2022'de Bağlantılar İçin Trafik Neden Önemli?
Son yıllarda, muhtemelen bir geri bağlantının değerinin önemli ölçüde değiştiğini fark etmişsinizdir. Bugün, Google, oradaki bağlantıların çoğunu düpedüz değersizleştiriyor ve görmezden geliyor.
Öyleyse, web sitenize oluşturduğunuz bağlantıların Google'ın gözünde değerli görünmesini nasıl sağlayacağınızı merak ediyorsanız, bu yazı tam size göre.
Her şey trafiği olan web sitelerinden bağlantı almakla ilgilidir. Google'ın gerçekte internetteki kaç web sitesini dikkate aldığına ve ekibimiz ve SEO topluluğundaki diğer kişiler tarafından gerçekleştirilen çeşitli testlerden elde edilen verilere ilişkin derinlemesine bilgi edineceksiniz.
Ve son olarak, gerçek trafik alan web sitelerinden en iyi bağlantı fırsatlarını nasıl bulabileceğinizi adım adım öğreneceksiniz.
Bununla birlikte, hadi kazalım.
İlk olarak, aynı sayfaya geçmek için bir dakikanızı ayıralım. Farklı insanlar için "trafikle bağlantıların" ne anlama geldiği konusunda biraz kafa karışıklığı var.
Genel olarak, iki düşünce okulu vardır:
- 1Trafik İçeren Bağlantılar : Çeşitli trafik kaynaklarından gerçek trafik alan web sitelerindeki bağlantılar.
- 2Trafik Oluşturan Bağlantılar : Web sitenize yönlendirme trafiği geçirme olasılığı olan bağlantılar.
Bu makale için, "trafikle bağlantı"nın, gerçek trafik ve görüntüleyenler alan bir web sitesinden bağlantı almayı ifade eden ilk tanımına bağlı kalacağız.
Yönlendirme trafiğini web sitenize aktarıp aktarmadığı farklı bir hikaye ve aşağıdaki analizimizde dikkate alınmayacaktır.
Bir Bağlantının Değerini Anlamak
Web sitesi trafiğinin sıralamalar üzerindeki etkilerinin tartışılması, günümüzün SEO ortamında bir geri bağlantının değerinin ne olduğunun anlaşılmasıyla başlamalıdır.
Oluşturduğunuz herhangi bir bağlantının web sitenize meyve suyu aktaracağı günler geride kaldı. Bugünlerde Google, çoğu bağlantıyı görmezden geliyor ve değerini düşürüyor.
Bu nedenle, reddetme aracını artık eskisi kadar fazla kullanmamamız veya olumsuz SEO girişimlerinin pek işe yaramamasının nedeni budur.
Öyleyse, çoğu bağlantı eskisi kadar değerli değilse, satın aldığınız veya oluşturduğunuz bağlantıların önemli olan küçük yüzdede olduğundan nasıl emin olabilirsiniz?
İşte burada trafik denkleme giriyor.
Testlerimiz, bir bütün olarak trafik alan web sitelerinden gelen bağlantıların, trafiği olmayan, düşük kaliteli sitelerdeki veya Google'ın spam olarak görüntülediği sitelerdeki bağlantılardan daha değerli olduğunu göstermiştir.
Ayrıca, ayda milyonlarca olmasa da binlerce ziyaretçisi olan sitelerden gelen bağlantıları kim istemez ki?
Gözlemlediğimiz başka bir şey de, bu stratejinin etkili olabilmesi için bağlantının oluşturulduğu belirli bir sayfanın trafiğe sahip olması gerekmediğidir. Bunun yerine, halihazırda Google'ın iyi kitaplarında yer alan sitelerde değerli bağlantılar oluşturmakla ilgilidir.
Bu, sitenize işaret eden bağlantıların yok sayılması veya değersizleştirilmesi olasılığını azaltan şeydir.
Bir sitenin Google'ın iyi kitaplarında olup olmadığını nasıl bileceğimizi daha sonra ele alacağız.
Bundan önce, yaygın bir yanılgıyı ele almamız gerekiyor…
Trafikle Bağlantılar Sıralamayı Doğrudan Etkiler mi?
2019 yılında Ahrefs , trafik içeren bağlantılar üzerine korelasyonel bir araştırma yürüttü ve bu tür bağlantıların sıralamalar üzerinde bir etkisinin olup olmadığına ışık tutmayı amaçladı.
Çalışma, organik trafik alan sitelerden bağlantılarınız varsa, Google'da mutlaka daha üst sıralarda yer almayacağınızı buldu.
Ayrıca, araştırmalarındaki SERP'lerin %88'inin trafiği olan bir web sitesinden en az bir geri bağlantı alan on sonuçtan en fazla dördüne sahip olduğunu buldu.
Trafiği olan web sitelerindeki dış bağlantıların sıralamaları etkileyen doğrudan bir faktör olduğuna dair net bir kanıt olmamasına rağmen , bu bağlantılar giderek daha değerli hale geliyor ve bunun yerine dolaylı SEO faydaları sunuyor…
Google Kaç Web Sitesini Trafikle Ödüllendiriyor?
Google, hangi web sitelerine trafik gönderdiği konusunda çok seçicidir. Google'ın her gün keşfettiği 25 milyardan fazla sayfa spam olarak işaretlenir ve böylece trafikle ödüllendirilen birkaç web sitesinin değeri artar.
Kaç tane web sitesinin Google'ın ödüllendirdiği şanslı azınlığın bir parçası olduğunu yanıtlamak için Ahrefs tarafından yapılan başka bir araştırmaya yöneldik .
Araştırmacılar, Ahrefs'in dizinindeki içeriğin %90'ından fazlasının Google'dan trafik almadığını tespit etti.
Çalışma, Ahrefs dizininde ve İçerik Gezgini aracında gösterilen 1 milyardan fazla sayfayı analiz etti.
Bu sayfaların tümü, Ahrefs'in dizinlerine girmesine izin verilen web siteleri için katı standartlarını geçmiştir.
1 milyar sayfa çok gibi görünse de, 2016'da kaydedilen 130 trilyondan fazla sayfayla World Wide Web'in çok küçük bir kısmı.
Bu nedenle, Ahrefs'in çalışmasındaki sayfaların İnternet'in en iyileri arasında yer aldığını varsaymak yanlış olmaz, ancak bunların yalnızca %9,37'si Google'dan gelen trafikle ödüllendirilir.
Google, hangi web sitelerinin trafik alacağına karar vermede çok kritik bir rol oynadığından, Google'ın üst sıralara çıkmasına izin verdiği birkaç web sitesinden gelen bağlantılara olumlu bakılmasının nedeni budur.
Yalnızca Trafiği Olan Sayfalardan Bağlantı Oluşturmaya Değer mi?
Trafiği olan web sitelerindeki bağlantıların sıralamaları doğrudan etkilediği fikrini çürüttük. Ancak, Google'ın ödüllendirdiği sitelerdeki bağlantıların peşinden koşmak, yapılacak çok akıllıca bir şey.
Bunu düşün…
Google'ın algoritması olsaydınız, hangi web sitesini ödüllendirirdiniz:
Umarım, ilk seçeneği seçmişsinizdir.
Uzun yıllar boyunca onlarca test yaptık ve trafiğe sahip bağlantıların kendi sitelerimiz üzerindeki etkisini gözlemledik. Aslında, gördüğümüz sağlam SEO kazanımları, bugünlerde ABC bağlantılarının neden yalnızca gerçek trafiğe sahip web sitelerini kabul ettiğine katkıda bulundu.
Bu cesur bir hareketti, ancak müşterilerimizin kaliteli güven sinyalleri oluşturmasına ve bir dereceye kadar sonuçlarını gelecekte kanıtlamasına yardımcı olmak için doğru yöndeydi.
Doğal olarak, link aldığınız sayfanın trafik alması da güzel bir bonus, ancak bu gerekli değil. Bu, en iyi niş düzenlemeleri için geçerli olacaktır. Ancak konuk gönderilerini de merak ediyor olabilirsiniz.
Trafiği Olan Sitelerde Konuk İlanı Günümüzde Geçerli Bir Bağlantı Kurma Stratejisi mi?
Matt Cutts, misafir göndermenin sona erdiğini söylediğinde, SEO topluluğundaki pek çok kişi şaşkına döndü. Bu nedenle, misafir göndermenin hala geçerli bir bağlantı stratejisi olup olmadığını test ettik.
Spoiler uyarısı: misafir gönderme çalışıyor. Çalışmayı hiç bırakmadı.
Çalışmamız , Matt Cutts'ın iddialarına rağmen , misafir göndermenin sıralamaları iyileştirmek için hala etkili bir yöntem olduğunu ortaya çıkardı.
Bağlantılarınızın Google tarafından tanınmasını sağlamanın sırrı, Google'ın halihazırda organik trafikle ödüllendirdiği sitelerde konuk gönderisi oluşturmaktır .
Fikir şu ki, Google bu web sitelerini onlara trafik gönderecek kadar seviyorsa, internetin geri kalanında olduğu gibi bağlantıyı göz ardı etmek yerine bağlantı yerleşimini sayacak kadar sizi sevecektir!
Bu testin bir parçası olarak, oluşturduğumuz tüm bağlantılar, ayda en az 1.000 ziyaretçi eşiği gerektiren ABC platformumuzdandı. Test ettiğimiz sayfaların %95'inin bu bağlantılardan kazanç elde ettiği göz önüne alındığında, bu, bağlantı oluşturma stratejinize trafiği olan sitelerdeki konuk gönderilerini dahil etmek için oldukça sağlam bir argümandır.
Bağlantı Oluşturma İçin Trafiğe Sahip Web Siteleri Nasıl Bulunur?
Başlamak için en iyi yer, rakiplerinizin sayısına bağlı olarak içeriğinizin kaç tane dofollow bağlantısına ihtiyaç duyacağına bakmaktır. Bir Bağlantı Gereksinimi Tahmin Planı oluşturma sürecimize göz atın .
Bu bağlantılardan kaç tanesinin trafiğe sahip olduğu önemli değildir. İlk etapta kaç bağlantıya ihtiyacınız olduğunu bilmek için kabaca bir kılavuz alacaksınız.
Diyelim ki, hedef anahtar kelimeniz için en iyi 5 sonuçta bulunan dofollow bağlantılarının miktarı:
#1: 15 bağlantı
#2: 10 bağlantı
#3: 17 bağlantı
#4: 25 bağlantı
#5: 32 bağlantı.
En az 10 ve en fazla 32 bağlantıya ihtiyacınız olacak, böylece kara koyun olarak öne çıkıp sonuçların ilk sayfasında yer alma şansınızı zedelemiyorsunuz.
Bağlantı oluşturma sürecinizde, bağlantıların hacmini değil kalitesini artırarak rakiplerinizden bir adım önde olabilirsiniz.
Ve tahmin ettin dostum, kurduğun bağlantılar trafik alan web sitelerinden geliyorsa, bu çoğu rakibin sahip olabileceğine göre çok büyük bir avantajdır. Bu nedenle Authority Builders platformu yalnızca ayda en az 1.000 ziyaretçisi olan web sitelerinden bağlantılar sunar.
Kaç bağlantıya ihtiyacınız olduğunu öğrendikten sonra, ilgili web sitelerini araştırmaya başlayabilirsiniz. Ekibimiz için en iyi sonucu veren bağlantı araştırma stratejileri için bu makaleye göz atın .
Ardından, Ahrefs'in "Toplu Analiz" aracıyla ilgili tüm alanları toplu olarak kontrol ederek potansiyel müşteri bulma sürecinizi takip edin.
- 1Trafik ölçümlerini almak istediğiniz 200 adede kadar URL ekleyin.
- 2"Hedef modu"nu *.domain/* olarak ayarlayın
- 3Anahtar kelime ve trafik tahminleri için "Organik Arama" sütunlarına bakın.
- 4Ayrıca listeyi .csv formatında dışa aktarabilir ve trafik değeri 1.000'den az olan web sitelerini kolayca filtreleyebilirsiniz.
Ve işte!
Artık organik trafik alan web sitelerinin bir listesine sahipsiniz. Bunlar, Google'ın zaten ödüllendirici olduğu ve değerli bağlantılar almaya değer olduğu az sayıdaki şirketten biridir.
Ama şunu da unutma, tüm bunları tek başına yapmak zorunda değilsin…
Trafikli Web Sitelerinden Kolayca Bağlantılar Oluşturmak İster misiniz?
Authority Builders'da müşteriler için oluşturduğumuz tüm bağlantılar, doğrulanmış trafiğe sahip web sitelerinden gelir. Tüm müşterilerimizin internetin en iyi ürünlerinden bağlantılar almasını sağlamak için kapsamlı inceleme süreçlerimiz var.
Bu nedenle, siteniz için trafiği olan bağlantılar istiyorsanız, planlarımız ve incelenmiş bağlantı veri tabanımız hayatı sizin için çok daha kolaylaştıracak!
0 yorum:
Yorum Gönder