9 Aralık 2022 Cuma

Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?

Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?

 

Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?


2022 itibarıyla Google , toplam masaüstü arama trafiğinin %79'undan fazlasını oluşturuyor.

Bununla birlikte, Google'dan daha fazla organik trafik istiyorsanız, öncelikle kitlenizin aktif olarak ne aradığını anlamak için anahtar kelime araştırması yapmanız gerekir.

İyi haber şu ki, Google tam da bunu yapmanızı sağlayan ücretsiz bir anahtar kelime araştırma aracına sahip.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı nasıl kullanacağınızı keşfetmek için okumaya devam edin.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı'ya Kaydolun

Google Anahtar Kelime Planlayıcı (aka Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı) veya eski adıyla Google Anahtar Kelime Planlayıcı Aracı, Google'ın iş araçları cephaneliğine harika bir ektir.

Anahtar Kelime Planlayıcı ücretsiz bir araçtır, ancak Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanabilmek için bir Google Ads hesabınızın olması gerekir.

Google Ads hesabınız yoksa kaydolabilirsiniz. süreç hızlı ve kolaydır.

Bir Google Ads hesabı oluşturmak için bir iş e-posta adresine ihtiyacınız olacak.

Henüz bir web siteniz olmasa bile akıllı kampanyalar kullanarak Google'da reklam verebilirsiniz.

Varsayılan Google Ads, yeni reklamverenler için harikadır ve 15 dakikadan daha kısa sürede başlayabilirsiniz.

Bununla birlikte, işte nasıl başlayacağınıza dair bir eğitim:

Google Ads Hesabına Kaydolun

"Şimdi başla" yı tıklayın

Google Ads Başlangıç ​​sayfasının resmi

İş e-postanızla oturum açın ve "ileri"yi tıklayın

E-posta Oturum Açma Resmi

İşletmenizin adını yazın

Google Ads Kurulumu için İşletme Adı Alanının Resmi

Google'a hedeflerinizi söyleyin

Google Ads Kurulumunda Reklam Hedefi alanının resmi

İlk reklam kampanyanızı oluşturmaya başlayın. Anahtar kelimeleri ve diğer SEO temellerini kullanmayı unutmayın.

Google Ads Kurulumunda Reklamınızı Yazın Bölümünün Resmi

Anahtar kelime temalarınızı seçin

Google reklamlarında ayarlanan Anahtar Kelimeler temasının resmi

Google'a, reklamınızın hangi coğrafi bölgede gösterilmesini istediğinizi söyleyin

Google Ads'de Ayarlanan Konumun Resmi

bütçenizi seçin

Google Reklamları İçin Oluşturulan Bütçenin Resmi

İnceleyin, ödeyin ve şimdi Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı nasıl kullanacağınızı öğrenmeye başlayabilirsiniz!

Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?

Eskiden, bir Google Ads hesabına kaydolmadan Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanabiliyordunuz. Ancak, Google web sitesini değiştirdi ve bu ipuçları ve püf noktaları artık çalışmıyor.

Bununla birlikte, bir Google Ads hesabını başarıyla oluşturduktan sonra, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'ya geçebilirsiniz, sadece reklam hesabınızla giriş yapın.

Bir anahtar kelime planı oluşturun

Anahtar kelime planınızı oluşturmanın iki farklı yolu vardır:

  1. "Yeni anahtar kelimeler keşfet" seçeneğine tıklayarak anahtar kelimeleri arayın
  2. "Arama hacmini ve tahminleri al"ı tıklayarak mevcut anahtar kelimeleri yükleyin.

Bu seçeneklerin her ikisi de sizi Anahtar Kelime Planına götürecektir, ancak ne seçtiğinize bağlı olarak gördükleriniz biraz değişecektir.

Bu seçeneklerin bağımsız araçlar olmadığını, yalnızca Google'ın filtreleme seçeneklerinin bir parçası olduğunu unutmayın.

Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanmaya başlamak için atılması gereken eyleme dönüştürülebilir adım adım adımlar şunlardır:

1. Adım: Google Ads hesabınızda oturum açın

2. Adım: "Araçlar simgesini" tıklayın, ardından "Planlama" altında Anahtar Kelime Planlayıcı'yı tıklayın.

3. Adım: "Yeni anahtar kelimeler keşfet"i tıklayın. veya "arama hacmini ve tahminleri alın."

4. Adım: Ürün veya hizmetlerinizle ilgili hedeflenen anahtar kelimelerinizi girin.

(Birden çok ifadeyi virgül ve boşlukla ayırabilirsiniz.)

5. Adım: Alan adınızı girin, Google sizinle alakalı olmayan anahtar kelimeleri hariç tutmaya çalışacaktır.

Yeni anahtar kelimeler keşfedin

Metriklerini görmek istediğiniz bir anahtar kelime listeniz zaten varsa, "yeni anahtar kelimeler keşfedin" sizin için bir seçenektir.

Bunları içine yapıştırın ve “başlayın”a tıklayın. Planlayıcı daha sonra sizi tahmin bölümüne götürecektir.

Burada hiçbir anahtar kelime önerisi görüntülenmeyecek.

Hiçbir anahtar kelime gösterilmemesine rağmen, önümüzdeki ay içinde Google Adwords'te anahtar kelimeleriniz için herhangi bir reklam yayınlamaya karar verirseniz, kaç tıklama ve reklam gösterim payı bekleyebileceğinizi gösterecektir.

Daha sonra tahmini maliyetleri, TO'yu, PPC'yi ve hatta TBM'yi göreceksiniz.

Google Adwords metrikleriyle ilgilenmiyorsanız, “Tarihsel Metrikler”e tıklarsanız, anahtar kelimeleriniz için 12 aylık ortalama arama hacmi gösterilir.

Bu veriler, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı etkili bir şekilde nasıl kullanacağınız ve anahtar kelimelerinizin zaman içinde nasıl performans gösterdiği hakkında fikir verecektir.

Google Anahtar Kelime Planlayıcıyı Nasıl Etkili Kullanırım?

Google Anahtar Kelime Planlayıcı bazen kötü bir itibara sahip olabilir, ancak organik arama hacimlerinden çok daha fazlasını sunar.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı, herhangi bir URL'den anahtar kelime önerileri oluşturabilir.

Bununla birlikte, buradaki bir SEO saldırısı, rakiplerinizi gözetlemek ve anahtar kelimelerini ele geçirmek olacaktır.

URL'lerinden birini kopyalayıp yapıştırın ve açılır menüden "sitenin tamamı"nı seçin.

Rakiplerinizle alakalı çok sayıda anahtar kelime görürseniz, bunları listenizden çıkarmak için filtreleme seçeneğini kullanın.

Ayrıca, reklamlarınızı coğrafi bir kitleye göstererek dijital pazarlama reklamlarınızı optimize edebilirsiniz:

  1. "Kampanyalar" yazan sayfa menüsü sekmesini tıklayın
  2. İstediğiniz kampanyanın adına tıklayın
  3. "Ayarlar"a ve ardından "Yerler"e tıklayın
  4. Hedeflemek istediğiniz ülkenin adını girin
  5. Konumu kaydet

Artık bazı sonuçlarınızı filtreleme şansınız oldu.

Bu sonuçları sektörünüz için ideal olacak anahtar kelimelere ayırabilirsiniz.

Buradaki en iyi yöntem, anahtar kelime listenizi gösterim, pay ve rekabet gibi alaka düzeyine göre daraltmak olacaktır.

"Filtre ekle"ye tıklayın > Bir filtre seçin ve değerlerini girin > Listeniz artık filtreyle eşleşecek

Son olarak, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanırken keşfetmeniz gereken birkaç ekstra bölüm daha var:

  • Anahtar kelime listesi fikir bölümüne göz atın
  • Anahtar kelimeler için ortalama aylık aramalara bakın
  • Hedeflenen bir anahtar kelime seçin
  • Kesin anahtar kelime arama hacmi verilerini alın

Google Anahtar Kelime Planlayıcı için anahtar kelimeler nasıl seçilir?

Hem daha az hem de daha fazla rekabete sahip çeşitli anahtar kelimeler seçin.

Daha rekabetçi anahtar kelimeler için sıralanmanız biraz daha uzun sürebilir, ancak daha az rekabetçi olanlar için daha sonra değil, daha kısa sürede sıralama yapabilirsiniz.

Bu, trafik ve dönüşüm oranları arasında bir miktar denge kurmanıza yardımcı olur.

İçerikle hedeflemeden önce her bir anahtar kelimeyi araştırın. Araştırmanızın bir kısmını genişletmek için Google'ın planlayıcısının yanı sıra ek anahtar kelime araştırma araçlarını kullanmak isteyebilirsiniz.

İlgili anahtar kelimeleri veya varyasyonları aramak isteyebilirsiniz. Google aramaları altında "insanlar da soruyor" bölümüne de bakabilirsiniz.

Son olarak, arama hacmi daha yüksek diye anahtar kelimelerden vazgeçmeyin. Web siteniz için sağlam bir konunuz varsa, yine de o yüksek hacimli anahtar kelimeyi ele alın.

Google Anahtar Kelime planlayıcıyı Kullanmanın Faydaları Nelerdir?

Google Anahtar Kelime Planlayıcı, araştırma yapmanıza ve Google Ads kampanyanıza anahtar kelimeler eklemenize yardımcı olur.

Bir Ahrefs araştırması, sayfaların %90,63'ünün Google'dan hiç trafik almadığını gösteriyor.

Anahtar kelime araştırmasının bu kadar önemli olmasının temel nedenlerinden biri de budur.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı, sektörünüzle ilgili yeni anahtar kelimeler bulmanıza ve herhangi bir anahtar kelimeden ne bekleyebileceğinizi ve bunları hedeflemenin ne kadara mal olabileceğini belirlemenize yardımcı olan harika bir ücretsiz araçtır.

Aslında, bir Backlinko vaka çalışması , aylık 10.000'den fazla aramaya sahip anahtar kelimelerin %29'undan fazlasının 3'ten fazla kelimeden oluştuğunu ve arama sorgularının %50'sinin 4 veya daha fazla kelime içerdiğini göstermektedir.

Bunun da ötesinde, aramaların kabaca %8'i soru şeklinde ifade ediliyor.

Bununla birlikte, Google Anahtar Kelime Planlayıcı, aylık arama hacmini, kitlenizin aktif olarak ne aradığını ve anahtar kelime öbeği fikirlerini takip etmenize olanak tanır.

Sadece bu değil, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanmanın bazı ek faydaları şunlardır:

  • Gözden kaçırmış olabileceğiniz yeni anahtar kelimeleri keşfetmenize yardımcı olur
  • Anahtar kelime hedefli reklamlar yayınlamanın maliyetini belirleyin
  • İlgili anahtar kelimelerinizi düzenleyin
  • Yeni kampanyalar oluşturmanıza yardımcı olur
  • Yerel SEO anahtar kelimeleri bulabilirsiniz .
  • Niş pazarlar ve diğer blog fikirleri arayan herkes için harika bir araç
  • Web siteniz için bir silo yapısı oluşturmak için bir rehber olarak kullanın

Doğru Anahtar Kelimeler Nasıl Seçilir?

En iyi anahtar kelimeleri seçmek ve nişiniz için yeni anahtar kelime fikirleri bulmak, SEO çabalarınızı artırmanın en önemli adımlarından biridir.

Aslında, pazarlamacıların %61'i SEO çabalarını ve organik varlığı artırmayı en önemli gelen pazarlama öncelikleri olarak görüyor.

Organik trafiğinizi artırmak ve SERP'lerde sıralamak her zaman bir önceliktir, ancak doğru türde trafiği çekmek, herhangi bir web sitesinin başarısı için hayati önem taşır.

İşte başlamanız için birkaç öneri:

  • Arama amacına uygun anahtar kelimeleri hedefleyin
  • Alaka düzeyi, yetki ve arama hacmine dayalı anahtar kelimeler kullanın
  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı gibi araçları kullanın
  • İş hedefleri belirleyin

Ek olarak, anahtar kelime araştırma optimizasyonu ile sonuç almak için akılda tutulması gereken bazı önemli noktalar şunlardır:

Hedef kitlenizi aklınızda tutun

Anahtar kelime araştırmasının en önemli yönlerinden biri hedef kitlenizdir.

Çalışanlarınızın ne aradığını aktif olarak bilmiyorsanız, bir ürün, hizmet veya değerli bilgiler sağlayarak sorularını yanıtlamalarına nasıl yardımcı olabilirsiniz?

Anahtar kelime fikirlerini nasıl bulacağınızdan emin değilseniz, kitlenizin en çok neyi aradığını öğrenmek için Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanabilirsiniz.

Kitlenizle bağlantı kurmak için birkaç ipucu:

  • Mevcut müşteri demografinizi göz önünde bulundurun
  • Sosyal içgörüleri kullanın
  • SERP verilerini analiz edin
  • Mevcut müşterileri araştırın veya onlarla görüşün
  • Ana konular hakkında sorulan temel soruları belirleyin

Rekabetinizi incelemek için Google Anahtar Kelime Planlayıcı nasıl kullanılır?

Rakiplerinizi gözetlemek, SEO başarısı için hayati önem taşır. Daha iyi yapabilmek için rakibinizin ne yaptığını bilmeniz gerekir.

Ana rakiplerinizin kimler olduğunun bir listesini yapın ve arama motorları için ne tür anahtar kelimeleri hedeflediklerini görmek için web sitelerine bakın.

Anahtar kelimelerini anlamanıza yardımcı olması için içeriklerini okuyun ve meta etiketlerini not edin.

Ayrıca, yukarıda belirtildiği gibi bunu yapmak için Google Planner'ı kullanabilirsiniz.

Rakiplerinizin anahtar kelimelerini incelemek, gözden kaçırdığınız şeyleri görmenize yardımcı olur ve hatta kendi içeriğiniz için size bazı fikirler verebilir.

Rekabetinizi nasıl inceleyeceğiniz aşağıda açıklanmıştır:

  • Anahtar kelimelerine bakın
  • Geri bağlantı verileri hakkında bilgi edinin
  • Web sitelerini analiz edin
  • Sayfa içi SEO'larını kontrol edin
  • Web sayfası yükleme hızlarına bakın
  • SEO araçlarını kullanın

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanın

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, kullanıcıların tam olarak neye ihtiyaçları olduğunu bildiklerinde aradıkları daha uzun, daha spesifik olarak hedeflenmiş arama terimleridir.

Örneğin, "yeni bilgisayarlar" yerine.

Uzun kuyruklu bir anahtar kelime, "en iyi bütçeli oyun dizüstü bilgisayarını nereden satın alabilirim" olacaktır.

Arama yapanların, yalnızca geniş bir konuya göz atmak yerine, bir satın alma işlemine daha yakın olduklarında bu tür anahtar kelimeleri kullanma olasılıkları daha yüksektir.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin çoğu, kısa kuyruklu anahtar kelimelerden daha düşük arama hacmine sahiptir.

Aslında, uzun kuyruklu anahtar kelime aramaları, genel aramalardan %3-5 daha yüksek bir tıklama oranına sahiptir .

Google Anahtar Kelime Planlayıcı Alternatifleri

Google Anahtar Kelime Planlayıcı ücretsiz bir araç olabilir, ancak onu kullanabilmek için bir Google Ads hesabınızın olması gerekir.

Bununla birlikte, herkes Google Reklamlarını kullanmaya hazır değildir veya buna ihtiyaç duymaz.

Herhangi bir şeye kaydolma zahmetine girmeden yalnızca belirli anahtar kelimeleri aramak istiyorsanız, işte Google Anahtar Kelime Planlayıcı'ya bazı harika SEO aracı alternatifleri:

Semruş

Semrush web sayfasının görüntüsü

SEMRush, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'ya alternatif olarak kullanabileceğiniz popüler bir SEO aracıdır.

Araç, SEO çabalarınızı artıracak, içeriğinizi, sosyal medya varlığınızı ve çok daha fazlasını geliştirecek bir ton harika özelliğe sahiptir!

SEO uzmanları , güçlü anahtar kelime araştırma yetenekleri nedeniyle SEMRush'u tercih ediyor.

Kelimenin tam anlamıyla herhangi bir arama terimi girebilirsiniz ve size arama hacmi ve TBM'si hakkında ayrıntılı bilgi gösterecektir.

Arama sonuçlarından bazılarına göz atarsanız, herhangi bir anahtar kelime öbeğinin arkasındaki arama amacını anlayabilirsiniz.

Bunu yaparak, arama yapanların ne aradığını anlamaya başlayacak ve ardından hedef kitlenizin ihtiyaçlarına göre içerik oluşturabileceksiniz.

Ahrefs

Ahrefs web sayfasının görüntüsü

Ahrefs şu anda piyasadaki en iyi SEO araçlarından biridir.

Onu iyi bir Google Anahtar Kelime Planlayıcı alternatifi ve herhangi bir dijital pazarlama stratejisi için sahip olunması gereken bir SEO aracı yapan bir ton güçlü özellik sunar.

İşletme sahiplerinin rekabeti daha iyi anlamalarına yardımcı olduğu için SEO uzmanları bu araca güveniyor.

Herhangi bir web sitesinin URL'sini girebilirsiniz ve Ahrefs size anahtar kelime metni, sıralamalar ve toplam geri bağlantı sayısı hakkında ayrıntılı raporlar verecektir .

Ayrıca, sayfanın en üstünde yer alan sonuçlar ve web sitenizin sıralaması hakkında bilgi sunar.

Kamuya Cevap Ver

Herkese Açık web sayfasının görüntüsü

AnswerthePublic, SEO için optimize edilmiş içerik oluşturmanıza yardımcı olacak harika bir ücretsiz araçtır.

Basitçe hedeflediğiniz anahtar kelimeyi girin ve AnswerthePublic size insanların arama motorlarına girebilecekleri bir dizi olası arama sorgusunun sonuçlarını gösterecektir.

Hedef anahtar kelimenizle alakalı bu soruları ve anahtar kelime öbeklerini kullanabilir ve içerik oluşturma için birçok olasılığı genişletebilirsiniz.

Bu araç, insanların aradıklarını bulmaya çalışırken çok faydalıdır.

Haydi saralım

Bu, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'nın nasıl kullanılacağına ilişkin sindirilmesi gereken bir ton bilgidir!

Anahtar kelime araştırması, Google arama sonuçlarında bir numaraya ulaşmak için ilk 10 sıralama faktöründen biridir.

Bu yüzden işinizin başarısı için doğru olanı yapmak çok önemlidir.

Sayfa Başına Kaç Dahili Bağlantı

Sayfa Başına Kaç Dahili Bağlantı

 

Sayfa Başına Kaç Dahili Bağlantı

SEO uzmanları , dahili bağlantı yapınızı iyileştirmenin Google'daki sıralamanızı yükselteceği konusunda hemfikirdir.

Dahili bağlantılar tam olarak nedir? Aynı etki alanındaki sayfalara işaret eden bir tür köprüdürler.

Bu tür bağlantılar, diğer alanlardaki sayfalara geri bağlanan harici bağlantılardan farklıdır. Bunun yerine, dahili bağlantılar web sitenizdeki diğer içeriğe gider.

Bununla birlikte, sayfa başına kaç dahili bağlantıya, dahili bağlantıların dijital pazarlama stratejiniz için neden önemli olduğuna ve bilmeniz gereken diğer her şeye bakalım.

Dahili bağlantıları nasıl doğru şekilde yapacağınızı öğrenmek için kaydırmaya devam edin!

Sayfa Başına Kaç Dahili Bağlantı?

Bir web sayfasında olması gereken dahili bağlantıların tam sayısı için altın bir kural yoktur.

Google daha önce "Tek bir sayfada 100'den fazla dahili bağlantı aşırı" ifadesini kullanmıştı.

Google'ın erken algoritma bant genişliği kısıtlaması nedeniyle, botlar her bir web sitesi için analiz edecekleri veri miktarıyla sınırlıydı.

100 bağlantı, o zamanlar bir web sayfasına sığacak şeyler için iyi bir pratik kural olduğunu kanıtladı.

Ancak 2022'de Moz gibi bazı SEO endüstrisi liderleri, özellikle önemli sayfaların bazen 200 ila 250 takip bağlantısı arasında gezinebileceğini belirtti .

Bununla birlikte, güvenli tarafta olmak için herhangi bir sayfadaki bağlantı sayısını 150 ile sınırlamak iyi bir fikirdir, aksi takdirde ek sayfaların taranmasını kaybetme riskiniz olabilir.

Alternatif olarak, Neil Patel , 1.500 kelime veya daha fazla herhangi bir blog gönderisine 2-4 dahili bağlantı eklemenin, dahili bağlantı oluşturma için iyi bir yöntem olduğunu öne sürüyor.

Yine de genel bir kural olarak, içerik sayfalarında genellikle tek bir içerik boyunca 4 dahili bağlantı bulunur.

İç Bağlantılar SEO İçin Neden Önemlidir?

Dahili bağlantılar, Google tarayıcılarının web sitenizdeki tüm web sayfalarını bulmasına, anlamasına ve dizine eklemesine yardımcı olur.

Bunları stratejik olarak kullanabiliyorsanız, dahili bağlantılar etki alanı otoritenizi artırmanıza ve PageRank'i önemli sayfalara geçirmenize yardımcı olabilir.

Aslında, Matt Cutts'ın , “Kesinlikle PageRank'inizi şekillendirebilirsiniz. Örneğin, ana sayfanızdan hangi şeylere bağlantı verileceğini seçmek, PageRank şekillendirmenin daha iyi, daha etkili bir biçimidir."

PageRank, herhangi bir sayfaya verilen bağlantıların kalitesini ve miktarını değerlendirmeye yardımcı olmak için 1997'de geliştirilen Google sistemidir .

200'den fazla diğer faktörle birlikte puan, bir sayfanın arama motoru sıralamalarındaki konumunu belirler.

Bağlantı metniyle birlikte takip edilecek Google bağlantıları vererek, Google'a web sitenizin hangi sayfalarının önemli olduğunu ve web sitenizin neyle ilgili olduğunu gösterebilirsiniz.

Aslında, bağlantı kurmayı dış kaynak kullanan çoğu şirket, SEO fonlarının en az %25'ini buna ayırır .

Güçlü bir dahili bağlantı stratejisi oluşturmak , PageRank'i web sitenize yönlendirmek için hayati önem taşır, ancak dahili bağlantıların iyi yanı, bağlantının hedef konumunun nereye gideceği konusunda kontrol sahibi olmanızdır.

Bu, bağlantı değerini veya bağlantı suyunu doğrudan sayfadan sayfaya aktarmanıza ve en az alanlara en çok bağlantı almanıza olanak tanır.

Dahili Bağlantı Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

SEMrush'ta sektör lideri uzmanlar, sıralama faktörleri üzerine bir araştırma yürüttüler ve keşfettikleri şey, oturum süresinin ve oturum başına ziyaret edilen sayfa sayısının en önemli iki faktör olduğuydu.

Bununla birlikte, dahili bir bağlantı stratejisine sahip olmak, hedef kitlenizin alakalı içeriği bulmasına yardımcı olarak bu iki metriği de artırabilir.

İyi bir bağlantı kurma stratejisi oluşturmak için bazı ipuçları :

  • Web sitenizin merkez sayfalarını tanımlayın

  • Dahili bağlantıları kullanarak konu grupları oluşturun

  • En iyi bağlantı metnini seçin

  • Web sitenizin yetkili sayfalarını tanımlayın

  • Hedef sayfaların sıralamasını yükseltmek için dahili bağlantıları kullanın

Dahili bağlantı stratejiniz, web sitenizin yapısını daha iyi anlamak için konu grupları veya kümeler olarak bilinenleri oluşturmanıza yardımcı olabilecek merkez sayfalarının bir listesini yapmakla başlamalıdır.

Hub sayfaları genellikle uzun kuyruklu anahtar kelimeler yerine yüksek arama hacmine sahip geniş anahtar kelimeleri hedefler.

Ayrıca, işletmenize en çok trafik çeken anahtar kelime türleridir.

Özetlemek gerekirse, dahili bağlantı stratejinizi, en iyi içeriğinizi içeren ana anahtar kelimelerinizi hedefleyen bu merkez sayfaları etrafında oluşturmanız gerekir.

Konu kümeleri, silo modelinizin ana merkez sayfasıyla başlamalıdır, herhangi bir belirli konu için bu ana sayfa, destekleyici içerik görevi görecek ilgili sayfaları içermelidir.

İlgili bir konuyu sergilemek ve ana sayfanızın en yetkili kaynak olduğunu Google'a kanıtlamak için bu sayfaların dahili olarak ana merkez sayfanıza geri bağlanması gerekir.

Aslında, pazarlamacıların %65'i alan adı otoritesinin genel geri bağlantı kalitesi için en önemli ölçüt olduğuna inanıyor.

Ancak, daha sonra bunun hakkında daha fazla bilgi.

Son olarak, dahili bir bağlantı stratejisi oluşturmak için birkaç ek ipucu:

  • Çok sayıda ilgili yeni içerik oluşturun

  • Bağlantı metni kullan

  • Derin bağlantı kullan

  • Doğal hissettiren bağlantılar kullanın

  • İlgili bağlantıları tespit etmek için bir WordPress eklentisi kullanın (Yoast SEO veya Hepsi Bir Arada SEO gibi)

Site Mimarisini Anlamak

Web sitenizin yapısı ve bağlantısı, yalnızca kitlenizin aradıklarını kolayca bulmasına yardımcı olmakla kalmayıp, aynı zamanda arama motoru tarayıcılarının her bir farklı sayfa arasındaki ilişkiyi anlamasına olanak sağlayacak şekilde yapılmalıdır.

Web sitenizin dahili bağlantılarını oluşturmak için en etkili yapı bir piramide benzer görünmelidir :

Ters Piramit İç Bağlantı Yapısının Görüntüsü

Ana sayfanız en üstte olmalı ve web sayfalarınızın geri kalanı buradan aşağı doğru akmalıdır.

Bu tür bir yapı, ana sayfalar ile herhangi bir sayfa arasında minimum miktarda bağlantıya sahiptir.

Bir piramit web sitesi yapısı , sıralama gücü ve sayfa yetkisine izin verdiği için web yöneticilerine veya site sahiplerine yardımcı olabilir, bu uygulamaya bağlantı eşitliği denir.

Bağlantı değeri daha sonra tüm web sitesi boyunca akar ve her sayfa için sıralama potansiyelini artırır.

Web sitesi yapısı ve dahili bağlantı, herhangi bir iyi SEO stratejisi için temel temel bileşenlerdir.

İyi bir site yapısı oluşturmak için birkaç ipucu:

  • Tercihlerinize göre web tasarımı yapmayın

  • Kitlenizi düşünün

  • Fikirlerinizi araştırın

  • Açık ve doğrudan bir amacınız olsun

  • Kullanıcı karakterlerini anlama

  • Web sitenizin hedefini aklınızda tutun

  • Tutarlı kalın

Ayrıca, bağlantılarınızı mantıksal olarak yapılandırılmış tutan bir tasarım ve mimari oluşturmak iyi bir uygulamadır.

Örneğin, şu silo modelini göz önünde bulundurun :

Silo Model Diyagramının Görüntüsü

Bununla birlikte, iyi bir iç bağlantı yapınız olduğu sürece, web siteniz arama motorları tarafından taranır ve dizine eklenir.

Farklı Dahili Bağlantı Türleri

Dahili bağlantılar, arama motoru tarayıcılarının web sitenizi daha etkili bir şekilde dizine eklemesine yardımcı olur, ayrıca web sitenizin ziyaretçilerinin bilgilerinizi daha kolay bulmasına yardımcı olur.

Dahili bağlantı için birkaç ipucu:

  • Genel bağlantı metnine güvenmeyin

  • Bağlantı metninizi aşırı optimize etmemeye çalışın

  • Çok derin bağlantı kurmayın

  • Sayfa başına çok az veya çok fazla dahili bağlantı eklemeyin

  • Sahipsiz sayfaları bırakmayın

  • Önemli web sitesi sayfalarına bağlantı

  • Spam içerikli web sitelerine bağlantı vermeyin

Bununla birlikte, bu dahili bağlantı türlerinin her biri farklı nedenlerle önemlidir.

Bağlantı türlerindeki temel farklılıklara ve bunların ne zaman kullanılacağına bakalım:

Bağlamsal bağlantılar: sayfa başına kaç dahili bağlantı

Bağlamsal bağlantılar, web sitenizde veya blog içeriğinizde paylaştığınız bir tür dahili bağlantıdır.

Sayfa başına kaç dahili bağlantı var? Bu tür bağlantılar hala sayfa başına 150 bağlantı genel kuralını takip etmektedir.

Ayrıca, hedef kitlenizin çevrimiçi zamanlarının çoğunu geçirdiği diğer web sitelerindeki ilgili içerik içinde bağlantılar oluşturmaya yardımcı olan bir SEO stratejisidir.

Bağlamsal bağlantı, yetkili yüksek kaliteli web sitelerinden geri bağlantılar oluştururken aynı zamanda markanız için iş üretmek için kullanmak için iyi bir yöntemdir.

Marka bilinirliğini, güvenilirliği ve organik trafiği artırabilirler .

Ek olarak, doğru yapılırsa, bu web sitelerinin ziyaretçileri gelecekte alışveriş yapmaya karar verdiklerinde sizi hatırlayacaklardır.

Nofollow/dofollow dahili bağlantılar

Nofollow bağlantıları, kendilerine iliştirilmiş rel=”nofollow” HTML etiketlerine sahip bağlantılardır.

Nofollow etiketi temel olarak arama motorlarına bir bağlantıyı yok saymasını ve dizine eklememesini söyler.

Nofollow bağlantıları PageRank'i geçmediğinden, bağlantı değeri taşımazlar ve ayrıca arama sıralamalarını doğrudan etkilemezler.

Bir web sayfasının ziyaretçisi olarak, takip edilmeyen bağlantı ile takip edilen bağlantı arasındaki farkı söylemek aslında imkansızdır.

Tıpkı diğer herhangi bir bağlantı gibi nofollow bağlantılarına tıklayabilir, kopyalayabilir ve kullanabilirsiniz.

Ancak, SEO söz konusu olduğunda, ikisi arasında büyük bir fark vardır.

Temel fark, dofollow bağlantılarının SEO'nuza yardımcı olurken, nofollow'un genellikle sıralamanızı yükseltmemesidir.

Bozuk bağlantılar

Bozuk bağlantı, boş veya var olmayan bir harici açılış sayfasına bağlanan bir web sitesindeki köprüdür.

Bozuk bir bağlantı tıklandığında, genellikle bir hata mesajı görüntüler.

Dahili bağlantılarınızdan birinde bir sorun varsa, kırık bağlantılar da oluşabilir, bunu düzeltmenin en iyi yollarından biri web sitenizin içeriğinde bir SEO denetimi yapmaktır.

Bununla birlikte, bir SEO denetiminin nasıl yürütüleceği aşağıda açıklanmıştır:

  • Bir SEO denetim aracı kullanın

  • Web sitenizi tarayın

  • Manuel bir Google araması gerçekleştirin

  • Web sitenizin göz atılabilir yalnızca bir sürümünün olduğundan emin olun

  • Sayfa başına kaç bağlantı ve bozuk bağlantı için sayfa içi SEO kontrolleri yapın

  • Harici bağlantılarınızı da yönetin

  • Web sitenizin yükleme hızını kontrol edin

  • Site dışı SEO'nuzu kontrol edin ve hatta bir geri bağlantı denetimi yapmayı düşünün

Menü/gezinme bağlantıları

Gezinme bağlantıları, gezinme çubuğunuzun web sitenizin ziyaretçilerinin sayfadan sayfaya geçmesini kolaylaştırmak için kullanılan bağlantılardır.

Altbilgi

Web sitenizin altbilgi bölümündeki bağlantılara altbilgi bağlantıları veya standart bağlantılar denir. Bu tür bağlantılar, web sitenizdeki her sayfada gösterilme eğilimindedir.

kenar çubuğu

Özetle, kenar çubuğu herhangi bir web sitesinin birincil içerik alanının soluna veya sağına yerleştirilmiş bir sütundur.

Kitleniz için farklı bilgi türlerini görüntülemek için kullanılabilirler.

Gezinme bağlantıları, önemli sayfalar, ürün sayfaları veya hizmetler genellikle kenar çubuğu bağlantılarına yerleştirilir.

yetim sayfalar

Yetim sayfalar, başka herhangi bir dahili sayfaya veya web sitesine bağlı olmayan web sitesi sayfalarıdır.

Bu, yalnızca URL bağlantısına sahip birinin sayfaya erişebileceği anlamına gelir.

Bunlar, tarayıcılar tarafından başka bir web sayfasından takip edilemez, bu da arama motorları tarafından nadiren indekslendikleri anlamına gelir.

Resim bağlantıları

Resim bağlantıları, herhangi bir içerik sayfasında paylaştığınız görsellerin altında verdiğiniz dahili bağlantılardır.

Web Sitenizin Dahili Bağlantılarını Nasıl Denetleyebilirsiniz?

Dijital pazarlama stratejinize devam etmeden önce mevcut bağlantılarınızı gözden geçirmelisiniz.

Authority Builders, hangilerinin web sitenize yardımcı olduğunu ve hangilerinin web sitenize zarar verdiğini belirlemek için bağlantılarınızı analiz etmek için benzersiz bir yaklaşım sunar.

Bugün Bağlantı Denetimimizi denemeyi düşünün .

Authority Builders Web Sayfasının Görüntüsü

Alternatif olarak, kullanabileceğiniz harika bir araç Ahrefs Site Denetim Aracıdır .

Ahrefs Web sayfasının görüntüsü

Web sitenizi tarar ve aşağıdaki gibi sorunları kontrol eder:

  • Verim

  • HTML etiketleri

  • sosyal etiketler

  • içerik kalitesi

  • yerelleştirme

  • Dahili bağlantılar (bozuk bağlantılar veya artık sayfalar gibi)

  • Giden bağlantılar (yönlendirmeleri ve bozuk sayfaları algılar)

  • Kaynaklar

Web sitenizi tarayıp denetledikten sonra, web sitenizdeki bozuk sayfaları gösteren bir rapor alacaksınız.

Bozuk linkler en kısa sürede düzeltilmeli ve sayfa başına kaç tane iç link kuralına uyulmalıdır.

Kırık sayfalar kötüdür çünkü bağlantı suyunuzu boşa harcarlar ve kötü kullanıcı deneyimine yol açarlar ve hemen çıkma oranınızı artırırlar.

Bozuk sayfaları çözmenin birkaç yolu:

  1. Bozuk sayfayı aynı URL'ye geri döndürdü

  2. Bozuk sayfayı başka bir URL'ye yönlendirin ve ona işaret eden tüm dahili bağlantıları güncelleyin veya kaldırın

Rapor ayrıca web sitenizdeki tüm yönlendirilen sayfaları size gösterecektir. Ahrefs aracı ile "bağlantı sayısına" göre sıralayabilir ve "yüksekten düşüğe" tıklayarak en çok bağlantı içeren sayfalara öncelik verebilirsiniz.

Bu sonuçların hepsinin web sitenizle ilgili sorun olmayacağını anlamak önemlidir, ancak bunları kontrol etmek ve güncellemek iyi bir uygulamadır.

Ek olarak, sonuçlar size sahipsiz sayfaları göstermelidir.

Bazı sayfalar önemli oldukları için yetim kalmalıdır.

Google bunları dizine ekleyemeyecek ve dahili bağlantılar olmadığı için hiçbir PageRank aktarılmayacaktır.

Devam edin ve orada nelerin göründüğünü görmek için raporunuzun listesine göz atın.

Sitenizde çok sayıda sayfa varsa, listeyi organik trafiğe göre "yüksekten düşüğe" sıralamayı deneyin. Hala trafik alan Yetim sayfalar, dahili olarak bağlantılılarsa muhtemelen daha fazla trafik alacaktır.

Özetle

Bağlantı kurma kafa karıştırıcı olabilir, genel olarak SEO ve web sitesi tasarımında yeniyseniz, bunaltıcı gelebilecek birçok teknik bilgi ve yöntem vardır. Ancak, sayfa başına kaç dahili bağlantı eklemeniz gerektiğini bilmek, stratejinizi geliştirmenize gerçekten yardımcı olabilir.