Bağlanabilir Varlık İçeriği Parçaları Oluşturmak İçin 7 Adımlı Kılavuz
Pek çok web sitesi, sıralamalarını yükseltmek için ihtiyaç duydukları geri bağlantıları kazanmak için mücadele ediyor.
Bunun en büyük sebebini biliyor musunuz? Bunun nedeni, geri bağlantı kurmaya değer hiçbir şey yaratmamaları ve çevrimiçi başarıya giden yolculuklarını ciddi şekilde yavaşlatmasıdır.
Bu kılavuzu bu yüzden oluşturdum—Web sitesi sahiplerinin zamanlarını ve kaynaklarını SEO'ya harcadıklarını görmekten bıktım, ancak konu doğal bağlantıları çekmeye geldiğinde 1 numaralı kurala dikkat etmedikleri için yetersiz kalıyorlar: içerik, kral _
Bu nedenle, zamanınızı ve paranızı boşa harcamak istemiyorsanız ve çok beğenilen editoryal bağlantılara sahip olmak istiyorsanız, bunu yapmanın en iyi yolu, insanların gerçekten görmek ve paylaşmak istediği içerik oluşturmaktır.
Bu makalede şunları öğreneceksiniz:
- Bağlanabilir varlıklar nelerdir?
- Bağlantı kurma kampanyalarınızda bağlanabilir varlıklar nasıl kullanılır ?
- Bağlanabilir varlıklarınızı nasıl paylaşabilirsiniz?
- Bağlantı oluşturma ilerlemenizi nasıl takip edebilirsiniz?
Başlayalım…
Bağlanabilir Varlıklar Nelerdir?
Her şeyden önce, bağlanabilir varlıkları sıradan, normal içeriğinizden farklı kılan şeyin ne olduğunu anlamanız gerekir.
Çoğu web sitesinde içerik bulunur. Belki haftada bir blog yazısı yayınlıyorlar veya burada burada bir video paylaşıyorlar. Cehennem, web sitenizin Hakkımızda bölümü bile içerik olarak kabul edilir.
Ancak Backlinko'ya göre, analiz ettikleri milyonlarca blog gönderisinden %94'ünün hiç geri bağlantısı yok .
Bunun anlamı şudur ki…
Sayısız web sitesi kimsenin umursamadığı içerikler çıkarıyor .
Kimse içeriğini paylaşmıyor ve onca sıkı çalışmaları onlara tek bir geri bağlantı bile kazandırmadı.
Bu, internette yüzen çok sayıda içerik olduğu, ancak yalnızca çok az (nispeten) bağlanabilir varlık olduğu anlamına gelir.
"Bağlanabilir varlık", diğer kişilerin geri bağlanmaya değer bulduğu herhangi bir içerik parçasıdır.
Bağlanabilir varlıklar, hedef kitlenize değerli bir şey sağladıkları için geri bağlantıları, paylaşımları ve alıntıları çeker.
Güncel bir konuya benzersiz bir yaklaşım, eski bir soruna yeni bir çözüm, ilginç, heyecan verici, tartışmalı, eğitici, eğlenceli bir şey veya yukarıdakilerin tümü olabilir.
Bağlanabilir varlıklar, infografikler, kılavuzlar, vaka incelemeleri ve daha fazlası gibi birçok biçimde olabilir. Size ve ele almaya çalıştığınız konuya uygun herhangi bir aracı kullanabilirsiniz.
Ürün veya hizmet sayfaları, sitenizin ticari bölümleri ve okuyucularınız için gerçekten fazla bir şey yapmayan diğer sayfalar (markanızı tanıtmak dışında ) .
Alt çizgi? Bağlanabilir varlıklar, tam olarak değerli bir şey sundukları için bağlanabilir. Bir şey yararlı, eğitici ve hatta sadece eğlenceliyse, o zaman elinizde iyi bir bağlantı kurulabilir varlık var demektir.
Bağlanabilir Varlıklar Neden İşletmeniz İçin Bir Varlıktır?
Elbette her işletme viral olmayı ister, ancak bağlanabilir varlıklar, 15 dakikalık internet şöhretiniz için altın bir biletten daha fazlasıdır. Aslında, bağlanabilir varlıklar o kadar güçlüdür ki işletmenize birçok yönden fayda sağlayabilir. Bağlanabilir bir varlık oluşturmak için ne kadar zaman, para ve çaba harcandığını düşünürsek, daha iyi!
Bağlanabilir varlıkların size nasıl yatırım getirisi sağlayabileceğinin bir anlık görüntüsü:
Bağlanabilir varlıklar, web sitenize gelen trafiği artırır. Yararlı ve nişinizle alakalı bir şey oluşturmak, trafiği web sitenize sürüler halinde geri çekmenin harika bir yoludur. Sonuçta, bağlanabilir varlıklarınız bu kadar iyiyse, insanlar sizden daha fazla içerik arayacak ve bonus olarak muhtemelen diğer sayfalarınızı da kontrol edeceklerdir.
Bağlanabilir varlıklar erişiminizi, görünürlüğünüzü ve marka bilinirliğinizi artırır. Birisi içeriğinize kendi web sitesinde bağlantı veriyorsa, tamamen yeni bir kitleye ulaşıyorsunuz demektir. Ne kadar harika içerik parçaları oluşturursanız, itibarınız o kadar artacaktır. İşte bu şekilde sektörünüzde bir düşünce lideri olursunuz ve rekabette öne geçersiniz!
Bağlanabilir varlıklar, web sitenizin otoritesini oluşturur. Backlink bir güven oylamasıdır. Google'a ve diğer arama motorlarına "Hey, bu sayfa son derece yararlı ve öne çıkmaya değer" diyor. Aldığınız her geri bağlantı, etki alanı yetkilinize artı puan verir ve bu da arama motoru sonuç sayfası sıralamasında yükselmenize yardımcı olur.
Bağlanabilir Varlık Türleri
Çalışmalar ve Araştırma
Her işletme kendi araştırmasını yürütemez. Genellikle çok zaman, çok para ve çok fazla insan gücü gerektirir. Bu nedenle, orijinal çalışmalar oluşturup yayınlayacak kaynaklara veya insanlara sahip değilseniz, merak etmeyin, üzerinde çalışabileceğiniz birçok başka türde bağlanabilir varlık vardır.
Ancak kendi araştırmanızı yayınlayabiliyorsanız, yapın; orijinal veriler süper bağlanabilir. Bulgularınızı paylaşmak isteyen sektördeki diğer insanlardan bağlantılar alacaksınız ve bir argümanı desteklemek için araştırmanızı kullanan insanlardan bağlantılar alacaksınız.
Ve en iyi kısım?
Araştırmanız, orijinal bilgiler ve rakiplerinizin sahip olmadığı benzersiz bir bakış açısı sağlar.
Harika bir örnek, Ahrefs'in "SEO istatistikleri" üzerine bir içerik yazdıkları ve bunu artırmak için reklamlar yayınladıkları istatistik bağlantısı oluşturma konusundaki vaka çalışmasıdır.
Sadece kazandığı bağlantıların sayısına bakın.
Çok yoğun çalışmalara da ihtiyacınız yok. Kişisel deneyimlerden, vaka incelemelerinden ve ölçülebilir ve ölçülebilir verilere sahip olduğunuz diğer her şeyden çıkarılacak çok sayıda değerli içgörü vardır.
Ücretsiz Araçlar
Ücretsiz araçlar ve çevrimiçi hesaplayıcılar, tonlarca geri bağlantı çekmenin başka bir harika yoludur. Artı, mevcut tüm yazılımlarla (ve Upwork'teki uygun fiyatlı serbest geliştiricilerle), oldukça kolay!
Bir araç oluşturmaya başlamadan önce kendinize şu soruları sorun:
- Sektörünüzdeki insanların güvendiği ancak bunu kendi başınıza yapamayacak kadar karmaşık veya zaman alıcı bir süreç veya formül var mı? Bu, ne tür araçlar yapabileceğinizi belirlemenin iyi bir yoludur.
- Aracı kendiniz geliştirmek için zamanınız ve beceriniz var mı? Yoksa başka bir geliştiriciye mi yaptıracaksınız?
İyi çevrimiçi araçlara bazı örnekler nelerdir? HubSpot'un Reklam Yatırım Getirisi hesaplayıcısından , Third Love'ın doğru sütyeni bulmak için Fit Finder etkileşimli aracından ve bu renk şeması oluşturucusundan biraz ilham alın .
videolar
SEO söz konusu olduğunda, uzun biçimli içerik genellikle daha yüksek sıralamalarla “ödüllendirilir”. Bunun nedeni, daha uzun makalelerin daha derinlemesine, iyi araştırılmış ve okuyucular için yararlı olma eğiliminde olmasıdır.
Ancak herkesin her zaman uzun makalelere sabrı yoktur. Artı, bazı şeyler sadece metinle açıklanamayacak kadar karmaşık.
İşte burada videolar devreye giriyor. Videolar, kelimelerin (sesli anlatım/seslendirme) ve görsellerin birleşimi sayesinde çok fazla bilgiyi kısa bir süreye sığdırabiliyor. Videoları karmaşık bir kavramı açıklamak, bir süreci açıklamak, insanlara işlerin nasıl yapılacağı konusunda talimat vermek ve hatta sadece eğlendirmek için kullanabilirsiniz; olasılıklar sonsuzdur.
Ödüller, Sıralamalar ve Diğer Özetler
"Manhattan'daki En İyi 10 Burger Dükkanı" veya "2021'in En İyi 20 Reklam Kampanyası" gibi makaleler, birkaç farklı nedenden dolayı son derece güçlü bağlanabilir öğelerdir.
Birincisi, insanlar listeleri ve sıralamaları sever çünkü tonlarca bilgiyi tek bir yerde toplarlar.
İkincisi, okuyucular vasat olanla ilgilenmezler; hangi markalara güveneceklerini, satın alacaklarını ve dinleyeceklerini bilmek isterler.
Üçüncüsü, listeyi oluşturan kişiler veya şirketler, listenizi göstermek, erişiminizi artırmak ve size o çok önemli geri bağlantıyı kazanmak isteyeceklerdir.
İşte bu tür bağlanabilir varlığın nasıl çalıştığına dair bir örnek...
" Link Building: 30+ SEO Experts Share Its Secrets " adlı bir makale hazırladık: 30 SEO uzmanının görüşlerinin yer aldığı liste tarzı bir makale. 26 yönlendiren alan adından 41 geri bağlantı tahakkuk etti.
Ödüller veya sıralamalar vermenin en zor yanı, bu tür bir varlıktan gerçekten fayda sağlamak için zaten kurulmuş bir düzeyde güvenilirlik veya otoriteye sahip olmanız gerektiğidir. Ödüller, gerçekten yalnızca ödül veren kurum kadar anlamlıdır ve küçük bir işletme tarafından verilen sıralamalar, bir endüstri lideri tarafından verilen sıralamalardan daha az güvenilir (ve haber değeri taşır).
Tabii ki, yeni veya küçük bir işletmeyseniz, bu kendi ilk 10 listenizi yayınlayamayacağınız anlamına gelmez! Listenizin iyi araştırıldığından ve nişinizdeki güvenilir otoritelerin söylediklerine dayandığından emin olun.
Kılavuzlar, Öğreticiler ve Nasıl Yapılır
Öğrenmek isteyen insan sıkıntısı olmadığı için, her zaman iyi yazılmış, kapsamlı ve anlaşılması kolay kılavuzlara talep olacaktır.
İpuçları/püf noktaları, nasıl yapılırlar ve diğer genellikle kısa makaleler kendi başlarına paylaşmak için harikadır. Ancak, bağlantılı varlıklarınızı gerçekten tüm değerleri için sağmak istiyorsanız, o zaman "kesin" bir kılavuz veya kaynak gitmenin yoludur.
"Kesin" derken, belirli bir konu hakkında tam anlamıyla bilmeniz gereken her şeyi kapsayan kılavuzları kastediyorum ( bunun gibi , bağlantı metni optimizasyonu için oluşturduğum).
Tek bir "nihai" kılavuzu okumak ve ona bağlantı vermek, yalnızca ihtiyacınız olan tüm bilgileri elde etmek için düzinelerce farklı sayfa, web sitesi ve blogdan geçmekten çok daha kolaydır.
Bir uyarı: Kesin bir rehber yapacaksanız, bahsettiğiniz konuda uzman olmanız gerekir . Elbette, her zaman araştırma yapabilirsiniz, ancak kişisel deneyim ve bilgilerden gelen yazılar her zaman okuyucularınız için daha özgün, daha benzersiz ve daha yararlı olacaktır.
Üretilen Terimler
Bir "türetilmiş terim", nişinizdeki bir yöntemi veya konsepti tanımlamak için oluşturduğunuz herhangi bir terimdir. Bir terimi başarılı bir şekilde uydurabilirseniz ve gerçek ilgi görürse, o zaman geri bağlantı almak sizin için pek sorun olmayacaktır. Aslında, muhtemelen çalışmanıza atıfta bulunan tüm insanlardan gelen geri bağlantılarda boğulacaksınız!
Ama elbette, icat ettiğiniz terimin bağlantı kurulacak kadar popüler olmasını sağlamak asıl zorluktur. Konuk gönderileri , anahtar kelime uyarıları ve güçlü bir pazarlama desteği sayesinde, teriminizi popüler hale getirmek tamamen mümkündür .
Backlinko'dan Brian Dean tarafından oluşturulan " Gökdelen Tekniği " terimini bir düşünün . SEO endüstrisi bunu benimsedi ve şimdi orijinal sayfasında tonlarca geri bağlantı var ve her ay daha da fazlasını almaya devam ediyor.
Gördüğünüz gibi, terimi icat eden orijinal makale, 2140 yönlendiren alandan 11.600 geri bağlantı kazandı .
Diğer Etkileşimli Varlıklar (Anketler, Kısa Sınavlar vb.)
Etkileşimli varlıklar teoride araçlara ve çevrimiçi hesaplayıcılara benzer olsa da, kendi kategorisini elde edemeyecek kadar çok farklı "etkileşim" türü vardır. Etkileşimli içerik, özellikle doğru şekilde yürütmek için zaman ayırırsanız, trafiği ve geri bağlantıları çekmenin harika bir yoludur.
BuzzFeed tarzı kısa sınavlar oluşturmaktan bahsetmiyorum, öğrenmeyi geliştirmek için gerçek, katma değerli anketler, sınavlar ve diğer araçlar oluşturmaktan bahsediyorum. Bu, esprili veya eğlenceli olamayacağınız anlamına gelmez, yalnızca önceliğinizin yararlı bilgileri benzersiz bir biçimde sağlamak olması gerektiği anlamına gelir.
Ek bir bonus mu? Hedef pazarınızla ilgili veriler için bu belirli varlığı sık sık madencilik yaparak işinizi geliştirmenize yardımcı olabilirsiniz.
İnanılmaz Bağlanabilir Varlıklar Nasıl Oluşturulur
1. Hedef Kitlenizi Belirleyin ve Anlayın
Her şeyden önce yapmanız gereken ilk şeylerden biri, bağlanabilir varlıklarınızın kime hitap etmesini istediğinizi belirlemektir. Aslında, bu adım başarı için o kadar önemlidir ki, "kitlenizi anlamak" yalnızca bağlantı kurulabilir varlıklar oluşturmak için geçerli değildir, aynı zamanda herhangi bir pazarlama çabası için de geçerlidir... nokta.
Kitlenizin kim olduğunu biliyorsanız, gerçekten geri bağlantı alacak içerik oluşturmak için çok daha iyi bir konumdasınız. Kitlenizin ilgi alanlarının, beğenilerinin, hoşlanmadıklarının, zorluklarının ve sorunlu noktalarının neler olduğunu belirlemek için zaman ayırın; ardından konuları daraltmak, doğru ortamı seçmek ve bağlantı kurulabilir varlığınızı pazarlamak için bu bilgileri kullanın.
2. Arama Amacını ve Rakiplerinizin Ne Yaptığını Anlayın
Rakip araştırmaları ve trend analizleri ile içerik oluşturmak için ilgili konuları bulabilirsiniz.
Rakip araştırması için, Google'da sıralamak istediğiniz anahtar kelimeyi girin.
Ardından, sayfada en çok görüntülenen üç veya beşe göz atın; bunlar ne tür içeriklerdir?
Hepsi videoysa, o zaman bir video yapmalısın.
Hepsi derinlemesine makalelerse, kendi bağlantı verilebilir varlığınız için en iyi biçim bu olabilir.
Diyelim ki ' SEO Araçları' anahtar kelimesi için bağlanabilir bir varlık oluşturmak istiyorsunuz . ' SEO Araçları ' terimi için SERP'lere baktığımızda, en üst sıralarda çıkan sonuçların büyük çoğunluğunun tüm listelerden oluştuğunu görebiliriz.
Dolayısıyla, bunu hesaba katarsak, bu anahtar kelime için en iyi bağlanabilir varlık biçimi bir liste olacaktır.
Yeni ve trend olan konular başka bir büyük ilham kaynağıdır. Hangi anahtar kelimelerin yüksek talep gördüğünü öğrenmek için Google Trendler'i, sosyal medyayı ve diğer trend belirleme araçlarını kontrol edin.
3. Bilgi İçin Birden Fazla Kaynaktan Çekin
İster bir video oluşturuyor olun, ister kendi araştırmanızı yürütüyor olun, ek bilgi için büyük olasılıkla başka web sitelerine, kitaplara, filmlere ve araştırmalara başvurmanız gerekecek. İki ana nedenden dolayı mümkün olduğu kadar çok kaynaktan çekmek önemlidir.
İlk neden, farklı kaynaklardan bilgi toplamanın, konunuz hakkında daha eksiksiz ve kapsamlı bir anlayışa sahip olacağınız anlamına gelmesi ve kendi uzman görüşünüzü yazmanızın daha kolay olmasıdır. İkinci neden, mevcut yayınlanan içeriğin doldurmadığı (ve doldurma fırsatınızın olduğu) bilgisindeki boşlukları daha iyi tanımlayabilmenizdir.
4. BAŞARI İLE İÇERİK OLUŞTURUN
SUCCESS çerçevesi , Dan ve Chip Heath tarafından oluşturuldu ve Made to Stick adlı kitaplarında tanıtıldı . Bu model özellikle bağlanabilir varlıklar için tasarlanmasa da, özellikle iş veya satış söz konusu olduğunda insanların daha etkili iletişim kurmasına yardımcı olmak için oluşturulmuştur.
SUCCESS modeline göre, bağlanabilir varlıklarınızın hedef kitlenizde yankı uyandırması ve gerçekten "yapışması" için sahip olması gereken unsurlar şunlardır:
Basit: Fikrinizi temel konseptine göre ayırın ve aynı anda çok fazla şeyi halletmeye çalışmayın. Düşüncelerinizi basit ama mantıklı bir şekilde yapılandırın ve anlaşılması kolay bir dil kullanın.
Beklenmedik: İnsanların zaten bildiği bir şeyi söyleme. Eşsiz bir fikir veya yenilikçi uygulama ile onları şaşırtın. Merak yaratın ve dikkatlerini çekin!
Somut: Belirsiz özetlerle konuşmak yalnızca mesajınızı karıştırır. Amacınızı açıklamak ve kavramayı ve hatırlamayı kolaylaştırmak için somut resimler, tanımlar ve örnekler kullanın.
Güvenilir: İddialarınızı kanıtlarla, istatistiklerle ve hatta sadece kişisel deneyim ve anekdot niteliğindeki kanıtlarla destekleyin. Okuyucularınız fikirlerinizi test edebilir ve kendi sonuçlarına varabilirse, daha da iyi.
Duygusal bağlanma: Duygular, karar verme sürecimizde ve hafızamızda büyük rol oynar. İnsanların okumasını, tıklamasını ve müşteriye dönüşmesini sağlamak için çok çeşitli insan duygularına hitap edin.
Hikâyeler: Anlatılar son derece güçlüdür çünkü başka türlü kopuk fikirlere bağlam (ve duygu) verirler. Bu, şeyleri anlamlandırmamıza ve harekete geçmemiz için bize ilham vermemize izin verir.
Her zaman olduğu gibi, çok fazla içerik yerine yüksek kaliteli içerik oluşturmaya odaklanın . Rakiplerinizden daha kapsamlı ve daha doğru iseniz, o zaman muhtemelen bağlantıyı onlar değil, siz kazanırsınız. Çok fazla zaman ve çaba gerektirecek, ancak sonuçlar kat kat fazla paranıza ve enerjinize değecektir.
6. Güzel Görünmek İçin Tasarlayın
Parçanız ne kadar güzelse, birisinin ona bağlantı verme olasılığı o kadar yüksektir.
Bunun üzerinde uyuma. Düşündüğünden daha önemli.
Bu gün ve yaşta, meşgul insanlar bazen makalenizi okuyacak zaman bile bulamıyorlar, ancak makalenizin nasıl göründüğüne bağlı olarak bir bağlantı kararı verecekler.
İyi tasarlanmış bir parça örneği mi arıyorsunuz? Hook Agency tarafından hazırlanan bu müşteri adayı oluşturma makalesine göz atın .
Makalede her şey var:
- Özel grafikler
- Sosyal kanıt
- Sorumlu tasarım
- Ek bilgiler
- Multimedya
6. Bağlanabilir Varlığınızı Paylaşın
Muhtemelen "harika içerik kendini paylaşır" sözünü duymuşsunuzdur. Ve bu bir dereceye kadar doğrudur - insanların önemsediği bağlantılı varlıklar oluşturursanız, büyük olasılıkla bunu önemsedikleri kişilerle paylaşırlar . Ancak, oluşturduğunuz harika içeriği kimse bilmiyorsa, bu tıklamaları (geri bağlantıları çok daha az) alamazsınız.
İçeriğinizi mümkün olduğunca çok paylaşarak görünürlük kazanın. Bunu yapmanın birçok farklı yolu vardır, örneğin blogunuzda yayınlamak, misafir olarak göndermek , e-posta listesi aracılığıyla paylaşmak, Facebook reklamları koymak, etkileyicilere ve diğer web sitesi sahiplerine ulaşmak ve daha fazlası.
7. İlerlemenizi İzleyin
Bağlanabilir varlığınızın yabanda olması işinizin bittiği anlamına gelmez. Aslında, içeriğinizi bitirdikten ve paylaştıktan sonra ne yaptığınız , onu oluşturmak kadar önemlidir! Ne de olsa, bunu destekleyecek hiçbir veriniz yoksa, bağlanabilir varlığınızın "harika" ve "etkili" olduğunu gerçekten nasıl söyleyebilirsiniz?
Ahrefs gibi araçlar bunu kolaylaştırır. Tek bir sayfanın kaç tane yönlendiren alan adı ve geri bağlantı aldığını ve aldığınız trafiğin toplam dolar değerini kontrol edebilirsiniz.
Örneğin, burada oluşturduğum bir anahtar kelime yamyamlaştırma makalesinin bir raporu var:
40 alandan 46 geri bağlantı aldım ve bu varlığı oluşturmak bana sadece zamanıma mal oldu.
İşte yönlendiren etki alanlarının bir listesi. O kadar da eski püskü değil:
8. İçeriğinizi Düzenli Olarak Güncelleyin (Bonus)
Bazı endüstriler süper hızlıdır ve işler her zaman değişir. Bu sizin sektörünüze benziyorsa, "kesin" kılavuzlarınızın ve "nihai" nasıl yapılır kılavuzlarınızın yalnızca birkaç ay içinde geçerliliğini yitirebilir! Uygun olduğunda içeriğinizi düzenli olarak güncelleyerek bağlanabilir varlıklarınızın zirvesinde kalın.
Ana kaynak malzemelerinizi güncellemek, tamamen yenilerini oluşturmaktan her zaman daha kolay olacaktır. Buna ek olarak, bağlanabilir varlıklarınızı her zaman yeniden tanıtabilir ve onları daha da fazla geri bağlantıya değer hale getirebilirsiniz.
Backlink Oluşturmanın Sırrı
Bağlantı kurmak için ne kadar çaba sarf ettiğiniz önemli değil, bağlantı kurmaya değer bir şeyiniz yoksa, o zaman geri bağlantılarınızdan en iyi şekilde yararlanamazsınız. Bağlanabilir bir varlık oluşturmak, daha fazla geri bağlantı ve alıntı almanın en iyi yollarından biridir, ancak bunu doğru yapmanız gerekir.
Bu noktada, aşağıdaki bilgilerle donanmış olmalısınız:
- Bağlanabilir varlıklar nelerdir ve bağlantı kurma cephaneliğinizde nasıl değerli bir araç olabilirler?
- Bir sonraki bağlantı kurma kampanyanıza uygulamak için 7 benzersiz bağlanabilir varlık stratejisi
- Maksimum geri bağlantı sayısını elde etmek için bağlanabilir varlıklarınızı nasıl paylaşabilirsiniz?
- Ahrefs gibi araçları kullanarak bağlanabilir varlıklarınızın bağlantı oluşturma ilerlemesini nasıl takip edebilirsiniz?
0 yorum:
Yorum Gönder