24 Ağustos 2021 Salı

Bir web sitesini Sesli Arama için optimize etmenin en iyi 7 yolu

 Konu Önizlemesi

  • Tanıtım
  • Bir web sitesini Sesli Arama için optimize etmenin en iyi 7 yolu
    • 1. Konuşarak düşünün
    • 2. Yerel düşünün
    • 3. Sayfa yükleme süresini azaltın
    • 4. Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler
    • 5. Mobil Uyumlu Bir Web Sitesi Geliştirin
    • 6. Bir SSS Hazırlayın
    • 7. Daha Az Teknik Olun
  • Çözüm

Tanıtım

Sesli arama geleceğin ne olacağıdır. Tam olarak doldurmak için geleceğin, tasarımcıların ve pazarlamacıların sesli arama kullanıcıları için şık ve doğal bir deneyim olduğundan emin olmak için sese odaklanması gerekiyor.

Aşağıdaki makalede, aşağıda verilen yedi yolu kullanarak web sitenizi sesli arama için nasıl optimize edeceğinizi anlatacağız.

Bir web sitesini Sesli Arama için optimize etmenin en iyi 7 yolu

1. Konuşarak düşünün

sesli arama için bir web sitesini optimize edin

İnsanlar sesli arama yaptıklarında farklı şekilde arama yaparlar. Çoğu zaman bu bir sorudur.

Örneğin, birisinin çocuk kıyafetleri için bir mağaza aradığını varsayalım. “Çocuk giyim FirstCry” gibi bir sorgu yazabilirler, ancak sesli arama yapıyorlarsa, aynı soru “FirstCry'da çocuk kıyafetlerini nerede bulabilirim?” gibi olacaktır.

Her iki soruyu da karşılaştırdığınızda, sesli arama sürümünün daha uzun olduğunu, bir soru olarak çerçevelendiğini ve Google'a yazılandan daha fazla sohbete dayalı olduğunu fark edeceksiniz.

Bu nedenle, genel ve daha kısa anahtar kelimeleri hedeflemek yerine, hedef kitlenizin ürün veya hizmetinizi nasıl arayacağını düşünmelisiniz.

2. Yerel düşünün

Akıllı telefonlar, özellikle dışarıdaysak, bir yere gidiyorsak, günlük hayatımızın bir parçasıdır. Her zaman, herhangi bir zamanda etrafımızdaki yerleri aramak için kullanırız. Bununla birlikte, yerel telefon aramalarının yaklaşık yüzde 50'sinin bir gün içinde bir mağaza ziyaretiyle sonuçlandığını hissetmek zor değil.

Yani bir web sitesini sesli arama için optimize ediyorsanız, yerelleştirilmiş uzun kuyruklu anahtar kelime öbeklerine daha fazla odaklanmayı düşünmeniz gerekir. İfadelere benzer anahtar kelimeler ekleyin ve bulunduğunuz yeri eklediğinizden emin olun.

3. Sayfa yükleme süresini azaltın

sesli arama için bir web sitesini optimize edin

Her akıllı SEO, sayfa yükleme hızının piyasadaki en önemli sıralama noktaları arasında olduğunu anlar. Ayrıca, çevrimiçi olarak daha önemli miktarda dijital içerik (ses dahil) ile, web siteniz daha hızlı yüklendiğinde, daha sonra belirleyici bir konum öğesi olacaktır.

Yönetilebilir, basit, kolay sindirilebilir makale parçalarına sahip web siteleri, SERP'lerin orijinal sayfalarında daha iyi sıralanır. Google ayrıca daha az yükleme süresi olan sayfaları tercih eder.

4. Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler

Markalar, eyleme geçirilebilir anahtar kelimelere sahip olmalı ve bunları sitelerinin kod olarak da adlandırılan şema işaretlemesine yerleştirmelidir. Bu, sitenin arama motorlarına daha fazla ayrıntı vermesini sağlayacaktır; bu, aslında insanların yaptığı belirli aramalar için iyidir.

Birisi bir şey aramak için sesli arama kullandığında, verdikleri yanıt çoğunlukla Google'daki ilk sonuç değildir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, sitelerin kullanıcıların sesli arama yaparken duydukları yanıt olmasına yardımcı olabilir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha uzun , daha kesin ve daha hedeflidir.

5. Mobil Uyumlu Bir Web Sitesi Geliştirin

sesli arama için bir web sitesini optimize edin

Sesli aramaların çoğu, aramaların yaklaşık %88'i olan mobil cihazlarda yapıldığından, kullanıcı dostu ve sesli arama optimizasyonu yan yanadır.

Sesli aramada harika bir deneyime sahip olmak için web sitenizi mobil cihazlar için optimize etmek çok önemlidir.

Örneğin, AMP(Hızlandırılmış Mobil Sayfalar) esas olarak mobil web sitesi sayfalarının yüklenme süresini iyileştirmek için kullanılır. AMP sayfaları neredeyse anında yüklenebilir ve bunu, sayfaların daha hızlı yüklenebilmesi için HTML, CSS ve JavaScript'i sınırlayarak yaparlar.

6. Bir SSS Hazırlayın

Sesli arama için web sitesi SSS oluşturmaktır. Çünkü bu soru ve cevap formatı, birinin diyalog kurma şekline benziyor, bu yüzden artık sesli arama almak için bu sayfayı daha kolay sıralamanız gerekiyor.

SSS'ye ne tür sorular koyacağınızdan emin değilseniz, o zaman müşterinin e-postasını inceleyin, sorular sordular, SSS'niz için en popüler veya en çok sorulan soruyu resimleyebilirsiniz.

7. Daha Az Teknik Olun

İçerik, oldukça uzun bir süredir SEO'nun ana unsuruydu. İçerik oluşturucular ve metin yazarları, genellikle normal bir kişi tarafından anlaşılması kolay olmayan öğeler yazarken yakalanır ve bu, sesli aramanın yükselişiyle değişmek zorundadır.

Google, içeriğin ne kadar iyi olduğundan çok, insanların neyle ilgilendiğine daha fazla odaklanıyor gibi görünüyor. Arama motorunun, kullanıcıların çoğunluğu tarafından kolayca anlaşılabilmesi için sağlanan içeriğe ihtiyacı vardır.

Yani Google ve müşteriler tarafından kolayca anlaşılabilecek içerikler oluşturuyorsanız doğru yoldasınız demektir.

Çözüm

Ses, arama pazarında yaklaşan harika şey haline geldi. Şirketlerin 2022'de zirvede kalabilmeleri için, normal SEO'larıyla birlikte çok daha iyi sesli arama SEO'su yapma yeteneğine sahip olmaları gerekiyor. 7 yolun tamamının sesli arama için bir web sitesini optimize etmenize yardımcı olacağını umuyoruz.

Umarım bu blogu beğenmişsinizdir! Lütfen görüşlerinizi yorumlayın.

0 yorum:

Yorum Gönder