7 Aralık 2022 Çarşamba

Niche Site Kurma ve Niş Web Site Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

 


Yeni Niş Bir Web Sitesi İçin Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır: Adım Adım Sürecim

Gerçek örneklerle + ücretsiz bir şablonla

Google Search Console'dan ekran görüntüsü

Birçok insanın anahtar kelime araştırması yapmaktan hoşlanmadığını biliyorum.

Ben o insanlardan biri değilim.

Benim için SEO sürecinin en iyi kısımlarından biri. Google sıralamalarına ve ücretsiz trafiğe dönüşebilecek bir makale fikirleri listesi oluşturacağım.

Heyecan verici - özellikle harika anahtar kelimelerden oluşan bir altın madeni bulduğunuzda.

Genellikle bu, birçok kişinin Google arama çubuğuna yazdığı, ancak harika sonuçlar bulamadığı arama terimleri anlamına gelir. Potansiyel organik trafik yüksektir ve web sitenizin arama sonuçlarının üst sıralarında yer alma şansı da yüksektir.

Anahtar kelime araştırmasının nasıl yapıldığını okuduktan sonra bile, yine de zordur. Biraz pratik gerekiyor. Bu yüzden size tam olarak attığım adımları göstereceğim ama sonra gidip kendiniz yapmalısınız.

İlk bloguma başladığımda, anahtar kelime araştırmasının ne olduğu veya neden önemli olduğu hakkında hiçbir fikrim yoktu.

Bu sadece önemli değil.

Bu çok önemli.

En azından, Google'dan herhangi bir trafik almak istiyorsanız. Yeni bir web siteniz varsa daha da önemlidir. İlk sitem hiç Google trafiği almadı.

Neyse ki bunu anladım ve bir web sitesinin arama sonuçlarının en üstünde yer alması için neyin gerekli olduğunu öğrendim. Artık sayfamın ilk 3 sonuçta yer alma ihtimalinin yüksek olduğunu bilmediğim herhangi bir içerik oluşturmuyorum.

Anahtar kelime araştırmasını görmezden geldiğim için kimsenin aramadığı içeriği oluşturmak için çok zaman harcadım.

Şimdi yeni bir web sitesi üzerinde çalışmaya başlarsam, 100'den fazla anahtar kelime fikri alıyorum. Bunların hepsi makaleye dönüşmeyecek. Ama çok fazla seçeneğe sahip olmayı seviyorum ve bu web sitesinin harcadığım zamana değip değmeyeceğini anlamamı sağlıyor.

Bir nişe ihtiyacın var

Siteniz için doğru nişi arıyorsanız, nişler ve sizin için doğru olanı nasıl bulacağınız konusunda bazı fikirleri burada ve burada paylaşıyorum .   

Bu ilk web sitenizse ve sınırlı bir bütçeniz varsa, önemli olan sevdiğiniz bir konuyu seçmektir.

Para peşinde koşmayın.

Çok çabuk pes edeceksin ve maaş gününü asla göremeyeceksin.

Bu makale için akvaryum nişinden bir örnek kullanacağım. Evcil hayvanlar genellikle hakkında yazmak için iyi bir konudur ve sonsuz sayıda içerik fikri vardır.

Birkaç yıl önce bir akvaryum sitesi kurdum ama balık veya akvaryum umurumda olmadığı için vazgeçtim. Akvaryumum yok ve almayı da düşünmüyorum. Sadece kolay para kazanmaya çalışıyordum.

Ancak, akvaryumları gerçekten seviyorsanız, bu anahtar kelimeleri kendiniz için çalabilirsiniz.

Rakiplerinize bakmaya başlayın

Biraz rekabetin olmalı.

Bu, seçtiğiniz nişin popüler olduğunun ve yeni blogunuzla para kazanmanın mümkün olduğunun bir işaretidir.

"Akvaryum blogları" ve "akvaryum ipuçları" gibi şeyler arayarak başlayacağım ve hangi web sitelerinin göründüğüne bakacağım.

Birkaç site buldum:

Nişinizde olan ve aktif olarak içerik yayınlayan en az 5-10 rakip bulmak isteyeceksiniz. Bunu yapmak için yaklaşık 30 dakika harcardım.

Sitelerine baktığımda ne sıklıkta makale yayınladıklarına, hakkında sayfasına, sosyal medya hesaplarına ve sitenin genel kalitesine bakacağım.

Daha sonra daha fazla teknik ayrıntıya bakabilmek için rakiplerinizin bir listesini tutmak isteyeceksiniz.

İçerik fikirlerinizi yazın

Sevdiğiniz bir niş seçtiğiniz için, zaten bir avuç makale fikriniz olmalı.

Henüz SEO istatistikleri hakkında endişelenmeyin, sadece sahip olduğunuz fikirlere odaklanın.

Bu sürecin sonunda, 100'den fazla anahtar kelimeden oluşan bir liste isteyeceksiniz, bu nedenle kafanızdan 10-15 anahtar kelime yazabilirseniz, doğru yoldasınız demektir.

Rastgele 5 fikir yazdım.

Yine, akvaryumlar hakkında fazla bir şey bilmiyorum ya da umursamıyorum, bu yüzden bundan daha fazla fikriniz olmalı.

İşte anahtar kelimeleri izlemek için kullandığım Google sayfasının şablonu .

Rekabetinizi analiz edin

Pekala, bu "gerçek" SEO olayının başladığı zamandır.

Bir web sitesinin hangi anahtar kelimeler için sıralandığını gösteren bir tür SEO aracına ihtiyacınız olacak. Ben KeySearch adlı bir araç kullanıyorum ama siz Ahrefs veya Semrush kullanabilirsiniz. Hiçbiri mükemmel değildir ve hiçbiri size %100 doğru rakamlar vermez. 

Böylece, ilk rakibinizi alıp URL'yi SEO aracına koyacaksınız.

aquaproshq.com ile başladım 

İşte KeySearch'ün bana gösterdiği şey:

KeySearch'ten ekran görüntüsü

Bunun çok güçlü bir rakip olmadığını görebilirsiniz. Etki alanı gücü 0.9/10'dur ve sitenin yalnızca 49 dofollow geri bağlantısı vardır.

Bu iyi bir işaret çünkü yepyeni web sitenizin muhtemelen 0 geri bağlantısı ve 0.1/10 alan gücü vardır. Daha iyi içerikle bu web sitesini geride bırakabileceğime eminim.

Şimdi bu web sitesinin sıraladığı anahtar kelimelere bakmak istiyorsunuz.

Bu size bir ton makale fikri verecek.

Bu web sitesi nispeten düşük güçlü olduğundan ve binlerce geri bağlantısı olmadığından, sıraladığı anahtar kelimelerden herhangi birini alıp listenize ekleyebilirsiniz.

Web sitesi daha otorite olsaydı, yalnızca düşük rekabetli anahtar kelimelere dikkat etmek istersiniz.

Bu ifadelerin çoğu benzer olacaktır. Örneğin, bu site şunlar için sıralanıyor:

  • tank suyu nasıl berraklaştırılır
  • akvaryumda temiz su nasıl yapılır
  • akvaryum suyu kristal berraklığında nasıl yapılır
  • kristal berraklığında akvaryum suyu nasıl korunur
  • Akvaryum suyunuzu kristal berraklığında nasıl yapabilirsiniz?

Bunların hepsini yazmayın.

Bunun yerine, hepsi için tahmini trafiği toplayın ve "akvaryum suyunuzu kristal berraklığında hale getirme" anahtar kelimesini yazın.

Bazen makale başlığını anahtar kelimem olarak kullanacağım: Kristal Berraklığında Akvaryum Suyu Nasıl Elde Edilir?

Bu onların içeriğini çaldığınız anlamına mı geliyor?

Hiç de bile.

Makalelerini kopyalayıp web sitenize yapıştırmadığınız sürece, hiçbir şey çalmamışsınızdır. Akvaryum suyunu temiz tutmakla ilgili ipuçlarınızı ve deneyimlerinizi paylaşan kendi makalenizi yazmalısınız.

Amacınız, ayda 100'den fazla toplam arama ile en düşük rekabet anahtar kelimelerini bulmaktır.

Bu, "Tank suyu nasıl berraklaştırılır" 40/ay, "Akvaryumda su nasıl berraklaştırılır" 50/ay ve "Akvaryum suyu kristal berraklığında nasıl yapılır" aylık 50 ise, tahmini arama hacminiz anlamına gelir. 140

Ve bunların kesin rakamlar değil, yalnızca tahminler olduğunu unutmayın.

Bu anahtar kelimeler ayda binlerce kez aranır, ancak tahmini zorluk 20-30 aralığındadır.

KeySearch'ten ekran görüntüsü

Bunlar, daha yüksek arama hacmi nedeniyle iyidir, ancak ilk birkaç makaleniz için harika değildir. Daha az trafik anlamına gelse bile, rekabeti daha düşük anahtar kelimeler bulmak istiyorsunuz.

Bulduğum daha iyi bir anahtar kelime "en iyi nano akvaryum" idi.

Ayda tahmini 390 araması ve tahmini zorluğu 17/100'dür.

Elektronik tablonuza yazdığınız anahtar kelimeler, ürün anahtar kelimeleri değil, öncelikle bilgi anahtar kelimeleri olmalıdır. Örneğin, "en iyi nano akvaryum" bir bilgi anahtar kelimesidir.

Araştırmacının bir nano akvaryum satın almak istediğini biliyorsunuz ama yine de en iyisini arıyorlar.

"En iyi arazi koşu ayakkabısı" araması ile "siyah erkek koşu ayakkabısı" araması arasında büyük bir fark var. Bir araştırmacı araştırma modunda ve diğeri bir satın alma işlemi yapmak istiyor.

Bulduğunuz diğer rakip siteler için bu işlemi tekrarlayın. Bu size kolayca 100'den fazla anahtar kelime fikri verecektir.

Daha önce bulduğunuz anahtar kelimelerin trafiğini ve zorluklarını da kontrol edebilirsiniz.

Daha fazla anahtar kelime bulmak için alfabe oyununu oynayın

Rakip sitelerden yüzlerce anahtar kelimeyi kolayca bulabileceğinize eminim.

Yüzlerce daha iyi anahtar kelime bulmanıza yardımcı olabilecek bir önerim daha var. Çok fazla anahtar kelimeniz olabileceğini hiç sanmıyorum.

Web sitelerimden biri için 242 anahtar kelimelik bir listem var.

Tüm bu makaleleri yazmam pek olası değil. O gün ilgimi çeken bir konu hakkında yazabilmek için aralarından seçim yapabileceğim birçok fikre sahip olmayı seviyorum.

Alfabe oyunu, anahtar kelimeleri önermek için Google otomatik tamamlamayı kullandığınız zamandır. Kelimeler arasında boşluk bırakabilirsiniz ve Google size bir kelime önerecektir. Ya da cümlenin sonuna bir harf ekleyerek farklı öneriler görebilirsiniz.

Google'dan ekran görüntüleri

Yazmaya değip değmeyeceğine karar vermeden önce trafiği ve zorluğu bulmak için bu anahtar kelimeleri kontrol etmeniz gerekecek.

Ancak, bu basit yöntemle kaç farklı anahtar kelime keşfedebileceğinizi görebilirsiniz.

Sıradaki ne?

yazmaya başlıyorsun.

En düşük rekabete sahip makalelerle başlıyorum. İlk 10-20 makale için aylık trafiği pek umursamıyorum.

Açıkçası daha fazla trafik daha iyidir, ancak yazdığım makalelerin arama sonuçlarının ilk sayfasında sıralanmasına odaklandım. Ve en düşük rekabete sahip anahtar kelimeler, bunu yapmak için size en iyi şansı verir.

Şimdilik sahip olduğum tek şey bu. Umarım bu, web siteniz için bazı iyi potansiyel anahtar kelimeler keşfetmenize yardımcı olur!

0 yorum:

Yorum Gönder