9 Aralık 2022 Cuma

Saf SEO Temellerini Kullanarak 6 Ayda Organik Trafiği 4 Kat Artırma

 

Saf SEO Temellerini Kullanarak 6 Ayda Organik Trafiği 4 Kat Artırma

Bu ayın konuk gönderisi Mario Deal'dan.

Onu bir süredir çeşitli Facebook gruplarında ve özel Skype beyinlerinde tanıyorum.

Mario her zaman akıllı bir SEO olarak karşımıza çıktı – SERP'lerde iğneyi nasıl iteceğini bilen bir adam.

Bu nedenle, yüksek profilli bir müşteri sitesiyle bir başarı öyküsü paylaşmak istediğini söylediğinde çok heyecanlandım.

Bu makalede, Mario'nun bu web sitesinin organik trafiğini 4 katına çıkarmak için yaptığı yerinde ve site dışı SEO oyunlarını tam olarak öğreneceksiniz.

Patlamış mısırınızı alın…

Nisan ayının sonlarında, iyi bilinen bir sağlık ve fitness web sitesinin trafiğini artırmakla görevlendirildim.

Ön uçta, popüler fitness uygulamalarını satıyorlardı, ancak web sitesinin trafiğinin çoğunu getiren bir blogları vardı.

Ocak ayı civarı, site trafiğinin canlanmaya başladığı ve Nisan ayının sonuna kadar iyi durumda olduğu zamandır. İşte SEMRush'tan bir ekran görüntüsü:

organik trafik örnek tablosu semrush 7k-68k

Ayda yaklaşık 7 bin organik ziyaretçiden ayda yaklaşık 68 bine çıktı.

Çok perişan değil, değil mi?

Yalan söylemeyeceğim… Gördüğünüz gibi siteyi yerden kaldırmak için birçok ağır yük zaten tamamlanmıştı, ancak bu özel şirketin bir sonraki seviyeye geçmek için yardıma ihtiyacı vardı.

En büyük rakipleriyle rekabet edemiyorlardı çünkü büyük balık, sitelerine ayda 100.000 ila 1.000.000 organik ziyaretçi alıyordu.

Web sitelerinin blog kısmında pek çok harika içerik ortaya koyuyorlardı ve bu içerikten doğal olarak bağlantılar elde ediyorlardı.

Bu yüzden, işler çok iyi giderken, bu sitenin daha da yüksek seviyelere çıkmasını sağlamak için SEO stratejilerine yaklaşmadıkları açılardan bakmak zorunda kaldım.

Herhangi bir iyi SEO'da olduğu gibi, sayfada neler olup bittiğine ve sayfa dışında neler olduğuna bakmanız ve oradan gitmeniz gerekir.

İşleri biraz daha iyi hale getirmek için her zaman yapabileceğiniz bir şeyler vardır ... ve bu küçük kazançlar zamanla birleşir ve eğer buna bağlı kalırsanız sitenizi bir güç merkezine dönüştürür.

Aşağıda, önümüzdeki 6 ay içinde sitenin trafiğini dört katına çıkarmak için tam olarak ne yaptığımı görebilirsiniz.

Semrush'tan 6 aylık gökyüzü roketi trafik tablosu

Sayfa İçi SEO

Eski İçerik

Web sitesini herhangi bir büyük hata için denetledikten sonraki ilk geçişte, 2016-2017'den eski içeriğe birçok dahili bağlantı ekledim.

O dönemden sitede 1.000'den fazla blog gönderisi olduğu için geçmesi gereken çok şey vardı.

Üretilmekte olan yeni içeriğin çoğu, eski gönderilere bağlantı vererek onlara daha fazla yetki verebilir ve yetkisi olan eski gönderiler, yalnızca dahili bağlantı yoluyla SERPS'deki yeni sayfaları zorlayabilir.

Link suyunun nasıl aktığına göre herkesin buna yaklaşımı farklıdır, ancak bunu mümkün olduğunca etrafa yaymayı seviyorum.

SEO temelleri

Vikipedi'nin dahili bağlantılarını nasıl yaptığı iyi bir örnektir, çünkü her maddede mümkün olduğu kadar çok sayfaya dahili olarak nasıl bağlantı verdiklerini fark edeceksiniz.

Dahili olarak da ağır bağlantı metniyle aşırı optimize etmemeye dikkat ettim. Agresif olmak sorun değil, ancak belirli sayfaları sıralamaya çalışırken işleri sizin için zorlaştıracağından kesinlikle zorlamamanız gereken bir sınır vardır.

Gerçekten daha üst sıralarda yer almak ve daha fazla trafik almak istediğim sayfalardan oluşan bir listem vardı, ancak tüm sitenin bir bütün olarak iyi bir şekilde sıralanmasını istiyordum.

Bu strateji, siteyi bağlantılarla güçlendirmeden önceki ilk bölüm olduğundan, bu konuda gerçekten yardımcı oldu.

Çapa metni için, zamanın %50'sinde hedef çapaları kullanacağımı ve diğer %50'sinde yakınlarda olan ancak hedef çapanın bağlantıya çok yakın olduğu kelimeleri kullanacağımı söyleyebilirim.

Örneğin, /blog-post-197'yi "dünyanın en iyi sayfası" olarak sıralamak istediğimi varsayalım.

Zamanın %50'sinde, dahili çapa olarak "dünyanın en iyi sayfası", "harika sayfa", "harika sayfa" vb. bağlantı metnine sahip olurdum. Bu çapalar, sayfanın iyi sıralanmasını istediğim anahtar kelimelerdi.

Zamanın geri kalan %50'sinde şöyle bir cümle kurardım: "Bu, dünyadaki en iyi sayfa ve onu burada bulabilirsiniz .", burada " burada bul " kullanacağım dahili çapa olurdu.

Dahili çapa olarak "burada bulun" olması, sayfanın dahili bağlantı çapa profilini dengelerken, anahtar kelime bağlantıya çok yakın olduğu için alaka düzeyini de iletir.

Size tam olarak ne kadar etkisi olduğunu söyleyemem, ancak sayfaların sıralanmasına yardımcı olma konusunda bir tür olumlu etkisi olduğuna inanıyorum. Bunu kendiniz test etmekten çekinmeyin ve hangi bulgularınız olduğunu bize bildirin.

bağlayıcı bağlantı menüsü

Zaten içeriği inceleyeceğim için, aşağıdakiler gibi temel şeyleri de temizlemeye özen gösterdim:

  • 404 sayfa
  • Yönlendirme zincirleri
  • Dahili bağlantıların 301'lere bağlanmadığından emin olun ve tüm suyu onlara iletin. (Daha önce /blog/post-name yapısına sahiplerdi ve web sitelerinde "blog"u farklı bir şeye çevirmişlerdi, bu nedenle 301'lere ve yönlendirme zincirlerine bağlanan birçok sayfa vardı. Bir başka kolay kazanç.)
  • Diğer sayfalara benzer veya aynı olan sayfa başlıklarını değiştirdi veya doğal görünmeye devam ederken ek anahtar kelimeler eklemenin yollarını buldu.
  • Önceki geçişten https'e tüm karışık içerik sorunları düzeltildi
  • Ücretli trafik için kullanılan en az 50 açılış sayfası endekslenmemiş. Bunlar birbirine çok benziyordu (çoğunlukla aynı içeriğe sahipti), dizine eklendi ve SEO değeri sağlamıyordu. Bu konuda daha fazlasını okuyun .

Bütün bunlar, Screaming Frog'un en son sürümü kullanılarak bulundu.

SEO eklentisi olarak Yoast'ı seçtim ve indekslemeye açık birçok alanı kapatmak için bunu kullandım.

Başlıklar ve metas bölümünde Yoast eklentisi

Başlıklar ve Metalar bölümündeyken "Sınıflandırmalar" sekmesi altında, aşağıdakileri noindex'ledim:

Etiketler

Yoast Etiketi Bölümü

Biçim

Yoast formatlı gönderi bölümü

Yazarlar

Yoast'ta Bylines bölümü

Sitenizin nasıl yapılandırıldığına bağlı olarak bunlardan bazılarını göremeyebilirsiniz.

Yaptığım başka bir şey de, genel altbilgi gezintisinde bu site haritasına bağlanırken tüm blog gönderilerinin (yeni gönderiler yayınlandıkça otomatik olarak güncellenen) bir HTML site haritası eklemekti.

Ne yazık ki, bunun WordPress temasına bir HTML site haritası eklentisi eklemek kadar kolay olacağını ve işe yarayacağını düşündüm, ancak denediğim popüler olanlar web sitesinde pek iyi durmadı.

Mühendislik ekibinin benim için işi bitirecek ve sahada uygulayacak bir şey yaratmasını sağlamam gerekiyordu.

Orada olmasını istediğim sayfalar olmadığından, onlara tüm eski blog gönderilerinin bir listesini (blog gönderisine köprü olarak gönderi başlığıyla birlikte) vermelerini ve yeni içerik yayınlandıkça otomatik olarak doldurmalarını söyledim. site.

Bu karmaşık gelebilir, ama gerçekten değil. Şirketin büyüklüğüne göre gereken kaynaklara sahiptim, bu yüzden onların geliştiricilerinden yararlandım.

Kimsenin belirli bir işi için konuşamam, ancak fiverr.com'da bunu sizin için oldukça kolay bir şekilde 5 dolara uygulayabilecek insanların harika incelemelerinin yer aldığı konserler var.

Html site haritası için Fiverr hizmeti

Bunun arkasındaki düşünce süreci, Google'ın tüm bu yayınları bulması için daha hızlı bir yol oluştururken, çok sayıda dahili bağlantıya sahip olmayan blog gönderilerine daha fazla meyve suyu aktarmaktı.

Tüm bunlar kolay görünse de çok zaman alıyordu ama aynı zamanda web sitesinin otoritesi için son derece faydalıydı.

Sayfa Dışı SEO

Sitenin sayfa dışı stratejisi için yalnızca konuk gönderilerine güvenmeye karar verdim.

Authority Builders, Love to Link gibi hizmetleri ve diğer site sahipleriyle ortaklığı olan birkaç serbest çalışanı kullandım.

İyi serbest çalışanları Facebook gruplarında kolayca bulabilirsiniz. Dürüst olmak gerekirse, birçoğu bana LinkedIn'de ulaştı ve oradan yeni ilişkiler geliştirdi.

Bağlantı aldığım sitelerin bağlantı profillerini kontrol ettiğimden emin oldum (eğer yapabilirsem), ama aradığım asıl şey, sitenin Google'da iyi bir sıralamada olmasıydı.

Sıralamaları düşüyorsa, herhangi bir cezaları varmış gibi görünüyorsa veya 1.000 ziyaretçi/ay eşiğine sahip değillerse, bunu atladım.

Yalnızca iyi performans gösteren ve Google'ın lütfunu taşıyan sitelerle çalışmak istiyordum. Matt'in dediği gibi, şu anda büyük bir sinyal olmayabilir , ancak uzun vadeli ve kendimizi geleceğe hazır hale getirmek için bu işin içindeyiz.

Bence ve siteyi güvende tutmak için bu sürece eklemeye değer bir adımdı.

Bunun gibi siteler arıyordum:

semrush örneği 1'de iyi performans gösteren site şeması

Ve bu:

semrush sample 2'de iyi performans gösteren site şeması

Bu sitelerin her ikisi de, konuk gönderi bağlantılarından aradığım şeylere iyi örnekler.

Trafik zamanla artıyor ve siteye giden trafik ayda 1k işaretinin ötesinde.

Bağlantı almak isteyebilmem için bu sitelerin ayda en az 1.000 veya daha fazla organik ziyaretçi alması gerekiyordu.

Site tüm kriterlerimi karşılasa bile, sitelerinde konuk gönderileri satma konusunda açık olmadıklarından da emin olduğumu belirtmekte fayda var .

Sitelerde "Reklam ver", "Bizim için yaz" veya "Sponsorlu" gibi şeyler arardım ve bunu veya benzer bir şey görürsem onları da atlardım.

Daha önce, kolay SEO kazanımlarından yararlanabilmek için ihmal edilen belirli alanları aradığımı belirtmiştim.

harika konuk yazısı istedim

Bu nedenle, not edilmesi gereken bir şey, bu siteyle çalışmaya başlamadan önce, bağlantıların büyük çoğunluğunun ana sayfaya gittiğidir.

Sitenin daha üst sıralarda yer alması için iç sayfalara bağlantılar oluşturmaya başlamam gerektiğini biliyordum.

Bu, daha önce keşfedilmemiş bir açıydı ve doğru yapılırsa sıralamada gerçekten sıçrama yapacağını biliyordum.

Elbette, dahili sayfalar doğal olarak bağlantılar alıyordu, ancak çok fazla değildi ve sayfaların, bunlara ek bağlantılar eklendiğinde çok daha iyi performans gösterebileceğini biliyordum.

Bilgisayarımda çalışan bir Excel elektronik tablosu tutuyorum (evet, folyo şapka takıyorum), hangi sayfaları hedeflediğimi, konuk gönderisinin bağlantısını, kullandığım bağlantı metnini, sitenin DA'sını, hangi hizmeti kullandığımı, her bağlantının tarihi ve fiyatı. Gayet basit.

İşte takip etmek için kullandığım format:

SEO bağlantılarının izlenmesi ve her birinin fiyatları için elektronik tablo örneği

Sayfalar ve bağlantılar gizlilik nedenleriyle bulanıklaştırılmıştır, ancak fikri anladınız. Aydan aya kurulan bağlantıları bu şekilde takip ettim.

Bağlantı Hızı

6 ay içinde toplam 100 bağlantı için 30 dahili sayfaya bağlantılar oluşturdum. Bu çok gibi görünebilir ve öyledir, ancak sitenin bu gelen bağlantı düzeylerini desteklemek için trafiği vardı.

Ayrıca trafik arttıkça bağlantıları biraz daha hızlı kurabildim. Yine siteye gelen trafik ve linkleme açısından nelerin doğal görüneceğini göz önünde bulunduruyordum.

Nisan sonunda, site ayda ortalama 70.000 organik oturum alıyordu. Bugün site ayda yaklaşık 300.000 organik oturuma sahip.

SEO bağlantılarının izlenmesi ve her birinin fiyatları için elektronik tablo örneği

Bağlantı kurduğum 30 sayfanın belki %15'i yepyeni blog yazılarıydı. Bağlantı kurduğum gönderilerin geri kalanı, zaten yaş ve yetkiye sahip blog gönderileriydi.

Yeni blog yazıları için, siteye yeni geldikleri için, o ağır linkleri vurmak istemedim. Genellikle, bu 6 aylık süre boyunca toplamda 1-2'den fazla bağlantı kurmadığım kişiler için.

Eski blog gönderilerinin yaşı, sıralamaları ve gelen trafiği vardı, bu yüzden onlara ne kadar trafik geldiğine bağlı olarak, aynı zaman diliminde 3-10 bağlantı arasında herhangi bir yere inşa ederdim.

Örneğin, bir blog gönderisi ayda yaklaşık 5.000 ziyaretçi alıyorsa, trafik seviyeleri bunu desteklediği için oraya ayda 3-5 bağlantı göndermek beni rahatlatır.

Bir gönderi ayda 100 veya daha az ziyaretçi alıyorsa, bunlar genellikle çok daha az bağlantı alırdı ve daha fazlasını oluşturmak için daha uzun süre beklerdim.

Muhtemelen her ay bunlara 1 bağlantı kurardım, oysa daha yoğun trafik sayfalarında o sayfaya haftada bir veya iki haftada bir bağlantı alırdım.

Ben de aynı anda bu bağlantıları kuruyordum. Herhangi bir haftada, siteye yayılmış 5-10 bağlantıdan herhangi bir yere ulaşırdım. Bu bağlantılar, hedefleyeceğim her sayfa için trafik seviyelerine göre bölünür.

Bağlantı metni

Siteyi güvende tutan bir diğer şey de bu sayfaları sıralamak için kullandığım bağlantı metniydi.

Oluşturulan bağlantıların çoğu ya bağlantı metninde bir yerde marka adına sahipti ya da son derece genişti.

Bağlantı metni çizimleri

Örneğin, /5-best-interval-antrenmanları sayfasına bağlantılar oluşturuyorsam, "BRAND'tan interval antrenmanlar", "MARKA ADI", url veya "antrenman" gibi varyasyonları kullanırdım.

Bunun nedeni ise güvenlikti. Gerek duymadığım için agresif davranmadım. Site son derece iyi yanıt veriyordu ve agresif ana metin bağlantılarıyla gazı daha da aşağı çekmeye gerek yoktu.

alaka

Hedef sayfaya bağlantı veren konuk yazısı her zaman konuyla ilgiliydi ve içerikleri, sıralamaya çalıştığım şeyle ilgili olacaktı.

Bağlantı veren sitenin tematik olarak sitenizle bir şekilde alakalı olmasının gerçekten önemli olduğunu düşünüyorum. Sağlık ve fitness alanında yararlanabileceğim milyonlarca site var, bu nedenle hangi sitelerin bizimkine bağlı olduğu konusunda yaratıcı olmaya gerek yoktu.

Bu büyük bir anlaşma değil, ama yine de kurduğum tüm bağlantıların 30-60 DA aralığında olduğunu belirtmekte fayda var.

Yüksek bir Domain Authority'ye sahip olmak, bir bağlantıyı değerlendirirken ana faktör değildim, ancak takip ettiğim ve kurulan bağlantılar için bir ölçü olarak kullandığım bir şeydi.

bu bağlantının daha fazlası meyve suyu mem

Bu siteyi yeni zirvelere taşımaya yardımcı olan şeyin, içerikte bol miktarda dahili bağlantı olduğundan emin olurken bağlantı suyunu bağlantılarla yaymanın birleşimi olduğunu gerçekten hissediyorum.

Büyük algoritma değişimleri sırasında, web sitesinin ancak her şey söylenip yapıldıktan sonra daha da iyi performans gösterdiğini görebilirsiniz.

Son düşünceler

Umarım bu küçük vaka incelemesini sizin için yazmaktan aldığım kadar keyif almışsınızdır.

Blogunuza veya web sitenize yüksek sıralamalar ve trafik almak için süslü SEO hilelerine ihtiyacınız olmadığını gösteriyor. Bir ay sonra işe yaramayacak en son SEO hilesiyle Google'ı kandırmanıza gerek yok.

Ben de bu hileleri denedim ve kısa süre sonra asla kalıcı veya etkisiz hale gelmiyorlar. Sadece neyin işe yaradığı konusunda tutarlı olmanız gerekiyor.

0 yorum:

Yorum Gönder