Markanızın büyük bir blogu var. Trafik son birkaç ay içinde sürekli arttı ve yeni anahtar kelimeleri hedeflemek için yayın zamanlamanızı hızlandırmaya karar veriyorsunuz.
Burada neler oluyor? Önemli bir algoritma güncellemesi yürürlüğe girmedi mi? Her şey teknik açıdan iyi görünüyor, bu yüzden kursunuzu sürdürüyor ve yayınlamaya devam ediyorsunuz.
Aylar geçiyor ve trafik hala büyümiyor, bazı haftalar diğerlerinden daha kötü. Bir içerik denetimi yaparsınız."Bu kadar düşük performans gösteren içeriğe nasıl sahip olabiliriz?"
- İçerik Budaması Nedir?
- Neden İçerik Budaması Seçilmeli?
- 3 Adımlı İçerik Budama Süreci
- İçerik Budama Sonuçları
- İpuçları ve En İyi Uygulamalar
SEO söz konusu olduğunda, içeriğinizin beklentileri karşılamamasının birçok nedeni olabilir. Belki de doğru anahtar kelimeleri hedeflemiyorsunuzdur. Belki de robots.txt dosyanız web sitenizin bölümlerini engelliyor. Size bağlanan spam içeren bir web siteleri ordunuz olabilir. SEO topluluğunun dediği gibi, “duruma bağlıdır”.
Blog hikayemiz yukarıda tarif ettiğim hikayeye benziyordu. Rekor kıran bir yıllık trafik büyümesinden ve ayda bir milyon organik seansa ulaştıktan sonra , işler yavaşlamaya başladı. İçerik stratejimizde ufak tefek değişiklikler yaptıktan sonra bile, trafik artışı çok azdı. Ne oluyor?
Yayınladığımız her makaleye bakarak verilere geniş bir dalış yaptım ve birkaç kırmızı bayrak keşfettim, ancak bana en çok göze çarpan iki şey vardı:
- Dört yıl boyunca çok sayıda düşük performanslı makale yayınlandı. Asla tanımadığımız bu makalelerin bazıları bile vardı.
- Alt alanımızın büyük olduğunu biliyorduk, ancak verilerin kuşbakışı bir görünümünü elde edip görselleştirene kadar ne kadar büyük olduğunu asla bilemedik .
Ayrıca, düşük performans gösteren makalelerimiz yüksek ve hatta ortalama performans gösterenlerden çok daha ağır basmıştır. Her makale istendiği gibi çalışmazken, bizim için tutarsızlıklar çok büyüktü.
İçerik kalitesini artırırken blog'umuzu saran çözümlere bakmanın zamanı gelmişti. Bu çözümlerden biri içerik budamasıdır.
İçerik budaması nedir?
İçerik budaması, işletmeniz veya kitlesi için çok az değeri olan içeriği web sitenizden kaldırma işlemidir. Budama, içeriğin kaldırılmasına ek olarak, içeriğin birleştirilmesi veya içeriğin arama motorları tarafından dizine eklenebilir hale getirilmesi işlemidir.
İçerik budaması, popüler olarak bir ağacın budamasıyla karşılaştırılır. Bazen, ağaçlar güçlü büyümeyi teşvik etmek, bitki sağlığını iyileştirmek ve yapısal kaliteyi korumak için budanır. Daha da önemlisi, bahçıvanlar çürümeyi ve hatta ölümü önlemek için ağaçları budanabilir.
Aynı uygulama içerik budamasına da uygulanabilir. Bir dizi düşük performanslı, düşük kaliteli makaleleri tanımlar ve bunları web sitenizden budanırsınız. Bu, kitleniz için daha yeni ve daha alakalı içeriğe ışık tutarken blogunuzun dağılmasına yardımcı olur.
İçerik budaması hakkında kısa bir bilgi
İçerik budaması hiçbir şekilde yeni değildir. 2011 yılında Google, "içerik kalitesi" web sitelerini, özellikle de içerik çiftliklerini devalüe etmeyi amaçlayan Panda algoritması güncellemesini yayınladı.
Çoğu Google algoritması güncellemesi gibi, bu da SEO topluluğunda endişe yarattı. Güncellemeden vuracaklarından korkan markalar, web sitelerinden büyük miktarda içerik budamaya başladı.
Korkunun bir kısmını ortadan kaldırmak için Google'ın Web Yöneticisi Analisti John Mueller, bir YouTube videosundaki güncelleme hakkında daha fazla netlik sağladı. O sırada Google'ın çok sayıda "ince" içeriğe, düşük kaliteli toplam içeriğe ve düşük kaliteli kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe sahip web siteleri gördüğünü belirtti.
John Mueller
Web Yöneticisi Eğilimler Analisti, Google
Mueller'in önerisi, SEO'ların içerik budama çabalarını aynı anda kitlesel miktarları çekmek yerine daha stratejik olarak odaklamasına yardımcı oldu.
İçerik budamasına neden karar verdik
İçerik denetimim sırasında blogumuz 2.700'den fazla makale topladı. Denetim, bu makalelerin iyi bir kısmının, özellikle yıllar önce yayınlanan makalelerin çok düşük performans gösterdiğini gösterdi.
Yayın hacmimiz tasarım gereğiydi. Yazılım alıcıları ve satıcıları için bir inceleme hedefi olduğu için, birçok farklı sektör dikeyini hedeflemek ve yazmak zorunda kaldık. Bu strateji, ayda bir milyon organik oturuma ulaşmak ve farklı yazılım türlerinde otorite olmak için çok önemliydi.
Ancak, blogumuzun şişirilmiş olduğu yadsınamazdı. Düşük performans gösteren içerik, ana faaliyet alanımıza ve kitlesine çok az değer veren içerik ve birbirimize karşı rekabet eden yinelenen içerikler vardı.
Google'ın düşük değerli içeriğimizi taramayı bırakmasını ve daha yeni, daha alakalı makalelere daha fazla tarama bütçesi tahsis etmesini sağlamak için:
- İçeriği budama, birleştirme ve optimize etme
- Yalnızca en kaliteli içeriğin üretildiğinden emin olmak için içerik standartlarımızı güncelleyin
3 adımlı içerik budama işlemi
Başarılı bir içerik budama stratejisi, doğru verilerin hazırlanması ve alınması ile başlar.
1. Verileri toplayın
Makalelerinizden herhangi birini takmadan önce, her makalede birkaç veri noktası toplamanız gerekir. Veriler, budama hakkında daha bilinçli kararlar vermenizi sağlayacaktır.
Verileri alırken, şirketinizde hangi içerik metriklerinin sıklıkla başarıya bağlı olduğunu düşünün. Ekibinizin figüratif “kuzey yıldızı” nedir? Toplam oturum var mı? Hedef tamamlama mı? Hemen çıkma oranı veya oturum süresi gibi daha spesifik bir şey mi? Bu metrikleri toplayın ve bir e-tabloda biçimlendirin.
Nasıl yaptık: Ekibimiz için en önemli içerik metrikleri, trafiğimizi hızlı ve etkili bir şekilde ölçeklendirmemize yardımcı olanlardır. Bunlar 2019'daki toplam oturum, toplam geri bağlantı, toplam yönlendiren alan adı ve toplam anahtar kelimeydi. Backlink profil verileri almak istiyorsanız bir SEO aracı kullanmayı düşünün .
Nicel verilere ek olarak, e-tablodaki her makale hakkında temel bilgilere ihtiyacınız olacaktır. Makale adı, URL, yayın tarihi ve yazar adını öneriyorum. Bu bilgileri hızlı bir şekilde web yayınlama aracınızdan alabilirsiniz. Aşağıda, çalışma e-tablomuzun neye benzediğine bir örnek verilmiştir:
TOPLA işlevini kullanarak, toplam oturumları ve backlink profili verilerini uygun makaleyle kolayca eşleştirebildim. Bundan sonra, basit kriterlere göre verileri filtreledim ve teknik SEO ekibimizin bir üyesi geldi.
2. Bir ölçüt listesi oluşturun
Bizim gibi büyük bir blogunuz varsa ve bazı içerikleri kesmeyi düşünüyorsanız, her budama turu için bir kriter listesi oluşturmanız gerekir. Bu, hangi sorunlu makalelerin hedefleneceğine ilişkin daha net bir görünüm elde etmenizi sağlayacaktır.
Nasıl yaptık: En düşük asılı meyveyle başlayın ve ortalamanın altında performans gösteren içeriğiniz için ölçütler oluşturun. Oluşturduğumuz şeye dayanarak, ilk kriterler dizimiz şunlara odaklandı:
- En az bir yıllık trafik ve geri bağlantıya izin vermek için 1 Ocak 2019'dan önce yayınlanan makaleler.
- Bu zaman diliminde 300 veya daha az oturumu olan ve günde bir oturumdan daha az olan makaleler.
- Geri bağlantısı / yönlendiren alanı, spam içerikli geri bağlantısı ve / veya düşük kaliteli geri bağlantısı olmayan makaleler.
Şüphesiz, daha fazla içerik budamasıyla kriterleriniz değişecektir. Sadece referanslarınıza referans verdiğinizden emin olun.
Örneğin: Ürün sayfalarına yapılan tıklama oranının (TO) "kuzey yıldızı" içerik metriğiniz olduğunu varsayalım. Makaleler için ideal TO'nuz% 5 ise ve ortalamanın altında performans gösteren makalelerinizde% 2'lik bir TO varsa, içerik budama ölçütleriniz% 0-2'lik TO içeren makaleler içermelidir.
3. Bir işleme karar verin
Verileri çektikten ve e-tablonuzu ölçütlerinize uyacak şekilde filtreledikten sonra, düşük performanslı makalelerinizi değerlendirme ve her biri için bir eyleme karar verme zamanı.
Web sitenizden tamamen yayından kaldırılacak mısınız? Bir makaleyi arama sonuçlarından kaldırmaya ne dersiniz? Belki bir makale iyi bir içeriğe sahiptir ve sadece yenilenmesi gerekir. Budama işlemi sırasında içeriği denetlerken anlamlı zaman ayırın ve kendinize bu soruları sorun.
Nasıl yaptık: Budama e-tablosundaki her bir makaleyi el ile eledim, kategorilere ayırdım ve sonra her bir kategorizasyon için bir bağlam sağladım.
Ayrıca, işleminizi daha düzenli tutmak için koşullu biçimlendirme uygulayabilir ve esas olarak e-tabloyu "renk kodlaması" yapabilirsiniz. Bu elbette isteğe bağlıdır.
İçeriği dikkate almayın
Bir makale yakın zamanda yenilenmişse veya trafikte kısa bir artış görüyorsa, şimdilik göz ardı etmek ve daha sonra performansına göre yeniden gözden geçirmek isteyebilirsiniz.
İçeriği optimize etme veya yeniden yazma
Tüm içerik istendiği gibi performans göstermeyecek olsa da, içeriği budamadan önce optimize etmenin ve yeniden düzenlemenin yollarını bulma konusunda kararlı biriyim.
İçeriğinizi güncellemenin birçok yolu vardır . Bunun bir yolu 2014'teki eski araştırmanızı daha güncel araştırmalarla değiştirmektir. Yeni anahtar kelime araştırması yapabilir ve içeriğinizin hangi boşlukları doldurması gerektiğini görebilirsiniz. Ya da daha yüksek sıralamaya başlamak için birkaç geri bağlantı almanız gerekebilir. İçeriğinizi nasıl optimize etmeye başlamak istediğinize karar vermek size kalmıştır.
Bloğumuzda bir konuk postası ağımız olduğundan , yeniden yazma için iletilecek birkaç makaleyi “Konuk Postası” olarak işaretledim. Bunlar daha fazla uzman bakış açısıyla kullanılabilen düşük hunili makalelerdi.
İçeriği birleştirin
Unutma, budama sadece bir makaleyi kaldırmak veya arama motorları için görünmez yapmaktan daha fazlasıdır. Blogunuzda yer açmak için makaleleri birleştirebilirsiniz. Bunu yapmanın çeşitli yolları vardır, ancak en yaygın yollardan ikisi, yinelenen içeriği yeniden yönlendirerek ve kısa formu uzun biçime konsolide etmektir.
Yinelenen içerik: Bu, benzer anahtar kelimeler ve arama sonuçları için birbiriyle rekabet eden iki veya daha fazla makaleniz olduğunda oluşur. Düşük performanslı makaleyi daha yüksek performanslı makaleye yönlendirin. Düşük performanslı makaledeki tüm dahili bağlantıları daha yüksek performanslı olana değiştirin.
Kısa biçimli uzun biçime: Bu, tek bir kılavuzda kolayca birleştirilebilen birden çok kısa biçimli makaleniz olduğunda oluşur.
Örneğin: Bir Twitter kitlesini nasıl büyütebileceğiniz, Tweet için en uygun zaman ve Tweet fikirleri hakkında makaleleriniz varsa, bunları "Yeni Başlayanlar için Twitter'ı Kullanma" konusunda bir kılavuzda birleştirebilirsiniz. Bununla yaratıcı olun.
Unutmayın, sahip olduğunuz her 301 yönlendirmesiyle, biraz bağlantı eşitliğini kaybedersiniz, bu nedenle uzun yönlendirme zincirlerinden kaçındığınızdan emin olun.
İçeriği yayından kaldırın
Bir makaleyi budamanın en kolay yolu, blogunuzdan yayından kaldırmaktır.
1. Adım: Yayından kaldırmak istediğiniz makaleyi bulun.
2. Adım: Bu makaleyle olan tüm bağlantıları kaldırın.
3. Adım: Makaleyi yayından kaldırın.
4. Adım: (İsteğe bağlı) Bir XML site haritanız varsa URL'nin kaldırıldığından emin olun.
Kişisel olarak, bir makalenin performans açısından kurtarılamaz olduğunu bilinceye kadar yayından kaldırılmasını önermiyorum. Bu durumda kurtarılamaz olan nedir:
- Arama amacını tamamen kaçıran ve düşük hacim potansiyeli olan bir makale yeniden yazmayı doğrulamaz.
- Neredeyse hiç anahtar kelime potansiyeli olmayan bir makale. Örneğin, 2016'dan yayınlanmaya değer olmayan basın bültenleri bulduk.
- İşletmenize veya kitlesine hiçbir değeri veya ilgisi olmayan düşük performanslı bir makale.
Budamaya başlamadan önce yayınlama standartlarınızı açıkça tanımladığınızdan emin olun.
Arama motorlarından kaldır
Bir makale budamak için başka bir yol, arama motorları tarafından dizine alınabilir kaldırmaktır. Bu yöntemi, OK içeriği olan ancak performans potansiyeli düşük olan makalelere uygulayabilirsiniz. Ya da web sitenizden kaldırmadan eski haline gelen kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe uygulayabilirsiniz .
Arama motorlarından makaleleri kaldırmanın birkaç yolu vardır. En yaygın yollardan biri, sayfanın HTML koduna bir noindex meta etiketi eklemektir. Bunu yapmak için, sayfanızın <head> bölümüne aşağıdaki kodu yapıştırın:
<meta name = "robots" content = "noindex">
Bu, arama motoru tarayıcılarına sayfanın dizine eklenmemesi gerektiğini bildirir.
Nasıl yaptık: İYS'mizle ilgili sınırlamalar nedeniyle, bir noindex meta etiketi ekleyemedik. Bunun yerine, robots.txt dosyamızı düzenleyerek sayfaların taranmasını engelledik.
Birçok web sitesinde robots.txt dosyası vardır. Bu dosyalar “trafik kontrolü” görevi görür ve temel olarak arama motorlarına neyi tarayabileceklerini ve neleri tarayamayacaklarını söyler. Dosyamızı / archive / içindeki blog URL'lerinin tarayıcılardan engellenmesi için güncelledik.
İçerik budama sonuçları
İçerik budama amacımız, daha yeni ve daha alakalı içerik için tarama bütçesini boşaltmak, yamyamlığı ve yinelenen içeriği azaltmak ve blogumuzdaki içeriğin genel kalitesini artırmaktı. Peki nasıl yaptık?
genel bakış
Dört aylık bir süre boyunca, blogdaki 2.700+ makalemizin tam 200'ünü budadık. Aşağıda, bunun aylık bazda nasıl yürütüldüğüne ilişkin bir döküm bulunmaktadır.
Toplamda, 112 makaleyi tamamen yayınlamamış, 61 makalenin taranmasına izin vermemiş ve 27 makaleyi konsolide etmekteyiz.
Web trafiği ve görünürlük
Blog'a daha fazla trafik çekmeye yönelik "kuzey yıldızı" ölçümümüz açısından, sonuçlar tam olarak istediğimiz şeydi.
indeks | Oturumlar |
Budamadan 4 ay önce | 5428554 |
4 aylık budama | 6303606 |
Trafik artışı | 875052 |
Yüzde artışı | 16.12% |
İçerik budamasını yeni ve geliştirilmiş içerik standartlarımızla eşleştirerek, dört ayda trafiği 875.000'den fazla artırmayı başardık. Budama eski kaldırıldı, editoryal yeniyi üretti.
Ayrıca arama motoru görünürlüğünde de bir iyileşme gördük.
Dört ayda toplam gösterim sayımız% 20, toplam tıklama sayımız% 19 arttı. Ayrıca, Google'daki ortalama site genelinde sıralama konumumuz 17,1'den 15,5'e düştü, bu küçük ama göze çarpan bir değişiklik.
Tarama bütçesi
Web barındırma sınırlamalarımızdan dolayı, tarama bütçesinin web sitemizde nasıl tahsis edildiğine iyi bir göz atmak için sunucu günlüklerini inceleyemedik.
Ancak, Google'ın tarama istatistikleri raporu sayesinde budama başına günlük sayfa sayısı metriğimizin arttığını fark ettik. Bu raporu Google Search Console'daki 'Eski araçlar ve raporlama' altında bulabilirsiniz. Size, Googlebot'un günde kaç sayfa taradığını gösteren 90 günlük bir rapor sunar.
Web sitenizin sunucu günlüklerine erişiminiz varsa, bunları çekmek ve incelemek için bir geliştiriciyle birlikte çalışın. Moz'un bu makalesi, SEO için sunucu günlükleri arasında sıralama yaparken nelerin aranacağına dair ayrıntılı bir açıklama sağlar.
İçerik budama ipuçları ve en iyi uygulamalar
Dört aylık içerik budama ve bu benzersiz SEO stratejisine daha fazla alışmak sonra birkaç bulgu ve önerileri ile geldi.
Başarı ortak bir çabadır
Editöryal standartlarımızı aynı anda güncellemezsek budama sonuçlarımızın o kadar başarılı olamayacağını güvenle söyleyebilirim. Yeni yüksek kaliteli içerik üretirken eski düşük kaliteli içeriği azaltmak için ortak çaba sarf etti.
Bu, içerik pazarlama ekibinizin neden kaliteli içeriğe ve kaliteli okuyucu deneyimine daima öncelik vermesi gerektiğini daha da güçlendirir. Ekibiniz subpar içeriği üretmeye devam ederse, budama boşa harcanan bir çaba olacaktır ve istenen sonuçları görmezsiniz.
Herkesi erkenden dahil edin
İçerik pazarlama ekibinizin yapısına bağlı olarak, muhtemelen teknik SEO ve geliştiriciler gibi diğer ekipleri budama sürecine dahil etmeniz gerekecektir.
Herkesi erkenden dahil edin ve budama yoluyla ulaşmaya çalıştığınız hedefler hakkında açık olun. Bu da budamanın gelecek teknik projelere müdahale etmemesini sağlar.
İçerik bozulması hakkında proaktif olun
İçerik budama noktasına ulaşmadan önce, makalelerinizin performansını rutin olarak analiz etmeli ve içerik bozulmasına dikkat etmelisiniz.
Web'deki hemen hemen her makale bir noktada bozulma yaşayacak. Bir makale güncellenmeden veya yeniden düzenlenmeden yıllarca devam ederse, bozulma muhtemelen ortaya çıkar ve bu makale istendiği gibi çalışmaz.
Arama motorları, kullanıcılarıyla alakalı yeni içerikler ister. Eski içeriğinizi üç ayda bir güncelleme konusunda proaktif olmak, daha sonra içeriği budama ihtiyacını önleyebilir.
İçerik budaması ilk çare değil
İçerik budamasıyla arzu edilen sonuçlara sahip olmamız, ilk çare olmanız gerektiği anlamına gelmez. Küçük web siteleri ve blog bölümleri olan yeni markalar için budama bile dikkate alınmamalıdır.
Bunun yerine, çabalarınızı hedef kitlenizle rezonansa girecek yüksek kaliteli içerik üretmeye odaklayın. Daha fazla bilgi için okuyucuların geri gelmesini sağlayacak bir şey oluşturun. Kaliteli içerik için kısayol yoktur.
Trafik performansının düşmeye başladığını görürseniz, verilerinize bakın ve hangi boşlukların doldurulması gerektiğini görün. Eski içeriğin üstünde kalın ve gerektiğinde güncelleyin. Geri bağlantı elde etmek için anlayışlı yollar bulun. İçeriğinizi doğru kanallarda tanıtın. Blogunuzda göndermeye başlamadan önce tüm bu içerik pazarlamasıyla ilgili temel bilgileri öneriyorum.
Thanks for sharing a great article.
YanıtlaSilWeb Development Company