7 Aralık 2022 Çarşamba

İyi SEO Anahtar Kelimeleri Bulmanın 3 Nadir Yolu - Kimse Bilmiyor İlk Sen Öğren !

 

İyi SEO Anahtar Kelimeleri Bulmanın 3 Nadir Yolu

Unsplash'ta Thom Holmes'un fotoğrafı

Doğru anahtar kelimeleri hedeflemek, SEO stratejinizi geliştirebilir veya bozabilir.

Yanlış anahtar kelimeleri hedeflerseniz, içeriğiniz hiçbir zaman sıralanmayabilir veya web sitenize doğru insanları asla çekemezsiniz.

Anahtar kelimelerinizin üç şey yapması gerekir:

  • İdeal müşterilerinizin arama amacını eşleştirin
  • Yeterli aylık arama hacmi
  • Yeterince düşük zorluk

Arama amacı en önemlisidir. Denver'da bir bisiklet tamircisi gibi yerel bir işletmeniz varsa, yalnızca Denver'daki insanların aradığı anahtar kelimeleri sıralamak mantıklıdır.

New York veya Los Angeles'tan arama trafiği almak işe yaramaz.

Aynı şey çevrimiçi bir işletme için de geçerli. Bir grafik tasarımcıysanız, diyet ve fitness anahtar kelimeleri için sıralama yapmak işe yaramaz.

Aylık arama hacmi ve sıralama zorluğu, anahtar kelime araştırma araçlarından elde edilen tahminlerdir. Kesin sayılar değildirler ve genellikle arama hacmi hafife alınır ve zorluk fazla tahmin edilir.

Ancak ideal olarak, peşinden gittiğiniz anahtar kelimeler daha yüksek aranma hacmine ve daha düşük zorluğa sahip olacaktır.

Size, 3 kutunun tümünü işaretleyen iyi anahtar kelimeler bulmanın 3 alışılmadık yöntemini vereceğim.

Rakiplerinizin en iyi sayfalarına bakın

Kullandığım yaygın bir anahtar kelime araştırma yöntemi, rakiplerimin anahtar kelimelerine bakmak ve en zayıflarını bulmaktır.

KeySearch adlı bir SEO aracı kullanıyorum ve nişimdeki bir web sitesinin URL'sini yazıyorum. KeySearch bana web sitesinin sıraladığı tüm anahtar kelimeleri gösteriyor.

Genellikle makaleyle eşleşmeyen anahtar kelimeler ararım.

Örneğin, temizlik ipuçları hakkında rastgele bir blog buldum. Temizlik ipuçlarıyla ilgili kendi web sitem olsaydı, oraya gider ve kaçırdıkları fırsatları arardım.

Sıraladıkları anahtar kelimelerden biri "araba koltuğundan yağ nasıl çıkarılır" ama sıralanan makale yağ lekelerini çıkarmakla ilgili.

KeySearch'ten ekran görüntüsü

Bunlar birbiriyle ilişkili, ancak özellikle tereyağı lekelerini çıkarmakla ilgili bir makale yazabilir ve muhtemelen onları geride bırakabilirim.

Alternatif yöntem, web sitesinin en iyi sayfalarına bakmaktır.

Bunlar en çok trafik alan sayfalardır.

KeySearch kullanıyorum ama Ahrefs'in size en iyi sayfaları da gösterdiğini biliyorum, bu yüzden bunu yapmak için herhangi bir SEO aracını kullanabilirsiniz.

KeySearch'ten ekran görüntüsü

En iyi sayfaları, ne kadar trafik aldıklarına dair bir tahmin ve kaç farklı anahtar kelime için sıralandıklarını görebiliyorum.

Buradaki amacınız, anahtar kelimeler için sıralama yapan ve trafik alan zayıf bir web sitesi bulmaktır. Bu durumda “zayıf”, kötü bir tasarıma/düzene, eski içeriğe, zayıf/kötü yazılmış içeriğe, görsel eksikliğine sahip bir web sitesi anlamına gelir.

Bu web sitesi oldukça yetersiz, bu yüzden gerçekten istersem anahtar kelimelerinden herhangi birini çalabileceğimi düşünüyorum ve en fazla trafiği alan anahtar kelimelerle başlamak mantıklı.

Bu biraz sert gelebilir, ancak daha iyi, daha değerli içerik oluşturursanız, web siteniz onlarınkinden daha üst sıralarda yer almayı hak eder.

Niş forumları kullanın

Tipik anahtar kelime araştırma yöntemi, Reddit ve Quora gibi büyük forumların sıraladığı anahtar kelimeleri aramaktır.

Hemen hemen her web sitesi makalesi bir forum yanıtını geride bırakabilir, bu nedenle bunları arama sonuçlarının en üstünde gördüğünüzde, bu iyiye işarettir.

Bu alışılmadık strateji, daha küçük niş forumlar bulmaktır.

10 yılı aşkın süredir ziyaret edilmemiş olmalarına rağmen hala arama sonuçlarında görünen tonlarca rastgele forum var. Kimse soruya daha iyi bir cevap yazmadı.

Size bir örnek vermek gerekirse, bir paintball forumu bulacağım.

Paintballforum.com yasal görünüyor.

KeySearch'ten ekran görüntüsü

Bu web sitesinin inanılmaz miktarda geri bağlantısı olduğunu görebilirsiniz - 1 milyondan fazla.

Ancak, bir paintball web sitesi oluşturur ve kaliteli içerik yazarsanız, arama sonuçlarında onu yine de geride bırakabilirsiniz. Bunu biliyorum çünkü az önce paintballforum.com'un üzerinde yalnızca 195 geri bağlantı içeren bir site buldum.

Geri bağlantılar harika, ancak içeriğin kalitesi çok daha önemli ve forum yanıtlarının kalitesi her zaman eksik.

Bu anahtar kelimelerin çoğunu alabilir ve bu forumu geride bırakacak içerik oluşturabilirsiniz. Ancak, forumun ilk 5'te olduğu anahtar kelimelere daha fazla dikkat etmek isteyeceksiniz.

Forum sayfası 20. sıradaysa, ilk 3'te daha rekabetçi web siteleri olabilir. Yine de göz atmaya değer, ancak bu garantili bir kazanan değil.

Üretici web sitelerini kontrol edin

Herhangi bir tür ürün incelemesi yazıyorsanız, hangi anahtar kelimeler için sıralandıklarını görmek için gerçek üreticinin web sitesine bakmak için zaman ayırmaya değer.

Bu siteler genellikle çok fazla kullanıcı dostu içeriğe sahip değildir. Ancak daha yetkili bir web sitesine sahipler.

Kendi marka adları için üreticinin web sitesini geride bırakan çok sayıda blog yazarı duydum.

Bu bir gecede olmayacak, ancak onlardan pek çok iyi anahtar kelime bulabilirsiniz.

Diyelim ki bir otomotiv web sitesinde çalışıyorsunuz. Tüm parça üreticilerini kontrol edin ve iyi anahtar kelimeler arayın.

Araba aküleriyle başlayın.

Duralast, Optima, Odyssey ve ACDelco web sitelerini kontrol edin. Daha düşük rekabete ve yeterli arama hacmine sahip anahtar kelimeler arayın. Ardından üreticinin sıralamaya giren sayfasının kalitesini kontrol edin. Zayıf içerik ise, onları geride bırakma şansınız olacak.

Bazı kişilerin daha tarafsız bir görüş istedikleri için üreticilerin web sitelerinden kaçınacağını unutmayın. Optima'nın size Optima pilleri hakkında sadece iyi şeyler söyleyeceği açıktır.

Harika anahtar kelimeler bulmakta zorlanıyorsanız, bu yöntemleri deneyin ve en iyi neyin işe yaradığını bana bildirin!

0 yorum:

Yorum Gönder