Sayfa Başına Kaç Dahili Bağlantı
SEO uzmanları , dahili bağlantı yapınızı iyileştirmenin Google'daki sıralamanızı yükselteceği konusunda hemfikirdir.
Dahili bağlantılar tam olarak nedir? Aynı etki alanındaki sayfalara işaret eden bir tür köprüdürler.
Bu tür bağlantılar, diğer alanlardaki sayfalara geri bağlanan harici bağlantılardan farklıdır. Bunun yerine, dahili bağlantılar web sitenizdeki diğer içeriğe gider.
Bununla birlikte, sayfa başına kaç dahili bağlantıya, dahili bağlantıların dijital pazarlama stratejiniz için neden önemli olduğuna ve bilmeniz gereken diğer her şeye bakalım.
Dahili bağlantıları nasıl doğru şekilde yapacağınızı öğrenmek için kaydırmaya devam edin!
Sayfa Başına Kaç Dahili Bağlantı?
Bir web sayfasında olması gereken dahili bağlantıların tam sayısı için altın bir kural yoktur.
Google daha önce "Tek bir sayfada 100'den fazla dahili bağlantı aşırı" ifadesini kullanmıştı.
Google'ın erken algoritma bant genişliği kısıtlaması nedeniyle, botlar her bir web sitesi için analiz edecekleri veri miktarıyla sınırlıydı.
100 bağlantı, o zamanlar bir web sayfasına sığacak şeyler için iyi bir pratik kural olduğunu kanıtladı.
Ancak 2022'de Moz gibi bazı SEO endüstrisi liderleri, özellikle önemli sayfaların bazen 200 ila 250 takip bağlantısı arasında gezinebileceğini belirtti .
Bununla birlikte, güvenli tarafta olmak için herhangi bir sayfadaki bağlantı sayısını 150 ile sınırlamak iyi bir fikirdir, aksi takdirde ek sayfaların taranmasını kaybetme riskiniz olabilir.
Alternatif olarak, Neil Patel , 1.500 kelime veya daha fazla herhangi bir blog gönderisine 2-4 dahili bağlantı eklemenin, dahili bağlantı oluşturma için iyi bir yöntem olduğunu öne sürüyor.
Yine de genel bir kural olarak, içerik sayfalarında genellikle tek bir içerik boyunca 4 dahili bağlantı bulunur.
İç Bağlantılar SEO İçin Neden Önemlidir?
Dahili bağlantılar, Google tarayıcılarının web sitenizdeki tüm web sayfalarını bulmasına, anlamasına ve dizine eklemesine yardımcı olur.
Bunları stratejik olarak kullanabiliyorsanız, dahili bağlantılar etki alanı otoritenizi artırmanıza ve PageRank'i önemli sayfalara geçirmenize yardımcı olabilir.
Aslında, Matt Cutts'ın , “Kesinlikle PageRank'inizi şekillendirebilirsiniz. Örneğin, ana sayfanızdan hangi şeylere bağlantı verileceğini seçmek, PageRank şekillendirmenin daha iyi, daha etkili bir biçimidir."
PageRank, herhangi bir sayfaya verilen bağlantıların kalitesini ve miktarını değerlendirmeye yardımcı olmak için 1997'de geliştirilen Google sistemidir .
200'den fazla diğer faktörle birlikte puan, bir sayfanın arama motoru sıralamalarındaki konumunu belirler.
Bağlantı metniyle birlikte takip edilecek Google bağlantıları vererek, Google'a web sitenizin hangi sayfalarının önemli olduğunu ve web sitenizin neyle ilgili olduğunu gösterebilirsiniz.
Aslında, bağlantı kurmayı dış kaynak kullanan çoğu şirket, SEO fonlarının en az %25'ini buna ayırır .
Güçlü bir dahili bağlantı stratejisi oluşturmak , PageRank'i web sitenize yönlendirmek için hayati önem taşır, ancak dahili bağlantıların iyi yanı, bağlantının hedef konumunun nereye gideceği konusunda kontrol sahibi olmanızdır.
Bu, bağlantı değerini veya bağlantı suyunu doğrudan sayfadan sayfaya aktarmanıza ve en az alanlara en çok bağlantı almanıza olanak tanır.
Dahili Bağlantı Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
SEMrush'ta sektör lideri uzmanlar, sıralama faktörleri üzerine bir araştırma yürüttüler ve keşfettikleri şey, oturum süresinin ve oturum başına ziyaret edilen sayfa sayısının en önemli iki faktör olduğuydu.
Bununla birlikte, dahili bir bağlantı stratejisine sahip olmak, hedef kitlenizin alakalı içeriği bulmasına yardımcı olarak bu iki metriği de artırabilir.
İyi bir bağlantı kurma stratejisi oluşturmak için bazı ipuçları :
Web sitenizin merkez sayfalarını tanımlayın
Dahili bağlantıları kullanarak konu grupları oluşturun
En iyi bağlantı metnini seçin
Web sitenizin yetkili sayfalarını tanımlayın
Hedef sayfaların sıralamasını yükseltmek için dahili bağlantıları kullanın
Dahili bağlantı stratejiniz, web sitenizin yapısını daha iyi anlamak için konu grupları veya kümeler olarak bilinenleri oluşturmanıza yardımcı olabilecek merkez sayfalarının bir listesini yapmakla başlamalıdır.
Hub sayfaları genellikle uzun kuyruklu anahtar kelimeler yerine yüksek arama hacmine sahip geniş anahtar kelimeleri hedefler.
Ayrıca, işletmenize en çok trafik çeken anahtar kelime türleridir.
Özetlemek gerekirse, dahili bağlantı stratejinizi, en iyi içeriğinizi içeren ana anahtar kelimelerinizi hedefleyen bu merkez sayfaları etrafında oluşturmanız gerekir.
Konu kümeleri, silo modelinizin ana merkez sayfasıyla başlamalıdır, herhangi bir belirli konu için bu ana sayfa, destekleyici içerik görevi görecek ilgili sayfaları içermelidir.
İlgili bir konuyu sergilemek ve ana sayfanızın en yetkili kaynak olduğunu Google'a kanıtlamak için bu sayfaların dahili olarak ana merkez sayfanıza geri bağlanması gerekir.
Aslında, pazarlamacıların %65'i alan adı otoritesinin genel geri bağlantı kalitesi için en önemli ölçüt olduğuna inanıyor.
Ancak, daha sonra bunun hakkında daha fazla bilgi.
Son olarak, dahili bir bağlantı stratejisi oluşturmak için birkaç ek ipucu:
Çok sayıda ilgili yeni içerik oluşturun
Bağlantı metni kullan
Derin bağlantı kullan
Doğal hissettiren bağlantılar kullanın
İlgili bağlantıları tespit etmek için bir WordPress eklentisi kullanın (Yoast SEO veya Hepsi Bir Arada SEO gibi)
Site Mimarisini Anlamak
Web sitenizin yapısı ve bağlantısı, yalnızca kitlenizin aradıklarını kolayca bulmasına yardımcı olmakla kalmayıp, aynı zamanda arama motoru tarayıcılarının her bir farklı sayfa arasındaki ilişkiyi anlamasına olanak sağlayacak şekilde yapılmalıdır.
Web sitenizin dahili bağlantılarını oluşturmak için en etkili yapı bir piramide benzer görünmelidir :
Ana sayfanız en üstte olmalı ve web sayfalarınızın geri kalanı buradan aşağı doğru akmalıdır.
Bu tür bir yapı, ana sayfalar ile herhangi bir sayfa arasında minimum miktarda bağlantıya sahiptir.
Bir piramit web sitesi yapısı , sıralama gücü ve sayfa yetkisine izin verdiği için web yöneticilerine veya site sahiplerine yardımcı olabilir, bu uygulamaya bağlantı eşitliği denir.
Bağlantı değeri daha sonra tüm web sitesi boyunca akar ve her sayfa için sıralama potansiyelini artırır.
Web sitesi yapısı ve dahili bağlantı, herhangi bir iyi SEO stratejisi için temel temel bileşenlerdir.
İyi bir site yapısı oluşturmak için birkaç ipucu:
Tercihlerinize göre web tasarımı yapmayın
Kitlenizi düşünün
Fikirlerinizi araştırın
Açık ve doğrudan bir amacınız olsun
Kullanıcı karakterlerini anlama
Web sitenizin hedefini aklınızda tutun
Tutarlı kalın
Ayrıca, bağlantılarınızı mantıksal olarak yapılandırılmış tutan bir tasarım ve mimari oluşturmak iyi bir uygulamadır.
Örneğin, şu silo modelini göz önünde bulundurun :
Bununla birlikte, iyi bir iç bağlantı yapınız olduğu sürece, web siteniz arama motorları tarafından taranır ve dizine eklenir.
Farklı Dahili Bağlantı Türleri
Dahili bağlantılar, arama motoru tarayıcılarının web sitenizi daha etkili bir şekilde dizine eklemesine yardımcı olur, ayrıca web sitenizin ziyaretçilerinin bilgilerinizi daha kolay bulmasına yardımcı olur.
Dahili bağlantı için birkaç ipucu:
Genel bağlantı metnine güvenmeyin
Bağlantı metninizi aşırı optimize etmemeye çalışın
Çok derin bağlantı kurmayın
Sayfa başına çok az veya çok fazla dahili bağlantı eklemeyin
Sahipsiz sayfaları bırakmayın
Önemli web sitesi sayfalarına bağlantı
Spam içerikli web sitelerine bağlantı vermeyin
Bununla birlikte, bu dahili bağlantı türlerinin her biri farklı nedenlerle önemlidir.
Bağlantı türlerindeki temel farklılıklara ve bunların ne zaman kullanılacağına bakalım:
Bağlamsal bağlantılar: sayfa başına kaç dahili bağlantı
Bağlamsal bağlantılar, web sitenizde veya blog içeriğinizde paylaştığınız bir tür dahili bağlantıdır.
Sayfa başına kaç dahili bağlantı var? Bu tür bağlantılar hala sayfa başına 150 bağlantı genel kuralını takip etmektedir.
Ayrıca, hedef kitlenizin çevrimiçi zamanlarının çoğunu geçirdiği diğer web sitelerindeki ilgili içerik içinde bağlantılar oluşturmaya yardımcı olan bir SEO stratejisidir.
Bağlamsal bağlantı, yetkili yüksek kaliteli web sitelerinden geri bağlantılar oluştururken aynı zamanda markanız için iş üretmek için kullanmak için iyi bir yöntemdir.
Marka bilinirliğini, güvenilirliği ve organik trafiği artırabilirler .
Ek olarak, doğru yapılırsa, bu web sitelerinin ziyaretçileri gelecekte alışveriş yapmaya karar verdiklerinde sizi hatırlayacaklardır.
Nofollow/dofollow dahili bağlantılar
Nofollow bağlantıları, kendilerine iliştirilmiş rel=”nofollow” HTML etiketlerine sahip bağlantılardır.
Nofollow etiketi temel olarak arama motorlarına bir bağlantıyı yok saymasını ve dizine eklememesini söyler.
Nofollow bağlantıları PageRank'i geçmediğinden, bağlantı değeri taşımazlar ve ayrıca arama sıralamalarını doğrudan etkilemezler.
Bir web sayfasının ziyaretçisi olarak, takip edilmeyen bağlantı ile takip edilen bağlantı arasındaki farkı söylemek aslında imkansızdır.
Tıpkı diğer herhangi bir bağlantı gibi nofollow bağlantılarına tıklayabilir, kopyalayabilir ve kullanabilirsiniz.
Ancak, SEO söz konusu olduğunda, ikisi arasında büyük bir fark vardır.
Temel fark, dofollow bağlantılarının SEO'nuza yardımcı olurken, nofollow'un genellikle sıralamanızı yükseltmemesidir.
Bozuk bağlantılar
Bozuk bağlantı, boş veya var olmayan bir harici açılış sayfasına bağlanan bir web sitesindeki köprüdür.
Bozuk bir bağlantı tıklandığında, genellikle bir hata mesajı görüntüler.
Dahili bağlantılarınızdan birinde bir sorun varsa, kırık bağlantılar da oluşabilir, bunu düzeltmenin en iyi yollarından biri web sitenizin içeriğinde bir SEO denetimi yapmaktır.
Bununla birlikte, bir SEO denetiminin nasıl yürütüleceği aşağıda açıklanmıştır:
Bir SEO denetim aracı kullanın
Web sitenizi tarayın
Manuel bir Google araması gerçekleştirin
Web sitenizin göz atılabilir yalnızca bir sürümünün olduğundan emin olun
Sayfa başına kaç bağlantı ve bozuk bağlantı için sayfa içi SEO kontrolleri yapın
Harici bağlantılarınızı da yönetin
Web sitenizin yükleme hızını kontrol edin
Site dışı SEO'nuzu kontrol edin ve hatta bir geri bağlantı denetimi yapmayı düşünün
Menü/gezinme bağlantıları
Gezinme bağlantıları, gezinme çubuğunuzun web sitenizin ziyaretçilerinin sayfadan sayfaya geçmesini kolaylaştırmak için kullanılan bağlantılardır.
Altbilgi
Web sitenizin altbilgi bölümündeki bağlantılara altbilgi bağlantıları veya standart bağlantılar denir. Bu tür bağlantılar, web sitenizdeki her sayfada gösterilme eğilimindedir.
kenar çubuğu
Özetle, kenar çubuğu herhangi bir web sitesinin birincil içerik alanının soluna veya sağına yerleştirilmiş bir sütundur.
Kitleniz için farklı bilgi türlerini görüntülemek için kullanılabilirler.
Gezinme bağlantıları, önemli sayfalar, ürün sayfaları veya hizmetler genellikle kenar çubuğu bağlantılarına yerleştirilir.
yetim sayfalar
Yetim sayfalar, başka herhangi bir dahili sayfaya veya web sitesine bağlı olmayan web sitesi sayfalarıdır.
Bu, yalnızca URL bağlantısına sahip birinin sayfaya erişebileceği anlamına gelir.
Bunlar, tarayıcılar tarafından başka bir web sayfasından takip edilemez, bu da arama motorları tarafından nadiren indekslendikleri anlamına gelir.
Resim bağlantıları
Resim bağlantıları, herhangi bir içerik sayfasında paylaştığınız görsellerin altında verdiğiniz dahili bağlantılardır.
Web Sitenizin Dahili Bağlantılarını Nasıl Denetleyebilirsiniz?
Dijital pazarlama stratejinize devam etmeden önce mevcut bağlantılarınızı gözden geçirmelisiniz.
Authority Builders, hangilerinin web sitenize yardımcı olduğunu ve hangilerinin web sitenize zarar verdiğini belirlemek için bağlantılarınızı analiz etmek için benzersiz bir yaklaşım sunar.
Bugün Bağlantı Denetimimizi denemeyi düşünün .
Alternatif olarak, kullanabileceğiniz harika bir araç Ahrefs Site Denetim Aracıdır .
Web sitenizi tarar ve aşağıdaki gibi sorunları kontrol eder:
Verim
HTML etiketleri
sosyal etiketler
içerik kalitesi
yerelleştirme
Dahili bağlantılar (bozuk bağlantılar veya artık sayfalar gibi)
Giden bağlantılar (yönlendirmeleri ve bozuk sayfaları algılar)
Kaynaklar
Web sitenizi tarayıp denetledikten sonra, web sitenizdeki bozuk sayfaları gösteren bir rapor alacaksınız.
Bozuk linkler en kısa sürede düzeltilmeli ve sayfa başına kaç tane iç link kuralına uyulmalıdır.
Kırık sayfalar kötüdür çünkü bağlantı suyunuzu boşa harcarlar ve kötü kullanıcı deneyimine yol açarlar ve hemen çıkma oranınızı artırırlar.
Bozuk sayfaları çözmenin birkaç yolu:
Bozuk sayfayı aynı URL'ye geri döndürdü
Bozuk sayfayı başka bir URL'ye yönlendirin ve ona işaret eden tüm dahili bağlantıları güncelleyin veya kaldırın
Rapor ayrıca web sitenizdeki tüm yönlendirilen sayfaları size gösterecektir. Ahrefs aracı ile "bağlantı sayısına" göre sıralayabilir ve "yüksekten düşüğe" tıklayarak en çok bağlantı içeren sayfalara öncelik verebilirsiniz.
Bu sonuçların hepsinin web sitenizle ilgili sorun olmayacağını anlamak önemlidir, ancak bunları kontrol etmek ve güncellemek iyi bir uygulamadır.
Ek olarak, sonuçlar size sahipsiz sayfaları göstermelidir.
Bazı sayfalar önemli oldukları için yetim kalmalıdır.
Google bunları dizine ekleyemeyecek ve dahili bağlantılar olmadığı için hiçbir PageRank aktarılmayacaktır.
Devam edin ve orada nelerin göründüğünü görmek için raporunuzun listesine göz atın.
Sitenizde çok sayıda sayfa varsa, listeyi organik trafiğe göre "yüksekten düşüğe" sıralamayı deneyin. Hala trafik alan Yetim sayfalar, dahili olarak bağlantılılarsa muhtemelen daha fazla trafik alacaktır.
Özetle
Bağlantı kurma kafa karıştırıcı olabilir, genel olarak SEO ve web sitesi tasarımında yeniyseniz, bunaltıcı gelebilecek birçok teknik bilgi ve yöntem vardır. Ancak, sayfa başına kaç dahili bağlantı eklemeniz gerektiğini bilmek, stratejinizi geliştirmenize gerçekten yardımcı olabilir.
0 yorum:
Yorum Gönder