9 Aralık 2022 Cuma

Bağlantı Arama ve SEO'ların Yaptığı 1 Numaralı Hata

 

Bağlantı Arama ve SEO'ların Yaptığı 1 Numaralı Hata


Bağlantı oluşturmaya koyduğunuz iş sitenize yardımcı oluyor mu yoksa sitenizi yavaşlatıyor mu? Bağlantı arama ve site seçiminde yaptığınız hatalar, bağlantı oluşturma sürecine yatırdığınız tüm zamanı ve parayı boşa harcayabilir.

Bu kısa kılavuzda, bağlantı aramanın ne olduğunu, nasıl yapıldığını ve bir bağlantı olasılığını değerli kılan niteliklerin neler olduğunu öğreneceksiniz. Ardından, bir bağlantı kurma kampanyası için konuk yazıları yazarken yapabileceğiniz en büyük hatalardan birini öğreneceksiniz. 

Sonunda, bazı alternatif bağlantı oluşturma yöntemlerini ve bunların olası bağlantı olanaklarını bulmanıza ve güvenli bir şekilde yeni bağlantılar oluşturmanıza nasıl yardımcı olabileceğini ele alacağız.

Bağlantı arama, geri bağlantı oluşturmak istediğiniz siteleri bulma işlemidir, böylece onları sosyal yardımla hedefleyebilirsiniz.

link-araştırma-sosyal yardım

Bu, herhangi bir bağlantı kurma kampanyasının en erken adımlarından biridir. Elbette, henüz yapmadıysanız, muhtemelen önce biraz anahtar kelime araştırması yapmanız gerekecek, ancak bu SEO'nun tüm bölümleri için gereklidir, bu nedenle burada ayrıntılı olarak ele almayacağız.

Birçok bağlantı oluşturucu, anahtar kelimeleri bir bağlantı arama aracına bağlayarak bağlantı arama sürecini başlatır. Bununla birlikte, birçok SEO uzmanı, Google aramalarında arama operatörlerini kullanarak bağlantı oluşturmak için siteler bulmaya devam etmektedir.

Ortak Bir Strateji: Arama Operatörleriyle Bağlantı Arama

Arama operatörü, arama sorgularınız için belirli sonuçlar sağlamak üzere arama dizelerinize eklenebilen özel bir komuttur. Neredeyse tüm arama motorları bu yeteneğe sahiptir. 

Örneğin, arama terimlerinin etrafına tırnak işaretleri koyarsanız, Google aramanız yalnızca tam olarak eşleşen arama ifadesini içeren sayfaları bulacaktır. Veya başlıklarında belirli kelimeler veya kelime öbekleri bulunan siteleri bulmak için bir başlık arama komutu kullanabilirsiniz  .

Arama Operatörü sitesi
Arama Operatörü ile ilgili

Google , bu komutların uzun bir listesini tutar . URL'lerinde belirli terimler bulunan siteleri bulmak için bir inurl araması (inurl: anahtar kelime) veya her sayfa hakkında fazladan veri içeren Google arama sonuçlarını görmek için bir bilgi araması (bilgi: anahtar kelime) kullanabilirsiniz.  

Neil Patel , özellikle konuk posta fırsatları için bağlantı arama yaparken basit veya gelişmiş bir arama operatörünün nasıl kullanılabileceğini gösterdi .

Anahtar kelime araştırmanızı aşağıdaki gibi komutlarla nasıl birleştirebileceğinize dair örnekler verdi:

  • Anahtar kelime "misafir gönderisi gönder"
  • Anahtar kelime “bizim için bir blog yazısı yaz”

Inurl arama ve başlık arama operatörü komutları, bağlantı aramada çok kullanılır çünkü bunlar, satış konuşmasına daha açık olan bağlantı olasılıklarını bulmanıza yardımcı olabilir.

Arama Operatörü-intitle

Ancak, yine de risklerle birlikte gelirler. Bazıları hakkında aşağıda öğreneceksiniz.

Gelişmiş bir arama operatörü kullanarak belirli arama sonuçlarını nasıl alacağınızı bilmek, bağlantı arama konusunda size yardımcı olabilir. Ancak, sonuçlara sahip olduğunuzda, bunları iyileştirmeniz gerekir. Zamanınıza değer veriyorsanız, yalnızca değerli sitelerin bağlantılarına ulaşırsınız. 

İyi Bir Bağlantı Olasılığı Yapan Nedir?

İyi bağlantı hedefleri bazı önemli kriterlere uyacaktır. Yeni olmalılar (bir bağlantı aldıktan sonra aynı etki alanını tekrar hedeflemek istemezsiniz). Ayrıca değerli, alakalı ve zamanınızı boşa harcamayacağınız kadar güvenilir olmalıdırlar.

Senin için değerli

Bağlantı fırsatları olarak seçtiğiniz yönlendiren etki alanları, sitenize biraz meyve suyu aktarabilmelidir. Çoğu durumda, iyi bir etki alanı derecelendirmesine ve aylık en az 1000'den fazla trafiğe sahip siteleri seçmek istersiniz. 

Konuyla İlgili

İyi bir bağlantı olasılığı, sitenizle temaları paylaşacaktır. Ne kadar yakından ilişkiliyse o kadar iyidir. Alakalı olan geri bağlantılar, gücü daha güvenilir bir şekilde aktaracaktır. En yüksek sıralamaya sahip siteler bile, alakalı değillerse sıralamaları iyileştirmede çok etkili olmayabilir.

Çaba Muhtemelen Karşılık Verecek

Bağlantı kurma konusundaki sosyal yardım ve müzakereler kendi başlarına fazla zaman almayabilir, ancak birçok başarısız bağlantı isteği, zamanınızı ve kaynaklarınızı önemli ölçüde tüketebilir.

Araştırmanızı yanıt verme şansı olan sitelerle sınırlandırmalısınız. Bunlar, aktif blogları olan ve web sitelerinde dofollow bağlantısına izin verme geçmişi olan sitelerdir.

En iyi web sitelerinin Sağlık Niche listesi

Bağlantı arama araçları, çeşitli yöntemlerle en umut verici bağlantı hedeflerini daraltmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, uygun olmayan yüzlerce Google arama sonucu arasında gezinmek zorunda kalmamak için kazıma araçlarını kullanabilir ve aramalar için parametreler ayarlayabilirsiniz.

Konuk ilanı, sitelere bağlantı kurmak için yaklaşmanın en yaygın yollarından biridir, ancak birazdan ele alacağımız gibi, sizi bazı tehlikelere maruz bırakabilir. Nasıl ters gidebileceğine geçmeden önce, bunun ne olduğuna hızlıca bir göz atalım.

Konuk Yazısı Nedir?

Konuk gönderisi (misafir blogu olarak da bilinir), başka bir web sitesinde yayınlanacak içeriği yazma eylemidir. Bu, bağlantı kurmanın ilk günlerine kadar uzanan bir uygulamadır.

İşlem basit. Bağlantı araştırması yoluyla bulduğunuz başka bir siteye ulaşıyorsunuz ve onların izleyicileri için değerli olacak bazı içerikler üretmeyi teklif ediyorsunuz. İçeriğin bir yerinde sitenize bir bağlantı geri kaydırırsınız ve onlar yayınlamaya hazır olana kadar onlarla birlikte çalışırsınız.

bağlantı araştırması için konuk gönderme stratejisi

Bu süreç dahil olan herkes için iyi işliyor. Ücretsiz içerik alırlar ve siz bağlantılar alırsınız.

Hala birkaç konuk yazısı yazmanın yeni bağlantılar kurmanın en iyi yollarından biri olduğuna inanıyorum. Bağlantı hedeflerinize bir miktar değer sunmanıza izin verdiği için bağlantı araştırmanıza yardımcı olur. Bu yüzden doğru zamanda doğru bağlantıları kurma sürecimde önemli bir adım .

Ancak bu tür bağlantı kurma risksiz değildir. SEO'lar, konuk gönderileri için bağlantı aramaya başladıklarında sürekli olarak bir tuzağa yakalanırlar. Kendinizi nasıl koruyabileceğinize geçmeden önce bunun nasıl olduğundan bahsedelim.

SEO'lar Neyi Yanlış Yapıyor?

Yakından ilgilenmiyorsanız, pek çok SEO'yu tetikleyen bir hata yapabilirsiniz: misafir gönderilerini kabul ettiklerini açıkça ilan eden potansiyel müşterileri bağlantılandırmak.

Başlangıca yakın bir yerde ele aldığımız arama operatörlerini tekrar düşünün. Konuk gönderilerini davet eden siteleri aramak doğal görünebilir. Ancak, bu siteleri seçmek sizi ısırmak için geri gelebilir. Bu bilgiyi kolayca bulabiliyorsanız, Google da bulabilir. 

Yakalanmanın daha kolay bir yolu, “bizim için misafir yazısı yaz” diyen bir sitede link yayınlamaktan daha kolay bir yol yoktur.

Büyük hata bu. Bu siteleri seçtiğinizde, Google'ı sizi spam içerikli bir bağlantı oluşturucu olarak görmeye davet etmiş olursunuz. Bundan sonra olacaklar hoşunuza gitmeyebilir...

"Bizim Için Yaz" Sitelerini Aramanın Büyük Riski

Google'dan Matt Cutts, 2014'te konuk blog yazmanın öldüğünü ilan etti . Bu, artık çalışmadığı anlamına gelmez (veya gönderi alan siteler kötü bağlantı hedefleridir). Ancak bu , Google'ın spam içerikli bir şekilde bu uygulamayı yapan siteleri belirlemek için hem doğrudan hem de dolaylı yöntemler kullandığı anlamına gelir .

Geçmiş çalışmalarımdan birinde SEO ve manuel ceza kaldırma uzmanı Rick Lomas'ı ağırladım. Araştırması , bu sitelerin oluşturduğu riski gösterdi .

Bu araştırma, Authority Builders'ın üst bilgi, alt bilgi veya kenar çubuğunda bu riskli mesajların listelendiği herhangi bir siteyle çalışmamasının nedenlerinden sadece bir tanesidir .

bizim için yaz reklam hataları

Ancak bu, nerede olurlarsa olsunlar bu ifadelerin doğası gereği tehlikeli olduğu anlamına gelmez. Gerçek şu ki, pek çok arzu edilen site, sitelerinin bir yerinde bu kelimeleri içerir - yukarıdaki operatörleri kullanarak yine de harika araştırmalar yapabilmenize yetecek kadar.

Aradaki fark, spam olmayan sitelerin bu terimleri bağlantınızın yayınlandığı sayfaya koymamasıdır. Bu nedenle, bu bağlantıların kaynak sayfalarında veya iletişim bilgileri sayfalarında saklanması o kadar riskli değildir.

Tahmin edebileceğiniz gibi, bu terimlerin üst bilgi ve alt bilgi boyunca dağılması büyük bir sorundur çünkü bu, her sayfada göründükleri anlamına gelir .

başlıktaki kevinmd konuk gönderi düğmesi

Yazar biyografisine "konuk gönderisi" gibi ifadelerin eklenmesi de bir sorundur, çünkü bu, kelimelerin, indirdiğiniz herhangi bir yeni bağlantıyla aynı sayfada görüneceği anlamına gelir.

Bu sitelerin bağlantı arama listenizden çıkarılması gerekir.

Manuel Cezalar Takip Edecek Mi?

Gönderimleri çok açık bir şekilde davet eden sitelerde bağlantılar oluşturmak, manuel cezalara neden olabilir.

Bir penaltının garanti olduğunu söyleyecek kadar ileri gitmezdim. Rastgele gönderileri kabul eden her sitede gönderi yayınlamayı alışkanlık haline getirmiyorsanız, muhtemelen o kadar fazla riskle karşı karşıya değilsiniz.

"Gönderi aldıklarını bildiren sitelerden kaçınırsam, e-postamı bile açacak siteleri nasıl bulacağım?" diye soruyor olabilirsiniz.

Söz veriyorum, göründüğü kadar zor değil. Riskli yollara başvurmadan veya pahalı bağlantı kurma araçlarına güvenmeden iyi bağlantı kurma fırsatları bulmanın birçok yolu vardır.

İşe Yarayan Bağlantı Arama Stratejileri

Sizi mükemmel bağlantı kurma fırsatlarına götürebilecek dört kaynak belirledim. Gelişmiş bağlantı araştırma araçlarına ihtiyaç duymayacaklar, sadece biraz yenilikçi düşünceye sahip olacaklar.

  • Bu anahtar kelimeler için zaten sıralanan web siteleri
  • Rakiplerinize bağlantı veren web siteleri
  • Nişinizdeki herkes
  • Birlikte çalıştığınız kişiler ve sitenizde barındırdığınız ürünler

1. Bu Anahtar Kelimeler İçin Halihazırda Sıralanan Web Siteleri

Bulacağınız en iyi bağlantı hedeflerinden bazıları, tercih ettiğiniz anahtar kelime için en üst sıradaki sayfalardır.

Bu sitelerle bağlantı arama daha kolay olamazdı. Bağlantı hedeflerinizi bulmak için, hedef anahtar kelimeleriniz veya anahtar kelimelerinizle ilgili sorgular için bir Google araması yapmanız yeterlidir; gelişmiş arama operatörlerine gerek yoktur.

Google arama sonuçlarında ilk çıkan siteler zaten en alakalı ve yetkili siteler olarak kabul ediliyor. Sonuç olarak, onlara zaten organik trafik verildi. Bu, sizin için daha az risk ve bağlantı istekleriniz başarılı olursa bol miktarda bağlantı suyu vaadi anlamına gelir.

en iyi ergonomik sandalye serp 1. sayfa

İlk siteden yanıt alamadıysanız, ikinciyi deneyin ve devam edin. Halihazırda tercih ettiğiniz anahtar kelime için sıralanan diğer web siteleri, "bizim için yazın" araması yaparak bulduğunuz sitelerden çok daha iyi performans gösterecektir.

Doğal olarak, zaten kazanıyorlarsa, bu sitelerin yeni bağlantılar için bazı yüksek standartları vardır.

Bu strateji sizin için iyi çalışmıyorsa cesaretiniz kırılmasın. Bu kaliteli siteler, bağlantı oluşturma çabalarınızda size yardımcı olmak istemese bile, bağlantı araştırmanızda size yardımcı olacak bazı bilgiler bulabilirsiniz. 2 numaralı kaynağın arkasındaki fikir budur.

2. Rakiplerinize Bağlantı Veren Web Siteleri

En üst sıralarda yer alan sitelere bir bağlantı bulamıyorsanız, bağlantı olasılıklarının bir listesini bulmak için bir sonraki en iyi yer, geri bağlantı profilleridir. En büyük rakibinize bağlanan sayfalar, bağlantı fırsatları için bir altın madeni olabilir.

Halihazırda sıralanan sitelerin bağlantı profilini aramak için Ahrefs gibi bir bağlantı oluşturma aracı kullanın. Rakiplerinizin kaç tane geri bağlantısı olduğunu öğrenin ve ardından onlara bağlantı veren siteleri listeleyin. Ardından, bu listedeki tüm ilgili web sitelerine ulaşın.

backlink-profili-of-nymag-ergonomik-sandalye

Bu siteler, anahtar kelimeniz için site sıralamasından daha az seçici olabilir, ancak bu, değerli olmadıkları anlamına gelmez.

Unutmayın, bu yönlendiren alan adları, rakibinizin ilk sıralarda yer almasına yardımcı olan sitelerle aynıdır Bağlantı arama çabalarınızla onları hedeflerseniz, aynı şeyi yapmanıza yardımcı olabilirler.

Siteniz zaten sıralamadaysa ve iyi içerikle doluysa, bu etkili bir strateji olabilir. Ancak, hala bağlantı fırsatları için mücadele ediyorsanız, kaynak 3'ü denemeniz gerekebilir. 

3. Nişinizdeki Herkes

İlgili terimler için arama yaparak başlayın. Sizinle çalışmaktan fayda sağlayabilecek siteler için çıkan Google arama sonuçlarını tarayın.

SEO minion gibi ücretsiz araçlar yardımcı olabilir. Bu uzantı, tanımladığınız belirli kriterlere göre siteleri Google arama sonuçlarında sıyırır.

SEO-Minion-Aracı

Bu siteleri, iletişim bilgilerini izleyen bir e-posta erişim aracına bağlayın. Ardından, bir bağlantıyla ilgilendiğinizi bilmelerini sağlayan ilgi çekici sosyal yardım e-postaları yazmaya başlayın. 

Bunu genellikle bazı müzakereler takip eder.

Authority Builder ortaklarını bulmak için tam olarak bu süreci kullanıyorum. Doğal olarak, yalnızca Ahrefs'in ayda 1000 ziyaretçi aldığını doğrulayabildiği siteleri kullanıyoruz.

Niş alanınızla ilgili çeşitli sitelere açılıyorsanız, standart konuk gönderilerinden daha yaratıcı fikirlerden yararlanabilirsiniz.

Kaynak bağlantıları, bozuk bağlantılar, bağlantı kurma ortaklıkları ve resimlerin tümü anlaşmayı tamamlamanıza yardımcı olabilir. Bu yaratıcı bağlantı mıknatıslarına daha detaylı bakalım.

  • Kaynak Sayfa Bağlantısı Oluşturma

Kaynak sayfaları, derlenmiş bağlantı listeleriyle doldurulur. Bu sayfaları diğer web sitelerinde hedefleme etrafında bir bağlantı kurma stratejisi geliştirebilirsiniz .

Mevcut listelerindeki bir boşluğu dolduran veya diğer bağlantılarından birinden daha iyi veri sağlayan bir içerik parçası oluşturun.

Kaynak-Sayfa-bağlantı-kurma

İçerik tamamlandıktan sonra, listelerini okuyucuları için daha da değerli kılabilecek araştırmalarınız olduğunu bildirmek için kaynak bağlantılarını barındıran siteye ulaşın.

Harika bir araştırma parçası oluşturursanız, nişinizdeki birden çok üst düzey sitenin kaynak sayfalarında bağlantılar oluşturabilirsiniz.

  • Bağlanabilir Varlıklar Oluşturun

Önceden bazı harika bağlanabilir varlıklar oluşturmanızı öneririm . Örneğin, kapsamlı rehberler, ilginç istatistikler, çekici infografikler veya eğlenceli içerikler etkili olabilir.

Hedefleriniz belirli bir varlığı istemese bile, iyi bir içeriğin hazır olması onları sunacak değerli bir şeyiniz olduğuna ikna edebilir.

  • Tersine Görsel Aramayı Deneyin

Belki de başka bir site tarafından kullanılan özel bir resim veya infografik gibi değerli bir şey oluşturmuşsunuzdur. Bir Google görsel araması yapın ve atıfta bulunulmadan kullanılıp kullanılmadığını kontrol edin.

Ardından, mevcut giden bağlantılarını kendinizinkiyle değiştirmek için iletişime geçin ve ilişkilendirme isteyin.

  • Kırık Linkleri Hedefleyin

Kırık bağlantı kurma başka bir seçenektir. Nişinizdeki bazı büyük siteleri bulun ve Screaming Frog gibi bir tarayıcıya koyarak bozuk bağlantıları kontrol edin .

Bozuk bir bağlantı bulursanız, geçmişte bağlandıkları kaynakla eşleşen bazı içerikler üretin. Ardından, onlara yaklaşabilir ve bozuk bağlantılarını değiştirmek için yeni, çalışan sayfanızı önerebilirsiniz.

Bozuk sayfaya bağlantı veren diğer sitelerle iletişime geçerek ve onlardan da bağlantılar alarak bunu bir adım daha ileri götürebilirsiniz.

Bozuk bağlantı oluşturma, bu sitelere zaten istedikleri içeriği sunmanın harika bir yoludur ve genellikle en iyi SEO uzmanları tarafından önerilir .

  • Bağlantı Kurma Ortaklıkları

Nişinizde muhtemelen kendi başlarına bağlantı araştırması yapması gereken yüzlerce site vardır ve önce onlara ulaşarak ve birlikte çalışmayı teklif ederek onlara biraz zaman kazandırabilirsiniz . Bazı karşılıklı yarar sağlayan bağlantı kurma fırsatlarıyla ilgilenebilirler.

4. Birlikte Çalıştığınız Kişiler ve Sitenizde Barındırdığınız Ürünler

Son üç kaynağı kullanmayı seviyorum ama hepsi biraz yalvarma ve pazarlık içeriyor. Ortaklardan bağlantı almayı seviyorum çünkü genellikle size bir bağlantı konusunda yardımcı olmaya isteklidirler.

Bu tür bağlantı araştırması için, herhangi bir Google arama sonucunu kontrol etmeniz bile gerekmez.

bana lanet olası bağlantıyı ver

Bağlı kuruluş alanındaysanız ve başka bir siteye bağlı ürünler satıyorsanız, bu kaynak inanılmaz derecede iyi çalışıyor. Doğal olarak, bu siteler ürünlerini satmaya devam etmenizi istiyor ve sadece bir bağlantı alarak bir şekilde daha fazlasını satabilmeniz onların yararına.

Sadece birlikte çalıştığınız ve ürün/hizmet satın aldığınız tüm insanları düşünün. Örneğin, bir ürün için inceleme içeriği hazırlıyorsanız, ürün üreticileri mükemmel bir bağlantı kaynağıdır. Onlara ulaşın ve ürünlerini öne çıkaran makalelere bağlantı verip vermeyeceklerini sorun.

Yine de biraz pazarlık yapabilirsiniz. Örneğin, sattığınız markaların bir listesini yapın ve en iyilerini sıralayın. Ardından, size geri bağlantı kurmaları durumunda birinin markasını listede üst sıralara taşımayı teklif edebilirsiniz.

Bağlantı Beklentilerini Doğru Şekilde Bulun

Artık, bağlantı aramayı her zamankinden daha güvenli bir şekilde nasıl yapacağınızı biliyorsunuz. Ek olarak, yüksek riskli stratejilere veya pahalı bağlantı arama araçlarına ihtiyaç duymadan bağlantı fırsatlarını bulmak için kullanabileceğiniz bazı fikirleriniz var.

Gönderimleri bariz bir şekilde aldıklarını ilan etmediklerinden emin olmak için potansiyel olarak değerlendirdiğiniz her siteyi değerlendirmeyi unutmayın. Daha da iyisi, zaten anahtar kelimeler için sıralanan, zaten en iyi sitelere bağlantı veren, nişinizde olan veya ürünlerini satmanıza ihtiyaç duyan bağlantı hedeflerini seçin.

0 yorum:

Yorum Gönder