Master planımız web siteniz için en iyi anahtar kelimeleri bulmaktır. Bugün niş siteler için ücretsiz olarak anahtar kelime araştırması yapmayı öğreneceksiniz. İşimiz bittiğinde, üzerinde çalışabileceğiniz birkaç karlı anahtar kelimeniz olmalıdır.
Her bir anahtar kelimenin sıralaması ve günlük olarak trafiğinizi artırması kolay olmalıdır.
Yani daha fazla uzatmadan, ücretsiz olarak niş siteler için anahtar kelime araştırma yapmak nasıl…
Bugün Ne Öğreneceksiniz:
- Adım 1. Ubersuggest ile niş siteler için ücretsiz anahtar kelime araştırması nasıl yapılır
- Adım 2. Ubersuggest kullanarak rekabetinizi analiz etme
- 3. Adım. Ubersuggest ile geri bağlantıları analiz ettikten sonra sonuç
Adım 1. Ubersuggest ile Ücretsiz Niş Siteler için Anahtar Kelime Araştırma nasıl yapılır
Şu anda, yapmamız gereken ilk şey niş sitemiz için karlı anahtar kelimeler bulmaktır. Artık piyasada kullanabileceğiniz birçok anahtar kelime araştırma aracı var. Ancak, büyük çoğunluğu bugünlerde ücretli aylık abonelik ile geliyor. Google Anahtar Kelime Planlayıcı ve SEO Kitap gibi kullanımı ücretsiz bir çift var. Şey, hiçbiri size bir anahtar kelimenin rekabet gücü gibi yeterli veri vermez. Neyse ki, biraz kazdıktan sonra, gerçekten iyi bir tane buldum Bir süredir kullanıyorum ve onunla harika sonuçlar elde ediyorum. Buna Ubersuggest denir ve evet, erişmek ve kullanmak% 100 ücretsizdir.
Ubersuggest, bence Google'da sıralanacak yeni nişleri ve anahtar kelimeleri araştırmak için en iyi ücretsiz araçtır. |
Ayrıca, anahtar kelimeleri analiz ederken de ihtiyacınız olan tüm verileri sağlar. Yapmamız gereken ilk şey Ubersuggest'e gitmek:
Gerekli olmasa da, ücretsiz bir hesap oluşturmanızı tavsiye ederim. Bunu yapmak, izleme ve daha fazla anahtar kelime analizi gibi bir ton daha fazla özelliğe erişmenizi sağlar. Ubersuggest, Google hesabınızdaki belirli verilere erişmek için izin isteyecektir. Endişeniz varsa, olma, tamamen güvenlidir ve isterseniz daha sonra istediğiniz zaman reddedebilirsiniz. Ubersuggest'in erişebileceği tek veri e-postanız ve daha önce herkese açık hale getirdiğiniz verilerdir. Ayrıca, bir kampanya oluşturmak ve anahtar kelimeleri izlemek istiyorsanız Ubersuggest'in bu bilgiye ihtiyacı vardır. Erişim verdiğinizde, şimdi hangi ülkeyi hedeflediğinizi seçmemiz gerekiyor:
Belirli bir ülkeyi hedeflemiyorsanız "İngilizce / ABD" ayarını öneririm.
Bence dünya çapında bir kitleyi hedeflemek için kullanabileceğiniz en yakın ayar budur.Örneğim için, bunu “İngilizce / ABD” olarak ayarlayacağım çünkü belirli bir ülkeyi hedeflemiyorum. Şimdi araştırmak için bir anahtar kelime girmemiz gerekiyor…Bunu olabildiğince geniş ve kısa tutmanızı öneririm. Çok "uzun kuyruk" a giderseniz, Ubersuggest anahtar kelimeden geniş bir anahtar kelime listesi oluşturamaz.
Örneğim için “overclock” pazarına giriyorum.
Overclock temel olarak daha iyi performans için PC'nizin bileşenlerini nasıl hızlandıracağınızdır. Bu örnek için, “Overclock nasıl yapılır” ifadesini kullanacağım ve ardından “Ara” ya basacağım:
Ubersuggest, bu anahtar kelime için veri oluşturur.
Yapmamız gereken aşağıya doğru kaydırmak ve “ANAHTAR KELİME FİKİRLERİNİ GÖSTER” düğmesine tıklamaktır:
Bu bizi “Anahtar Kelime Fikirleri” sayfasına götürecektir.
Yapmamız gereken, Ubersuggest'in oluşturduğu anahtar kelimelerin tamamını gözden geçirmek.Şimdi anahtar kelime listesinde gezinirken aradığımız 4 şey var.
Bunlar…
- Etrafında içerik oluşturmak istediğimiz şeyle ilgili anahtar kelimeler
- Yeterli miktarda aylık arama trafiği alan anahtar kelimeler
- Anahtar kelimelerin "Arama Zorluğu" anlamına gelen düşük bir "SD" değeri vardır
- En iyi 10 arama sonucu düşük miktarda geri bağlantı içerir
Ne arayacağınızdan emin değilseniz, bilmeniz gereken verileri bulmanıza yardımcı olacak bir şema.
Şimdi bu önemli…
Sitenizin etki alanı otoritesi ne kadar düşükse Google'da sıralama o kadar zor olur. Dolayısıyla, düşük bir alan adı otoritesine sahipseniz, düşük SD'ye sahip anahtar kelimelere gitmeniz gerekir.
Genel olarak, Arama Zorluğu ne kadar düşük olursa, bu anahtar kelimelerin trafiği o kadar az olur. Bu yüzden bu serinin başında yüksek otorite alanlarını nasıl bulacağınızı gösterdi.
Çünkü alan adı yetkilisi ne kadar yüksek olursa, geri bağlantılar olmadan o kadar hızlı ve daha yüksek sırada olursunuz. Dolayısıyla, düşük bir alan adı yetkilisine sahipseniz, daha ileri gitmeden önce bu eğitimi uygulayın.
Güven bana, yüksek etki alanı yetkisine sahip bir etki alanı kullanmak sonuçları yıllar geçtikçe hızlandıracaktır. Neyse ...
Yapmanızı istediğim şey, Ubersuggest'in oluşturduğu anahtar kelimeler listesini gözden geçirmektir. 4 ölçütün hepsine uyan her anahtar kelime için, anahtar kelimelerin yanındaki kutuyu işaretlemeniz yeterlidir.
Anahtar kelime listesine ulaştıktan sonra, “CLIPBOARD'A KOPYALA” seçeneğini tıklayın ve bunları not defterine yapıştırın:
Daha fazla anahtar kelime oluşturmanız gerekiyorsa, başka bir geniş anahtar kelime girin ve arama düğmesini tıklayın. Ardından, yeterli anahtar kelime üretinceye kadar yöntemi durulamaya ve tekrarlamaya devam edin.
Adım 2. Ubersuggest Kullanarak Rekabet Nasıl Analiz Edilir
Bir sonraki adım, 1. adımdaki Not Defteri'nde kaydettiğimiz anahtar kelimelerin rekabetini analiz etmektir. Çünkü rekabetinizin neden sıralandığını ve onları yenip yenemeyeceğimizi görmemiz gerekiyor.
Bu yüzden hız aşırtma nişine sadık kalarak, umut verici bir anahtar kelime buldum. Bu anahtar kelime “dizüstü bilgisayarı nasıl overclock edebilirsiniz” ve “İçerik Fikirleri” sayfası bu konuda şöyle diyor:
Bu anahtar kelimeyi analiz etmeden önce, bunu neden seçtiğimi hızlı bir şekilde açıklamak istiyorum…
İlk olarak, bu anahtar kelime ayda yaklaşık 320 arama alır.
Bu düşük görünebilir, ancak başlangıçta en kolay anahtar kelimeleri bulmak her zaman en iyisidir.
İşte nedeni ...
Sitenizi ilk kez sıralıyorsanız, ne kadar iyi sıralanacağını gerçekten bilmiyorsunuz.
Açıkçası, daha yüksek alan adı otoritesi, Google'da daha hızlı ve daha yüksek sırada olmanız gerekir. Ancak o zaman bile, aslında web sitenizi sıralamaya çalışana kadar gerçekten bilmiyorsunuz. Tabii ki, alan adı yetkilisi sitenizin ne kadar iyi sıralanacağına dair iyi bir ölçüttür, ancak hepsi bu. Yani, onun kadar iyi, hala 100 doğru değil ve bazen yanlış olabilir.
Bu yüzden işe başlarken sıralaması en kolay anahtar kelimelere gidiyoruz. Eğer iyi sonuçlar alırsanız, o zaman daha rekabetçi anahtar kelimeler için gidebilirsiniz. Bu anahtar kelimeyi benim için cazip kılan şey, rekabetimin sahip olduğu düşük geri dönüşlerdi.
En iyi 10 sitenin geri bağlantı sayısı düşükse, bu, anahtar kelimenin sıralanmasının kolay olabileceğinin güçlü bir göstergesidir. |
En iyi 6 sonuca baktığımızda, yalnızca 3 web sitesinin kendilerine dönük geri bağlantıları vardır.
Ve sadece bu değil, bu web sayfalarına geri dönen küçük bir miktar geri. Bu, bu anahtar kelime için sıralayabileceğimiz son derece güçlü bir göstergedir. Sadece ilk sayfa değil, arama sonuçlarının en üstünde, 1 numaralı noktada. Bu, sıralaması çok umut verici bir anahtar kelime arıyor. Ancak, geri bağlantıları nicelik olarak değerlendirmek istemezsiniz ...
Ayrıca backlink'in gücünü de dikkate almalısınız. Bildiğimiz her şey için, en iyi sitenin sahip olduğu bu 5 geri bağlantı son derece güçlü geri bağlantılar olabilir. Bu yüzden biraz daha derine inmemiz ve bu geri bağlantılar hakkında daha fazla bilgi edinmemiz gerekiyor.
Bunu yapmak için, "Bağlantı" bölümünde en üstteki sonucu tıklayın:
Bu sizi, bu geri bağlantılar hakkında daha fazla veri alabileceğimiz “geri bağlantı” bölümüne götürmelidir.
Genel olarak dikkat ettiğim şeyler:
Ubersuggest Ayarları: ZAMANINDA GERİ DÖNÜŞLER
Bu, web sayfasının 12 aylık bir süre içinde kaç tane geri bağlantı kaybettiğini veya kazandığını gösterir.
Bu neden önemli?
Çok fazla geri dönüş alıyorsa, bu iki anlama gelebilir ...
- Gerçekten kaliteli bir içerik ve birçok kişi düzenli olarak bağlantı kuruyor.
- Site sahibi aslında Google'da sıralamak için bu web sayfasına bağlantılar oluşturuyor.
Hangisinin olduğunu görmek için bağlantıların geldiği sitelere bakmanız gerekir.
Çoğu zaman, bağlantı satın alınıp alınmadığını veya doğal geri dönüşleri olup olmadığını anlayabilirsiniz.
Satın alınan bağlantıların nasıl göründüğünden emin değilseniz, bu dizinin ilerleyen bölümlerinde dokunduğumuzda göreceksiniz.
Ancak ikincisi ise, muhtemelen anahtar kelimeniz için 1. sırada yer almak için bir dövüşünüz vardır.
Ubersuggest Ayarları: YENİ ve KAYIP ARKA BAĞLANTILAR
,Temel olarak yukarıdaki “Zaman İçinde Geri Bağlantılar” ile aynıdır, ancak farklı bir şekilde sunulmuştur.
Ubersuggest Ayarları: ARKA PLANLAR
Dikkat etmemiz gereken birkaç şey var ve bunları sizin için yıkmak için elimden geleni yapacağım.
Hadi başlayalım…
Ubersuggest Ayarları: KAYNAK SAYFASI BAŞLIĞI & URL | HEDEF SAYFA
Bunlar, analiz ettiğimiz web sayfasına geri bağlantı veren sitelerdir. Site “NF” ile işaretlenmişse, bu, “İzlemeyen” bir geri bağlantı olduğu anlamına gelir. Görünüşe göre, bu, bağlantının bir SEO açısından değersiz olduğu anlamına gelir. Yani, backlink hiçbir şekilde siteye bağlantı suyu geçmeyecektir. Bununla birlikte, Google'da sıralama yapmanıza yine de dolaylı olarak yardımcı olabilirler. Bunun nedeni, bu bağlantıların yine de doğrudan web sitenize trafik çekebilmesidir.
Ve bu kişilerin bazıları, sitelerinden veya forumlarından sitenize geri bağlanabilir. Dolayısıyla, doğrudan SEO değeri olmasa bile, birden fazla düzeyde yararlı olabilirler.
Ubersuggest Ayarları: DOMAIN SCORE
Alan Adı Puanı temel olarak Alan Adı Otoritesidir. Etki Alanı Puanını Etki Alanı Otoritesi olarak adlandırırsam, aynı şeye atıfta bulunuyorum.
Şimdi bu eğitim bağlamında bunda büyük bir rol oynamıyor. Beni yanlış anlamayın, önemli ama düşündüğünüz kadar değil. Gerçekten dikkat ediyorum tek zaman site ana sayfanın kendisinden bağlantı olup olmadığını. Bağlantı, ana sayfadan değil dahili bir sayfadan geliyorsa, bu önemli değildir.
Ubersuggest Ayarları: PAGE SCORE
Sayfa Puanı, Alanın Puanı gibidir, ancak sitenin tamamı yerine bir sayfaya odaklanır.
Dolayısıyla, Sayfa Puanı ne kadar yüksek olursa, sayfanın otoritesi o kadar fazla olur ve Google'da o kadar yüksek olur. Ayrıca, Sayfa Puanı yüksek olan bir sayfadan geri bağlantı almak da oldukça faydalıdır…
Bunun nedeni, Sayfa Puanı yüksek olan sayfalardan gelen bağlantıların sitenize daha fazla bağlantı suyu göndermesidir. Bununla birlikte, bu muhtemelen dikkat edilmesi gereken daha önemli metriklerden biridir.
Rakiplerinizde çok sayıda yüksek Sayfa Puanı bağlantısı varsa, bu sizin için zorlaşacaktır.
Ubersuggest Ayarları: LINK TYPE
Bu, sitenin diğer siteye nasıl bağlandığını gösterir.
Genellikle iki çeşittir:
- Metin tabanlı bağlantılar
- Görüntülere dayalı bağlantılar.
Ayrıca sayfayı analiz ederken bağlantıyı bulmanıza da yardımcı olabilir.
Ubersuggest Ayarları: ANCHOR TEXT
Bağlantı metni temel olarak geri bağlantıda söylediği şeydir.
İnsanlar anahtar kelimelerini sabit metnine sıralamak istediklerini koymaktan hoşlanırlar.
Bir anahtar kelime için optimize edilmiş çok fazla bağlantı metni görürseniz, bu bir SEO rakibini gösterebilir.
Ubersuggest Ayarları: İLK GÖR
Backlink Ubersuggest tarafından ilk keşfedildiğinde.
Ubersuggest Ayarları: SON SEEN
eri bağlantı en son Ubersuggest tarafından tespit edildiğinde.
Ubersuggest bağlantıyı bir süredir tespit etmediyse, muhtemelen artık mevcut değildir.
Peki Örneğim İçin Değerlendirme Nedir?
Şimdi örneğime dönersek, Ubersuggest rakibimin sayfasına 6 geri bağlantı buldu. Bunlardan 3 tanesi, garip bir nedenden dolayı temelde aynı web sayfasıdır.
Bazen, Ubersuggest bunu doğru bulmaz. Ama hey, ücretsiz, bu yüzden şikayet etmiyorum… |
Ve sadece bu değil, aynı zamanda takip edilmeyen geri bağlantılar da var. SEO açısından, rakiplerimin sitesine herhangi bir bağlantı suyu göndermeyecekler. Ne olursa olsun, bu siteyi kontrol edip neyle ilgili olduğunu göreceğim. Siteye baktıktan sonra bir forum gibi görünüyor.
Takip edilmeyen bir backlink olsa da, yine de siteme bir bağlantı gönderebilirim.
Herhangi bir SEO avantajı elde edemeyeceğim ama trafik çekebilir ve sonuç olarak birisi siteme bağlantı verebilir. Bunu yaparsanız, içeriğinizin rakibinizden çok daha üstün olduğundan emin olun.
(Bu söylemeden geçmeli, ama yine de…) Bir sonraki siteye geçtiğinizde, bu daha çok teknoloji nişindeki kişisel blog'a benziyor:
Bu bir takip takip bağlantısıdır, bu yüzden rakibim bundan doğrudan bir SEO avantajı elde edecektir. Yapabileceğim site sahibiyle iletişime geçmek ve bunun yerine sayfama bağlantı vermenizi öneririz. (İçeriğiniz bir kez daha o kadar iyi olmalı ki, site sahibinin bunu yapması zahmetsiz olacaktır)
Bir sonraki site temel olarak aynı teknoloji blog sitesinden farklı bir sayfadır ancak takip edilmeyen bir bağlantıdır. Bu bana bağlantının yayının kendisinde değil, yorum bölümünde olduğunu gösterir Sonra Ubersuggest'in bulduğu son backlink var. Buna tıklamak sitenin artık aktif olmadığını gösterir.
Sanırım sinüs anlamlıdır Ubersuggest, bağlantının bir yıldan uzun bir süredir tespit edilmediğini söylüyor.
Ancak, Burada Başka Bir Fırsat Daha…
Bir sitenin artık etkin olmadığını gördüğünüzde, bu alanın alan adı yetkisini kontrol etmek istiyorum. Asla bilemezsiniz, gerçekten yüksek bir alan adı otoritesine sahip bir alan adıyla karşılaşabilirsiniz.
Öyleyse, kendiniz için ekleyebilir ve site oluşturabilir veya trafiği sitenize yönlendirebilirsiniz. Siteyi taradıktan sonra alan adı yetkilisi 14:
Özel bir şey değil, bu yüzden atlayacağım, ama dediğim gibi, her zaman kontrol etmeye değer.
Ubersuggest ile Geri Bağlantıları Analiz Ettikten Sonra Sonuç
Bu yüzden rakibimin Ubersuggest ile olan geri bağlantılarını değerlendirdikten sonra, bulduğum şey…
- Aslında rakibimin sitesine geri dönen sadece 3 geri bağlantı var.
- 2 tanesi takip edilmeyen geri bağlantılardır, bu nedenle SEO açısından değersizdirler.
- Takip eden tek backlink, son derece düşük bir Sayfa Puanı 6'ya sahiptir.
Sonuç olarak, bu anahtar kelime için kesinlikle hiçbir sorun sıralama olurdu.
Aslında, rekabeti yok edeceğime eminim ve hiçbir zaman hiçbir zaman 1. sırada yer almam.Ayrıca, yol boyunca birkaç geri bağlantı fırsatı buldum. Sonuçta, bunun sonucundan çok memnunum.
0 yorum:
Yorum Gönder