliştirir ve bunları işletmeye göre düzenlerim. Birçoğunun kahve dükkanı olduğunu hayal edin. "New York'taki en iyi 20 kahve dükkanı (veya Manhattan veya Brooklyn - ne kadar yerel, o kadar iyi)" başlıklı bir blog yapabilirim.
Daha sonra listemdeki tüm kahve dükkanlarına e-posta gönderir ve şöyle bir şey yazardım:
"Kahve dükkanınıza hiç gitmedim ama görmezden gelinemeyecek kadar çok güzel şey duydum. Bana dükkanınız hakkında biraz bilgi verebilir ve bittiğinde listeye bağlantı verebilirseniz, sizi ekleyeceğimden emin olabilirsiniz.
Bu mesaj onlara yanıt vermeleri için güçlü bir teşvik verir. Listeye eklenmezlerse başka bir rakibin kendilerine olması gereken ilgiyi çekeceğinden endişe edebilirler. Bu videoda tüm FOMO stratejisini detaylandırıyorum .
Neden Bağlantılar için Mansiyon Sunarsınız?
Bu mükemmel bir bağlantı kurma stratejisidir, çünkü konuk gönderileriyle ilgilenmeyen (veya blogları bile olmayan) yerel işletme sitelerinden bağlantılar oluşturmanın harika bir yoludur. Diğer bazı stratejiler gibi, iyi içerik üretiminin ötesinde maliyetler.
Bu, her yeni içeriği yayınlarken zaman içinde üzerine inşa edebileceğiniz bir bağlantı kurma stratejisidir. Bunu ayrıca basın bülteni veya vaka çalışmaları gibi diğer içerik türlerine de uyarlayabilirsiniz.
Parçalar arasındayken, zaten yazılmış olan içerikten bağlantılar alabilirsiniz. Bunu yapmanın en iyi yollarından biri, diğer işletmelere bağlantı ekleme konusunda yaklaşmaktır.
4. Başka Bir Yere Bağlantı Eklemek İçin Sosyal Yardım Yapın
Bağlantı ekleme, bazı faydalar karşılığında bağlantıların mevcut içerik parçalarına yerleştirildiği bir düzenlemedir.
En iyi işletmeler için mevcut içeriğe bakarak ve müşterinizin web sitesinin ait olduğu mevcut listeleri bularak son stratejiyi tersine çevireceğiz.
“(bölge) alanında ilk 10 (sektör)” araması yaparak başlayın ve ilk sayfada çıkan makalelerin bir listesini yapın. Listeyi yayınlayan siteye ulaşabilir ve müşterinizi öne çıkan işletmelerden biri yapmak için ne gerektiğini öğrenebilirsiniz.
Bunun gibi düzenlemelerde sizden ödeme yapmanız istenebilir. Listeye bağlanma sözü vermeyi deneyebilirsiniz (zaten bu, müşteriniz için iyi bir sosyal kanıttır), ancak bu yüksek trafikli bir listeyse, yayıncı tazminat isteyebilir.
İstediğiniz sonucu teşvik etmenin bir yolu, yeni segmenti kendiniz geliştirmektir. Bağlantıyı içeren pasajı, makalenin mevcut ses ve stilinde yazın. Yeni bölümü e-postanızdan kopyalayıp yapıştırmaları onlar için ne kadar kolaysa, onaylanma olasılığınız o kadar artar.
Neden Bağlantı Eklemelerini Arıyorsunuz?
Bağlantı eklemeler, bağlantı oluşturma kampanyanızın önemli bir parçasıdır çünkü zaten yaşlanmış ve performans gösteren içerikte yer almanızı sağlar. Bu taktik, SEO uzmanları arasında popülerdir çünkü konuk gönderilerine kıyasla çok fazla iş gerektirmez.
Bazen, bahsedilmek için savaşmanıza bile gerek kalmaz. Bahsettiğiniz ancak henüz bağlantı kurmadığınız yerleri bulabilirsiniz. Bu sözler, yeni bağlantılar için harika bir fırsat yaratabilir…
5. Bağlantısız Marka Mansiyonlarını Artırın
Bağlantısız bir marka sözü, markanızın sitenize geri bağlantı vermeyen herhangi bir çevrimiçi sözüdür.
Örneğin, birinin bir şehirdeki yerel işletmeler veya önemli noktalar hakkında bir makale yazdığını hayal edin. Hiçbirine bağlantı vermeden birçok farklı yerden bahsedebilirler. Bunlardan biri müşteriniz olursa, önünüzde bir fırsat var.
Müşterinizden daha önce bahseden herhangi bir web sitesi, bir talebe ortalama erişim hedefinden daha açık olacaktır. Yapmanız gereken tek şey onlara ulaşmak ve bahsetmelerini bir bağlantıya dönüştürmelerini istemek.
Ahrefs gibi bir araç kullanarak bu marka sözlerini bulmak kolaydır . Bu işlemi otomatik pilota almak için Mention veya Brand24 gibi araçları da kullanabilirsiniz .
Neden Bağlantısız Marka Bahislerini Hedefleyin?
Bağlantısız marka bahsetmelerini hedeflemelisiniz çünkü bunlar kolay. Bulması ve talep etmesi kolaydır. Birinden yapmasını istediğiniz tek şey, daha önce oluşturmuş oldukları içerikteki bir kelimeye bağlantı eklemesidir.
Müşterinizi zaten olumlu bir şekilde ele almış birine (özellikle başka bir yerel işletmeye) ulaşmak, gelecekteki işbirlikleri için harika bir açılış olabilir. Oluşturabileceğiniz yönlendirme trafiği sadece pastanın üzerindeki kremadır.
Sektörünüzde uzun vadeli ilişkiler kurmak için bağlantı kurma stratejinizi kullanmakla ilgileniyorsanız, bir uzman toplantısı düşünmelisiniz…
6. Uzman Özetleri Oluşturun
Uzman derlemesi, hedef sektördeki veya bölgedeki etkili kişilerden alıntılar alınarak geliştirilen bir makaledir. Sıcak bir soru veya konuyla başlayın ve konuyu ele almak için 20-30 düşünce liderine ulaşın.
Bir örnek için kahve dükkanı müşterisine geri dönelim. Herkes için önemli olan yerel bir sorunla başlayın. Diyelim ki belediye meclisi, müşterinizin bulunduğu yere yakın yeni bir ticari alan imar etmeyi düşünüyor.
Bu, yakındaki birçok işletme sahibinin sesini çıkarmak isteyeceği bir sorundur. Her birine ulaşın ve yerel fikirleri sergileyecek bir makaleyle ilgilenip ilgilenmediklerini sorun.
Tamamlandığında makaleye bağlantı vermelerini isteyin. Seslerini öne çıkaracağı için muhtemelen buna açık olacaklar. Onlar için pazarlama ve sizin için bir bağlantı.
Neden Özet Makaleler Geliştirmelisiniz?
Geçen hafta makaleleri, yerel bağlantı kurma stratejileri için mükemmeldir çünkü çok az bir çabayla düzinelerce bağlantıya bedel olabilirler. Arama motorları bunlara iyi yanıt verir ve gönderiler, sosyal medyada yayınlayabileceğiniz harika paylaşılabilir içeriklerdir.
Sizin tarafınızdan çok az çaba gerektirir. İçeriğin çoğu alıntılarla oluşturulur, bu nedenle yalnızca sosyal yardım, organizasyon ve tanıtımı halletmeniz gerekir.
Makalede yer alan her işletmeden yerel geri bağlantılar toplayabilirsiniz. Bilgilerini sitelerinde veya sosyal medya profillerinde gösterebilmeleri için yayınlandığında onlara haber verin.
Bu makalelerden birini oluşturduğunuzda, sosyal medyaya daha da fazla dikkat çekebilir. Herhangi bir hayran makaleden başka bir yerde bahsederse, başka bir geri bağlantınız olur. Hatta alıntı gerektiren yerel haber sitelerinden bile dikkat çekebilirsiniz.
Bu sitelerden gelen bağlantılar SEO'nuz için harika olabilir ve bağlantı fırsatları oradan gerçekten çığ gibi büyüyebilir. Bir bağlantıdan yararlanabilecek tek kişi öne çıkan etkileyiciler değildir. Ayrıca satıcı ortaklarını da düşünebilirsiniz…
7. Satıcı İş Ortağı Bağlantıları İsteyin
Satıcı iş ortağı bağlantıları, müşterinizin satıcılarla olan ilişkisinden elde ettiğiniz geri bağlantılardır. Çoğu yerel işletmenin, onlara işin yürütülmesi için gerekli malzemeleri sağlayan çok sayıda satıcısı vardır.
Örneğin, müşteriniz bir restoran işletiyorsa, yerel fırından ekmek veya ev yapımı anne-baba dükkanından dondurma alabilir.
Diğer tüm işletmeler, tek kullanımlık bardaklara ve tabaklara, toptan ofis malzemelerine veya diğer malzemelere ihtiyaç duyabilir. Çoğu işletme, birçok satıcıya güvenir ve burası, bazı önemli bağlantı fırsatlarını bulacağınız yerdir.
Bu satıcılardan herhangi birine ve tümüne ulaşabilir ve sitelerinde bir bağlantı isteyebilirsiniz. Bağlantınızı (falanca) restoranın (falanca) tercih edilen (ürünü) gibi bir mesaja dahil etme şansına atlayabilirler.
Karşılığında bir bağlantı isterlerse, müşterinizi destekleyen satıcıları öne çıkarmak için web sitenizde kolayca bir sayfa oluşturabilirsiniz.
İyi görünmelerini sağlar ve size SEO'yu güçlendiren geri bağlantılar (ve hatta belki bir miktar yönlendirme trafiği) sağlar. Bu gerçek bir kazan-kazan teklifi.
Satıcı İş Ortağı Bağlantılarını Neden Tercih Etmelisiniz?
Bu harika bir bağlantı kurma taktiğidir çünkü satıcılarla olan önceki ilişkiniz tarafından desteklenmektedir. Size yardım etmek istemeye hazırlar. Müşteriniz, ticari müşterilerinden biridir, bu nedenle talebinizi muhtemelen müşteri hizmetlerinin bir parçası olarak değerlendireceklerdir.
Ek olarak, birçok satıcı aynı zamanda arama motoru sıralamalarını önemseyen yerel işletmelerdir. Yerel arama hedefleri için geri bağlantılara ihtiyacınız olduğunu anlayacaklar ve geri bağlantı ticaretinin faydaları olacağı fikriyle onları satmak zor değil.
Özetle: Şimdi Ne Yapmalı?
Bu yerel bağlantı oluşturma stratejileriyle, yerel ticari müşterileriniz için üst düzey, yerel ve sektöre özel bağlantılar bulma yolunda zaten iyisiniz.
Backlink profili üzerinde küçük bir çalışma ile, müşterinizin web sitesi hızlı bir şekilde arama sonuçlarında yerini bulacaktır. Bu sırada, yerel işletme üyelerine ulaşarak ve onlara bahsederek değer katarak toplulukla harika ilişkiler kurabilirsiniz.
Basit bir Google aramasıyla bulabileceğiniz bölgeye ve sektöre özgü işletme dizinleriyle başlayın. Ardından, her siteye konuk gönderileri, bağlantı eklemeleri ve bağlantısız marka sözlerinden gelen bağlantılar için yaklaşabilmeniz için topluluk erişim hedeflerinin bir listesini oluşturun.
Yerel etkileyicilerle köprüler kurarken daha da fazla bağlantı toplamak için uzman özetleri geliştirin. Son olarak, daha fazla geri bağlantı için sitelerinde öne çıkma konusunda satıcı iş ortaklarına ulaşın.
Diğer pazarlama görevlerinize odaklanabilmek için kendinizi bağlantı oluşturma zahmetinden kurtarmak ister misiniz? Authority Builders'a kaydolun . Burada, son derece yerel ve yerel SEO için mükemmel olanlar da dahil olmak üzere çevrimiçi olarak en iyi bağlantılardan bazılarını satın alabilirsiniz. Siz seçin, biz inşa edelim.
0 yorum:
Yorum Gönder