SEO Kampanyaları için Google Analytics Nasıl Doğru Kullanılır?
Günümüz çağında, organik trafik kraldır.
Kanıt?
Pazarlamacıların %49'u , organik arama sonuçlarındaki başarının, diğer tüm pazarlama kanallarından en yüksek yatırım getirisini sağladığını bildiriyor.
Ücretli reklam kampanyaları her zaman yerini alacaktır - özellikle başlangıçta - ancak sürekli olarak kaliteli organik ziyaretçiler oluşturan bilinçli bir SEO stratejisi olmadan rekabeti yenemezsiniz.
Ancak, arama motoru optimizasyonu sürekli değişen ve gelişen karmaşık bir süreçtir. Çabalarınızın istediğiniz sonuçları aldığından emin olmak için önemli SEO metriklerini ölçmenin bir yolunu bulamazsanız çok uzağa gidemezsiniz.
Piyasada binlerce SEO analitik aracı varken, her zaman kılıfınızda olması gerekenlerden biri Google Analytics'tir (GA).
Aşağıdakiler gibi önemli metrikleri takip etmek için kullanabileceğiniz, Google'ın ücretsiz aracıdır:
Her web sayfası için dönüşüm oranı
Web sitenizi kimler ziyaret ediyor?
Kullanıcılar sitenizde ne kadar kalıyor?
Zamanlarını web sitenizde nasıl geçirdiler?
Nereden geldikleri (trafik kaynağı)
Bu verilere erişmek, SEO stratejinizi birkaç farklı şekilde mükemmelleştirmenize yardımcı olacaktır - bugün bu konuyu derinlemesine inceleyeceğiz.
SEO için Google Analytics'ten yararlanmanın düzinelerce başka yolunu öğrenmek için bizi izlemeye devam edin. Ayrıca, çok sayıda organik trafik oluşturmak için kesin bir yol istiyorsanız , Authority Builders'daki konuk gönderi paketlerimizden birine göz atın.
Google Analytics'i Nasıl Kullanıyorsunuz?
Google Analytics herkes için ücretsizdir, tek ihtiyacınız olan bir Google hesabıdır.
Zaten bir tane varsa, başlamaya hazırsınız. Değilse, şimdi bir Google hesabına kaydolmanız gerekir .
Bunu yaptıktan sonra, Google Analytics'te oturum açabilecek ve kontrol panelini görüntüleyebileceksiniz. Yine de, bir izleme kimliği almak için bir Google Analytics hesabına kaydolmanız gerektiğinden, web siteniz için henüz herhangi bir etkin veri göremeyeceksiniz .
İzleme kimliği nedir?
GA aracılığıyla izlemek istediğiniz her sayfaya eklediğiniz bir JavaScript kodu bloğudur. Google, metrik olarak görüntülemek için web sitenizden gerçek zamanlı verileri bu şekilde elde edebilir.
Web sayfalarınızı izlemeye başlamak için atmanız gereken adımlar şunlardır:
Google hesabı kimlik bilgilerinizle Google Analytics'te oturum açın
Panonun sol alt tarafında Yönetici düğmesini tıklayın
Hesap Oluştur'u seçin
Yeni bir özellik oluşturmak için açılır menüyü kullanın
Web Sitesi'ni seçin ve ardından web sitenizin alan adını ve URL'sini girin
Sektörünüzü ve saat diliminizi seçin ve ardından Takip Kimliği Al'a tıklayın
Oradan, ana sayfanız için benzersiz bir izleme kimliğiniz olur. İzleme kimliği kodunu, izlemek istediğiniz her sayfaya kopyalayıp yapıştırmanız gerekeceğini unutmayın.
İzleme kimliğini web sayfanıza yükleme
Artık bir izleme kimliğiniz olduğuna göre, onu web sayfalarınızdan birine yüklemeniz gerekecek. Bunu yapmanın birkaç yolu vardır, ancak en yaygın olanı, kimliği kopyalayıp WordPress veya başka bir CMS aracılığıyla doğrudan web sitenizin şablonuna yapıştırmaktır.
Başka bir yöntem de web sitesi oluşturucunuzu veya barındırma hizmetinizi GA entegrasyonu için kontrol etmektir.
Belirli eklentiler, GA izleme kodunu web sitenizdeki her web sayfasına otomatik olarak ekleyerek, oldukça tekrar eden bir adımı ortadan kaldırır.
Bazı web sitesi oluşturucuların ayrıca izleme kimliğinizi girebileceğiniz özel alanları vardır - bu da sizi web sitesi şablonunuzu değiştirme zahmetinden kurtarır. Bu, bir şeyi mahvetme korkusuyla web sitelerinde bir kod satırına dokunmaktan çekinenler için kullanışlıdır.
Belirli bir sayfadaki sayfa görüntülemelerini veya diğer ölçümleri göremiyorsanız, büyük olasılıkla o sayfada yüklü bir izleme kimliği olmadığını unutmayın.
Genel Google Analytics terimlerinin şifresini çözme
GA'da yepyeni olanlar için kafa karıştırıcı bulabileceğiniz birkaç terim vardır. Programdan en iyi şekilde yararlanmak için aşağıdaki gibi terimlere aşina olmanız gerekir:
Çıkma Oranı. GA, hemen çıkma oranınızı, yalnızca bir sayfayı görüntüledikten sonra ayrılan ziyaretçi sayısını ifade eden yüzde olarak sunar. Hemen çıkma oranınız yüksekse, site içeriğinizin kullanıcıların dikkatini daha iyi çekmesi için biraz çalışılması gerekir.
Dönüşüm oranı. Bu yüzde, müşteriye 'dönüşen' kullanıcıların sayısını temsil eder.
Ortalama oturum süresi. GA, kullanıcıların web sitenizde genellikle ne kadar süre geçirdiklerine dair bir ortalama bulacaktır.
Kanal/trafik kaynağı. Bu metrik size web sitenizin trafiğinin kaynağını (örneğin, geri bağlantılardan, arama motorlarından ve sosyal medyadan gelen ziyaretçiler) gösterecektir.
Anahtar kelimeler raporu. Bu, kullanıcıların web sitenizi keşfetmek için hangi anahtar kelimeleri aradıklarını size bildirir.
Aktif kullanıcılar. Bu metrik, belirli bir süre içinde, genellikle bir hafta içinde web sitenizdeki aktif kullanıcı sayısını gösterir. Bu verileri, web sitenizdeki hangi sayfaların en çok ilgiyi topladığını ortaya çıkarmak için kullanabilirsiniz.
Bu, GA'yı kullanırken karşılaşacağınız terimlere, metriklere ve raporlara genel bir bakış niteliğindedir.
Yaşam boyu değeri anlamak
GA'nın daha yeni bir özelliği, Kitle sekmesi altında bulabileceğiniz Yaşam Boyu Değer (YBD) raporudur. Bununla farklı kanallardan edindiğiniz müşterilerin 'yaşam boyu değerini' ölçebilirsiniz.
Hâlâ beta sürümünde ve şu an itibariyle bir 'ömür boyu' yalnızca 90 günden oluşuyor. Yine de, yeni müşterilerin davranışlarını erkenden ölçmenin etkili bir yoludur.
Daha da önemlisi, edinme kanallarınızın etkinliğini karşılaştırmanın akıllı bir yoludur.
Örneğin, SEO yoluyla edindiğiniz kullanıcıların YBD'sini, bir PPC kampanyası aracılığıyla edindiğiniz kullanıcılarla karşılaştırabilirsiniz. Bu şekilde, hangi edinme kanalının en yüksek değere sahip kullanıcıları sağladığını hızlı bir şekilde belirleyebilirsiniz.
Bu bilgiyi bilmek, çabalarınızı işe yarayan şeylere odaklayabilmeniz için sizi etkisiz kanallara para harcamaktan kurtarabilir.
Artık GA'yı anladığınıza göre, web sitenizi daha yüksek arama motoru sıralamaları için optimize etmek üzere Google Analytics verilerini nasıl kullanabileceğinizi öğrenelim.
Google Analytics'i SEO için Kullanmanın Yolları
Google Analytics'in ürettiği veriler son derece doğrudur ve dünyanın en büyük arama motorundan gelir - bu nedenle SEO için çok değerlidir.
İçeriğinizi daha iyi optimize etmek için değerli verilerinden yararlanmak, herhangi bir SEO kampanyası için cankurtaran olabilir.
Örneğin, hangi web sayfalarının en yüksek dönüşüm oranına sahip olduğunu keşfetmek için GA'yı kullanabilirsiniz. Oradan, diğer sayfalarınıza dönüşümlerde artış sağlamak için bu taktikleri taklit edebilirsiniz.
Bunun ne kadar kolay olduğunu gördün mü?
Bu, Google Analytics ile yapabileceğiniz harika şeylerin yalnızca temel bir örneğidir. İşte SEO'yu geliştirmek için en etkili tekniklerden bazılarının kapsamlı bir listesi.
GA'yı GSC ile senkronize etme
Google Analytics verilerinizi Google Search Console'a bağlamak için yapmanız gerekenler aşağıda açıklanmıştır. Öncelikle, Google Search Console'da bir hesap oluşturmanız gerekecek.
Bunu yapmak için GSC panosuna gidin ve Mülk Ekle'yi seçin. Ardından, web sitenizin alan adını veya URL'sini girmeniz gerekir. Bir sonraki adım en karmaşık olanıdır, ancak web sayfalarınızda zaten GA izleme kodları varsa, çok daha basit hale getirilmiştir.
Web sitenizin sahipliğini doğrulamanız gerekecek ve Google Analytics'e sahipseniz, bu bir düğmeyi tıklamak kadar kolay.
GA izleme kimlikleri doğru yerde olduğu ve 'Düzenleme' izinlerine sahip olduğunuz sürece, 'Doğrula'ya basabilirsiniz ve artık hazırsınız. Aslında, GA ve GSC hesaplarınız otomatik olarak entegre olacaktır.
Bu nedenle, önce Google Analytics'i kurmanızı ve ardından GSC'ye bağlamanızı önemle tavsiye ederiz. Önce GSC'yi ayarlarsanız, web sitenizin sahipliğini farklı bir şekilde doğrulamanız gerekir.
Google Analytics'te SEO ile ilgili hedefler belirleyin
İzleme kodlarınızı ayarladıktan sonra, GA içinde belirli SEO hedefleri belirleyebilirsiniz. Örneğin, ulaşmak istediğiniz hedef oranları belirlemek için dönüşüm hedefleri oluşturabilirsiniz.
Bu, bir süre boyunca çabalarınızı takip etmenize yardımcı olacaktır. Hedeflerinize yavaş yavaş yaklaşmıyorsanız, bu, taktiklerinizin üzerinde biraz çalışılması gerektiğinin bir işaretidir.
Bir dönüşüm hedefi iki şeyi takip eder; birisi bir dönüşüm sayfasını her görüntülediğinde - ve birisi gerçekten onunla etkileşime geçtiğinde (bir formu doldurduğunda, bir satın alma işlemi gerçekleştirdiğinde, vb.).
Bu, bir sayfanın ne kadar organik arama trafiği aldığını, gerçekte kaç kullanıcının dönüşüm sağladığını karşılaştırmanıza olanak tanır.
GA'da bir hedefi nasıl yaratırsınız?
Kontrol panelinden Yönetici > Hedefler > Yeni Hedef'e gidin. Bundan sonra, dört hedef türünden birini seçmeniz gerekecek:
Hedef hedefi. Bu tür bir hedef, en az bir işlemle sonuçlanan kullanıcı oturumlarının yüzdesini gösterir.
Süre hedefi. Süre hedefi, kullanıcıların web sitenize göz atmak için harcadıkları toplam süre için bir dönüm noktası sağlayacaktır.
Oturum hedefi başına ekran sayısı. Bu hedef türü, kullanıcıların siteden ayrılmadan önce kaç ayrı sayfa görüntülediğini iyileştirmeyi amaçlar.
Etkinlik hedefi. Bu hedef, sosyal öneriler veya reklam tıklamaları gibi "etkinlik" olarak nitelendirdiğiniz etkinlikleri izler.
Dönüşüm oranınızı, tıklama oranınızı (TO), hemen çıkma oranınızı ve daha fazlasını iyileştirmek için bu hedefleri kullanabilirsiniz; bu nedenle, bunlardan yararlanmak çok önemlidir.
Google Analytics için bir SEO Kontrol Paneli oluşturun
GA verilerinizi görsel dostu bir biçimde görüntülemek istiyorsanız, bunun için bir SEO panosu oluşturmalısınız. Şans eseri, bu basit bir işlemdir ve hızlı bir şekilde kullanabileceğiniz çok sayıda mevcut şablon vardır.
GA her ne kadar yararlı olsa da, doğal haliyle bazen biraz kullanışsız olabilir. Sadece bu da değil, web sitenizin arama motorlarında nasıl performans gösterdiğini tam olarak anlamanıza yardımcı olacak belirli ölçümlerden yoksundur.
Bir SEO kontrol paneli, Google Analytics'ten gelen tüm verilerin yanı sıra en iyi organik anahtar kelimeleriniz gibi diğer kritik ölçümleri içerir.
Google Analytics için, bazıları belirli rapor türleri için özelleştirilmiş bile olsa, çok sayıda SEO kontrol panelini çevrimiçi olarak hızlı bir şekilde bulabilirsiniz. Örneğin, mevcut kampanyanız için izlemek istediğiniz şey öncelikle içerik pazarlamasıysa, içerik performansına odaklanan bir pano indirmek isteyebilirsiniz .
Bilgili bir kontrol paneliyle, Google Analytics'ten alınan tüm doğru SEO verileri dahil, ihtiyacınız olan tüm raporlama araçlarına tek bir yerde sahip olacaksınız. Bu, SEO kampanyanızı optimize etmeyi çok daha kolay hale getirecektir.
404 Bulunamadı sayfası için uyarıları ayarlayın
Google Analytics'i SEO için kullanmanın başka bir yolu da herhangi bir 404 Bulunamadı sayfası için uyarı ayarlamaktır.
Bu sayfalar yalnızca kullanıcılar için rahatsız edici olmakla kalmaz, aynı zamanda SEO'nuz için de korkunç olabilir.
Neden öyle?
404 Bulunamadı sayfası, sıralamanıza veya etki alanı otoritenize tek başına zarar vermezken, engellediği içeriğin olmaması zarar verebilir.
Örneğin, trafiği 404 Bulunamadı sayfasına yönlendiren yüksek yetkili bir geri bağlantınız varsa, hem trafiği hem de bağlantı suyunu kaybedersiniz. Bu nedenle, tüm 404'lerinizi bulmaya ve düzeltmeye teşvik ediliyorsunuz (ya bozuk bir bağlantıyı düzelterek ya da bir 301 yönlendirmesi ekleyerek).
GA'da 404 uyarılarını (veya ortak başlıkları olan tüm sayfalar için uyarıları) şu şekilde ayarlayabilirsiniz:
Google Analytics panosundan Davranış > Site İçeriği > Tüm Sayfalar'a gidin.
Birincil Boyut altında, bunu Sayfa Başlığı olarak değiştirin.
404 sayfalarınızın ortak başlığını girin ('404' veya 'Sayfa Bulunamadı' çalışmalıdır).
404 sayfalık başlığa tıklayın ve raporu görüntüleyin.
Sayfa başlığına dayalı bir Google Analytics raporu çalıştırmak için gereken tek şey bu. Bunun yanı sıra, diğer birincil boyutlar tarayıcı, ülke, dil, araç ve cihaz kategorisini içerir. Belirli raporları çalıştırmak için bunlardan herhangi birini kullanabilirsiniz - bu nedenle deneme için bolca yer vardır.
Anahtar kelimeleri izlemek için GA ve GSC kullanma
Daha önce belirtildiği gibi, bir SEO panosu olmadan anahtar kelimeleri GA aracılığıyla çok iyi izleyemezsiniz. Ancak, GSC ile birleştirdiğinizde, anahtar kelimeleri izlemek çok daha kolay hale gelir.
GSC daha çok SEO'ya odaklandığından, hangi anahtar kelimeler için sıralandığınız ve insanların web sitenize ulaşmak için hangi anahtar kelimeleri kullandıkları hakkında birçok bilgi vardır.
Edinme > Arama Konsolu > Açılış Sayfaları'na giderek, insanların sizi Google'da bulmak için kullandıkları anahtar kelimeler hakkında bir fikir edineceksiniz. Bu şekilde, en organik trafiği oluşturan en iyi arama sorgularının bir listesini derleyebilirsiniz.
Başka bir taktik, daha uzun kuyruklu ifadelerle ilgili trafik verilerini görüntülemektir. Bu, web sitenizin kenarlarında yüzdüğü için 'halo trafiği' olarak adlandırılır.
Bu, belirli bir arama teriminin getirdiği trafik türünün "büyük resmini" görmenize yardımcı olacaktır. Bir örnek, yalnızca "yeni ayakkabılar" gibi tam sorgu eşleşmesine odaklanmak yerine uzun kuyruklu "yakınımdaki yeni ayakkabılar" ifadesini kontrol etmek olabilir. .'
Bu ufku genişletmek, yerel SEO fırsatlarını ve ürün ve hizmetlerinizi pazarlamanın yeni yollarını belirlemenize yardımcı olabilir.
Yönlendirme bağlantılarınızı ve geri bağlantılarınızı ortaya çıkarmak
Google Analytics'i SEO için kullanmanın başka bir yolu da tüm yönlendiren kaynaklarınızı ve geri bağlantılarınızı keşfetmektir.
Bu size yalnızca kullanıcılarınızın çoğunun nereden geldiği hakkında bir fikir vermekle kalmaz, aynı zamanda bunu bağlantı kurma stratejinizi desteklemek için de kullanabilirsiniz.
Örneğin, sayfanıza bağlantı veren belirli web sitelerinin farkında olmayabilirsiniz. Size bağlanan muhabirleri ve blogcuları keşfettiğinizde, daha fazla geri bağlantı sağlamak için onlara ulaşın.
Bunu yapmak, her ikisi de herhangi bir SEO kampanyası için çok değerli olan geri bağlantılar ve konuk gönderileri için ücretsiz fırsatları ortaya çıkarmanıza yardımcı olabilir.
Yönlendirme bağlantılarınızı GA'da bulmak için Trafik Kaynakları > Kaynaklar > Yönlendirmeler'e gidin. Bu, yönlendiren tüm web sitelerinize bir bağlantı getirecektir, bu yüzden bunu kendi yararınıza kullandığınızdan emin olun.
Google'ın nişinizi nasıl gördüğüne dair içgörüler edinin
Bir arama sorgusunu en yüksek kalitede sonuçla eşleştirmek Google'ın veya herhangi bir arama motorunun hedefidir.
Bu, Google'ın bilgilendirici, eğitici ve güvenilir kaynaklarla bağlantılı içeriğe değer verdiği anlamına gelir.
Bu nedenle, bu tür bir içerik oluşturabilirseniz, gıpta ile bakılan 1 numaralı noktada sıralama şansınız çok daha yüksek olacaktır. Bu nedenle, kendi alanınızda bir düşünce lideri olmak, başarılı içerik pazarlamasının temel taşıdır.
Yine de, içerik fikirleri ağaçta yetişmez ve en iyi yazarlar bile bazen bir boşluk çizer.
Neyse ki, belirli hedef kitleler için İlgi Alanı Kategorilerini görüntülemek üzere Google Analytics'i kullanabilirsiniz.
Hedef Kitle > İlgi Alanları > Genel Bakış'a gitmeniz yeterlidir. İlgi Alanı Kategorilerini, Pazar İçi Segmentleri ve Diğer Kategorileri görebileceksiniz.
Bu veriler, hedef kitlenizin en çok neyle ilgilendiğine dair size ipucu verecektir. Başka bir deyişle, bu bir içerik oluşturma altın madeni. Pek çok alakalı konu fikri bulabileceksiniz ve hatta tüm içerik pazarlama stratejinizi kullanıcıların en önemli ilgi alanlarına göre planlayabilirsiniz.
Bu, içeriğinizin taze kalmasını ve SEO için kazanan bir tarif olan hedef demografinizle alakalı olmasını sağlayacaktır.
Organik trafiği ücretli trafikle karşılaştırın
SEO çabalarınızın yanı sıra PPC reklamları yayınlıyorsanız, bunların nasıl bir araya geldiğini görmek akıllıca olacaktır. Bu makalenin başında belirtildiği gibi, organik arama tüm web trafiğinin yarısından fazlasını yönlendirir. Öte yandan, PPC reklamları web trafiğinin yaklaşık %27'sini oluşturur.
SEO çabalarınız, PPC kampanyalarınızdan daha fazla trafik oluşturmalıdır. Değilse, bu, içeriğinizin olması gerektiği kadar optimize edilmediğinin bir işaretidir - bu yüzden taktiklerinizi yeniden düzenlemenin zamanı geldi.
Tersine, ücretli Google reklamlarınızın trafik oranları bariz bir şekilde düşükse, stratejinizi bu yönde ayarlamanız gerekir.
En iyi performans gösteren içeriği optimize edin ve güncelleyin
SEO'da en iyinin nasıl zirvede kaldığını bilmek ister misiniz? En iyi performans gösteren içerik parçalarını sürekli olarak optimize ederek ve güncelleyerek.
Arama sıralamaları her zaman değişebilir ve başka bir blogun ne zaman gelip sizi geçeceğini asla bilemezsiniz.
En iyi performans gösteren sayfalarınızı ortaya çıkarmak için bir rapor çalıştırın ve ardından onları daha da sağlam hale getirmenin yolları hakkında beyin fırtınası yapın. Örneğin, 2. sırada yer alan bir sayfa 3. sıraya düştüyse, daha güçlü bir CTA, ek bilgiler veya bir video eklemeyi deneyin.
Ayrıca, en iyi performans gösterenlerinizi sürekli olarak güçlendirmek, size diğer sayfalarınızda kullanabileceğiniz pek çok başarılı ipucu ve püf noktası öğretecektir.
Çok fazla trafik oluşturan ancak iş değeri sağlamayan (düşük dönüşüm oranı) sayfaları keşfetmek için GA'yı kullanmayı deneyin. Bu sayfalar için, kullanıcıları web sitenizi ziyaret etmekten daha fazla işlem yapmaya teşvik etmek için bir CTA, haber bülteni kaydı veya ürün özelliği eklemeyi deneyin.
Nihai Çıkarımlar: SEO için Google Analytics
Google Analytics, SEO ve kullanıcı deneyiminizi iyileştirebilmeniz için kullanıcı davranışını izlemek için kullanabileceğiniz güçlü bir araçtır.
SEO için Google Analytics'ten maksimum değer elde etmek için Google Search Console ile birlikte kullanmalısınız.
Tüm yoğun işlerle uğraşmadan bir ton organik trafik kazanmak ve alan adı otoritenizi artırmak ister misiniz?
Öyleyse, Authority Builders'daki ABC Plus kampanyalarımızdan birini denemek için beklemeyin. Derinlemesine geri bağlantı stratejimiz, alan adı otoritenizi artırırken çok sayıda organik trafik oluşturmanıza yardımcı olacaktır.
0 yorum:
Yorum Gönder