Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?
2022 itibarıyla Google , toplam masaüstü arama trafiğinin %79'undan fazlasını oluşturuyor.
Bununla birlikte, Google'dan daha fazla organik trafik istiyorsanız, öncelikle kitlenizin aktif olarak ne aradığını anlamak için anahtar kelime araştırması yapmanız gerekir.
İyi haber şu ki, Google tam da bunu yapmanızı sağlayan ücretsiz bir anahtar kelime araştırma aracına sahip.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı nasıl kullanacağınızı keşfetmek için okumaya devam edin.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı'ya Kaydolun
Google Anahtar Kelime Planlayıcı (aka Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı) veya eski adıyla Google Anahtar Kelime Planlayıcı Aracı, Google'ın iş araçları cephaneliğine harika bir ektir.
Anahtar Kelime Planlayıcı ücretsiz bir araçtır, ancak Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanabilmek için bir Google Ads hesabınızın olması gerekir.
Google Ads hesabınız yoksa kaydolabilirsiniz. süreç hızlı ve kolaydır.
Bir Google Ads hesabı oluşturmak için bir iş e-posta adresine ihtiyacınız olacak.
Henüz bir web siteniz olmasa bile akıllı kampanyalar kullanarak Google'da reklam verebilirsiniz.
Varsayılan Google Ads, yeni reklamverenler için harikadır ve 15 dakikadan daha kısa sürede başlayabilirsiniz.
Bununla birlikte, işte nasıl başlayacağınıza dair bir eğitim:
Google Ads Hesabına Kaydolun
"Şimdi başla" yı tıklayın
İş e-postanızla oturum açın ve "ileri"yi tıklayın
İşletmenizin adını yazın
Google'a hedeflerinizi söyleyin
İlk reklam kampanyanızı oluşturmaya başlayın. Anahtar kelimeleri ve diğer SEO temellerini kullanmayı unutmayın.
Anahtar kelime temalarınızı seçin
Google'a, reklamınızın hangi coğrafi bölgede gösterilmesini istediğinizi söyleyin
bütçenizi seçin
İnceleyin, ödeyin ve şimdi Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı nasıl kullanacağınızı öğrenmeye başlayabilirsiniz!
Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?
Eskiden, bir Google Ads hesabına kaydolmadan Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanabiliyordunuz. Ancak, Google web sitesini değiştirdi ve bu ipuçları ve püf noktaları artık çalışmıyor.
Bununla birlikte, bir Google Ads hesabını başarıyla oluşturduktan sonra, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'ya geçebilirsiniz, sadece reklam hesabınızla giriş yapın.
Bir anahtar kelime planı oluşturun
Anahtar kelime planınızı oluşturmanın iki farklı yolu vardır:
- "Yeni anahtar kelimeler keşfet" seçeneğine tıklayarak anahtar kelimeleri arayın
- "Arama hacmini ve tahminleri al"ı tıklayarak mevcut anahtar kelimeleri yükleyin.
Bu seçeneklerin her ikisi de sizi Anahtar Kelime Planına götürecektir, ancak ne seçtiğinize bağlı olarak gördükleriniz biraz değişecektir.
Bu seçeneklerin bağımsız araçlar olmadığını, yalnızca Google'ın filtreleme seçeneklerinin bir parçası olduğunu unutmayın.
Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanmaya başlamak için atılması gereken eyleme dönüştürülebilir adım adım adımlar şunlardır:
1. Adım: Google Ads hesabınızda oturum açın
2. Adım: "Araçlar simgesini" tıklayın, ardından "Planlama" altında Anahtar Kelime Planlayıcı'yı tıklayın.
3. Adım: "Yeni anahtar kelimeler keşfet"i tıklayın. veya "arama hacmini ve tahminleri alın."
4. Adım: Ürün veya hizmetlerinizle ilgili hedeflenen anahtar kelimelerinizi girin.
(Birden çok ifadeyi virgül ve boşlukla ayırabilirsiniz.)
5. Adım: Alan adınızı girin, Google sizinle alakalı olmayan anahtar kelimeleri hariç tutmaya çalışacaktır.
Yeni anahtar kelimeler keşfedin
Metriklerini görmek istediğiniz bir anahtar kelime listeniz zaten varsa, "yeni anahtar kelimeler keşfedin" sizin için bir seçenektir.
Bunları içine yapıştırın ve “başlayın”a tıklayın. Planlayıcı daha sonra sizi tahmin bölümüne götürecektir.
Burada hiçbir anahtar kelime önerisi görüntülenmeyecek.
Hiçbir anahtar kelime gösterilmemesine rağmen, önümüzdeki ay içinde Google Adwords'te anahtar kelimeleriniz için herhangi bir reklam yayınlamaya karar verirseniz, kaç tıklama ve reklam gösterim payı bekleyebileceğinizi gösterecektir.
Daha sonra tahmini maliyetleri, TO'yu, PPC'yi ve hatta TBM'yi göreceksiniz.
Google Adwords metrikleriyle ilgilenmiyorsanız, “Tarihsel Metrikler”e tıklarsanız, anahtar kelimeleriniz için 12 aylık ortalama arama hacmi gösterilir.
Bu veriler, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı etkili bir şekilde nasıl kullanacağınız ve anahtar kelimelerinizin zaman içinde nasıl performans gösterdiği hakkında fikir verecektir.
Google Anahtar Kelime Planlayıcıyı Nasıl Etkili Kullanırım?
Google Anahtar Kelime Planlayıcı bazen kötü bir itibara sahip olabilir, ancak organik arama hacimlerinden çok daha fazlasını sunar.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı, herhangi bir URL'den anahtar kelime önerileri oluşturabilir.
Bununla birlikte, buradaki bir SEO saldırısı, rakiplerinizi gözetlemek ve anahtar kelimelerini ele geçirmek olacaktır.
URL'lerinden birini kopyalayıp yapıştırın ve açılır menüden "sitenin tamamı"nı seçin.
Rakiplerinizle alakalı çok sayıda anahtar kelime görürseniz, bunları listenizden çıkarmak için filtreleme seçeneğini kullanın.
Ayrıca, reklamlarınızı coğrafi bir kitleye göstererek dijital pazarlama reklamlarınızı optimize edebilirsiniz:
- "Kampanyalar" yazan sayfa menüsü sekmesini tıklayın
- İstediğiniz kampanyanın adına tıklayın
- "Ayarlar"a ve ardından "Yerler"e tıklayın
- Hedeflemek istediğiniz ülkenin adını girin
- Konumu kaydet
Artık bazı sonuçlarınızı filtreleme şansınız oldu.
Bu sonuçları sektörünüz için ideal olacak anahtar kelimelere ayırabilirsiniz.
Buradaki en iyi yöntem, anahtar kelime listenizi gösterim, pay ve rekabet gibi alaka düzeyine göre daraltmak olacaktır.
"Filtre ekle"ye tıklayın > Bir filtre seçin ve değerlerini girin > Listeniz artık filtreyle eşleşecek
Son olarak, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanırken keşfetmeniz gereken birkaç ekstra bölüm daha var:
- Anahtar kelime listesi fikir bölümüne göz atın
- Anahtar kelimeler için ortalama aylık aramalara bakın
- Hedeflenen bir anahtar kelime seçin
- Kesin anahtar kelime arama hacmi verilerini alın
Google Anahtar Kelime Planlayıcı için anahtar kelimeler nasıl seçilir?
Hem daha az hem de daha fazla rekabete sahip çeşitli anahtar kelimeler seçin.
Daha rekabetçi anahtar kelimeler için sıralanmanız biraz daha uzun sürebilir, ancak daha az rekabetçi olanlar için daha sonra değil, daha kısa sürede sıralama yapabilirsiniz.
Bu, trafik ve dönüşüm oranları arasında bir miktar denge kurmanıza yardımcı olur.
İçerikle hedeflemeden önce her bir anahtar kelimeyi araştırın. Araştırmanızın bir kısmını genişletmek için Google'ın planlayıcısının yanı sıra ek anahtar kelime araştırma araçlarını kullanmak isteyebilirsiniz.
İlgili anahtar kelimeleri veya varyasyonları aramak isteyebilirsiniz. Google aramaları altında "insanlar da soruyor" bölümüne de bakabilirsiniz.
Son olarak, arama hacmi daha yüksek diye anahtar kelimelerden vazgeçmeyin. Web siteniz için sağlam bir konunuz varsa, yine de o yüksek hacimli anahtar kelimeyi ele alın.
Google Anahtar Kelime planlayıcıyı Kullanmanın Faydaları Nelerdir?
Google Anahtar Kelime Planlayıcı, araştırma yapmanıza ve Google Ads kampanyanıza anahtar kelimeler eklemenize yardımcı olur.
Bir Ahrefs araştırması, sayfaların %90,63'ünün Google'dan hiç trafik almadığını gösteriyor.
Anahtar kelime araştırmasının bu kadar önemli olmasının temel nedenlerinden biri de budur.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı, sektörünüzle ilgili yeni anahtar kelimeler bulmanıza ve herhangi bir anahtar kelimeden ne bekleyebileceğinizi ve bunları hedeflemenin ne kadara mal olabileceğini belirlemenize yardımcı olan harika bir ücretsiz araçtır.
Aslında, bir Backlinko vaka çalışması , aylık 10.000'den fazla aramaya sahip anahtar kelimelerin %29'undan fazlasının 3'ten fazla kelimeden oluştuğunu ve arama sorgularının %50'sinin 4 veya daha fazla kelime içerdiğini göstermektedir.
Bunun da ötesinde, aramaların kabaca %8'i soru şeklinde ifade ediliyor.
Bununla birlikte, Google Anahtar Kelime Planlayıcı, aylık arama hacmini, kitlenizin aktif olarak ne aradığını ve anahtar kelime öbeği fikirlerini takip etmenize olanak tanır.
Sadece bu değil, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanmanın bazı ek faydaları şunlardır:
- Gözden kaçırmış olabileceğiniz yeni anahtar kelimeleri keşfetmenize yardımcı olur
- Anahtar kelime hedefli reklamlar yayınlamanın maliyetini belirleyin
- İlgili anahtar kelimelerinizi düzenleyin
- Yeni kampanyalar oluşturmanıza yardımcı olur
- Yerel SEO anahtar kelimeleri bulabilirsiniz .
- Niş pazarlar ve diğer blog fikirleri arayan herkes için harika bir araç
- Web siteniz için bir silo yapısı oluşturmak için bir rehber olarak kullanın
Doğru Anahtar Kelimeler Nasıl Seçilir?
En iyi anahtar kelimeleri seçmek ve nişiniz için yeni anahtar kelime fikirleri bulmak, SEO çabalarınızı artırmanın en önemli adımlarından biridir.
Aslında, pazarlamacıların %61'i SEO çabalarını ve organik varlığı artırmayı en önemli gelen pazarlama öncelikleri olarak görüyor.
Organik trafiğinizi artırmak ve SERP'lerde sıralamak her zaman bir önceliktir, ancak doğru türde trafiği çekmek, herhangi bir web sitesinin başarısı için hayati önem taşır.
İşte başlamanız için birkaç öneri:
- Arama amacına uygun anahtar kelimeleri hedefleyin
- Alaka düzeyi, yetki ve arama hacmine dayalı anahtar kelimeler kullanın
- Google Anahtar Kelime Planlayıcı gibi araçları kullanın
- İş hedefleri belirleyin
Ek olarak, anahtar kelime araştırma optimizasyonu ile sonuç almak için akılda tutulması gereken bazı önemli noktalar şunlardır:
Hedef kitlenizi aklınızda tutun
Anahtar kelime araştırmasının en önemli yönlerinden biri hedef kitlenizdir.
Çalışanlarınızın ne aradığını aktif olarak bilmiyorsanız, bir ürün, hizmet veya değerli bilgiler sağlayarak sorularını yanıtlamalarına nasıl yardımcı olabilirsiniz?
Anahtar kelime fikirlerini nasıl bulacağınızdan emin değilseniz, kitlenizin en çok neyi aradığını öğrenmek için Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanabilirsiniz.
Kitlenizle bağlantı kurmak için birkaç ipucu:
- Mevcut müşteri demografinizi göz önünde bulundurun
- Sosyal içgörüleri kullanın
- SERP verilerini analiz edin
- Mevcut müşterileri araştırın veya onlarla görüşün
- Ana konular hakkında sorulan temel soruları belirleyin
Rekabetinizi incelemek için Google Anahtar Kelime Planlayıcı nasıl kullanılır?
Rakiplerinizi gözetlemek, SEO başarısı için hayati önem taşır. Daha iyi yapabilmek için rakibinizin ne yaptığını bilmeniz gerekir.
Ana rakiplerinizin kimler olduğunun bir listesini yapın ve arama motorları için ne tür anahtar kelimeleri hedeflediklerini görmek için web sitelerine bakın.
Anahtar kelimelerini anlamanıza yardımcı olması için içeriklerini okuyun ve meta etiketlerini not edin.
Ayrıca, yukarıda belirtildiği gibi bunu yapmak için Google Planner'ı kullanabilirsiniz.
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini incelemek, gözden kaçırdığınız şeyleri görmenize yardımcı olur ve hatta kendi içeriğiniz için size bazı fikirler verebilir.
Rekabetinizi nasıl inceleyeceğiniz aşağıda açıklanmıştır:
- Anahtar kelimelerine bakın
- Geri bağlantı verileri hakkında bilgi edinin
- Web sitelerini analiz edin
- Sayfa içi SEO'larını kontrol edin
- Web sayfası yükleme hızlarına bakın
- SEO araçlarını kullanın
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanın
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, kullanıcıların tam olarak neye ihtiyaçları olduğunu bildiklerinde aradıkları daha uzun, daha spesifik olarak hedeflenmiş arama terimleridir.
Örneğin, "yeni bilgisayarlar" yerine.
Uzun kuyruklu bir anahtar kelime, "en iyi bütçeli oyun dizüstü bilgisayarını nereden satın alabilirim" olacaktır.
Arama yapanların, yalnızca geniş bir konuya göz atmak yerine, bir satın alma işlemine daha yakın olduklarında bu tür anahtar kelimeleri kullanma olasılıkları daha yüksektir.
Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin çoğu, kısa kuyruklu anahtar kelimelerden daha düşük arama hacmine sahiptir.
Aslında, uzun kuyruklu anahtar kelime aramaları, genel aramalardan %3-5 daha yüksek bir tıklama oranına sahiptir .
Google Anahtar Kelime Planlayıcı Alternatifleri
Google Anahtar Kelime Planlayıcı ücretsiz bir araç olabilir, ancak onu kullanabilmek için bir Google Ads hesabınızın olması gerekir.
Bununla birlikte, herkes Google Reklamlarını kullanmaya hazır değildir veya buna ihtiyaç duymaz.
Herhangi bir şeye kaydolma zahmetine girmeden yalnızca belirli anahtar kelimeleri aramak istiyorsanız, işte Google Anahtar Kelime Planlayıcı'ya bazı harika SEO aracı alternatifleri:
Semruş
SEMRush, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'ya alternatif olarak kullanabileceğiniz popüler bir SEO aracıdır.
Araç, SEO çabalarınızı artıracak, içeriğinizi, sosyal medya varlığınızı ve çok daha fazlasını geliştirecek bir ton harika özelliğe sahiptir!
SEO uzmanları , güçlü anahtar kelime araştırma yetenekleri nedeniyle SEMRush'u tercih ediyor.
Kelimenin tam anlamıyla herhangi bir arama terimi girebilirsiniz ve size arama hacmi ve TBM'si hakkında ayrıntılı bilgi gösterecektir.
Arama sonuçlarından bazılarına göz atarsanız, herhangi bir anahtar kelime öbeğinin arkasındaki arama amacını anlayabilirsiniz.
Bunu yaparak, arama yapanların ne aradığını anlamaya başlayacak ve ardından hedef kitlenizin ihtiyaçlarına göre içerik oluşturabileceksiniz.
Ahrefs
Ahrefs şu anda piyasadaki en iyi SEO araçlarından biridir.
Onu iyi bir Google Anahtar Kelime Planlayıcı alternatifi ve herhangi bir dijital pazarlama stratejisi için sahip olunması gereken bir SEO aracı yapan bir ton güçlü özellik sunar.
İşletme sahiplerinin rekabeti daha iyi anlamalarına yardımcı olduğu için SEO uzmanları bu araca güveniyor.
Herhangi bir web sitesinin URL'sini girebilirsiniz ve Ahrefs size anahtar kelime metni, sıralamalar ve toplam geri bağlantı sayısı hakkında ayrıntılı raporlar verecektir .
Ayrıca, sayfanın en üstünde yer alan sonuçlar ve web sitenizin sıralaması hakkında bilgi sunar.
Kamuya Cevap Ver
AnswerthePublic, SEO için optimize edilmiş içerik oluşturmanıza yardımcı olacak harika bir ücretsiz araçtır.
Basitçe hedeflediğiniz anahtar kelimeyi girin ve AnswerthePublic size insanların arama motorlarına girebilecekleri bir dizi olası arama sorgusunun sonuçlarını gösterecektir.
Hedef anahtar kelimenizle alakalı bu soruları ve anahtar kelime öbeklerini kullanabilir ve içerik oluşturma için birçok olasılığı genişletebilirsiniz.
Bu araç, insanların aradıklarını bulmaya çalışırken çok faydalıdır.
Haydi saralım
Bu, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'nın nasıl kullanılacağına ilişkin sindirilmesi gereken bir ton bilgidir!
Anahtar kelime araştırması, Google arama sonuçlarında bir numaraya ulaşmak için ilk 10 sıralama faktöründen biridir.
Bu yüzden işinizin başarısı için doğru olanı yapmak çok önemlidir.
0 yorum:
Yorum Gönder