7 Aralık 2022 Çarşamba

En İyi %2'lik Etsy Satıcısından Girişimciler İçin 5 İpucu

 

En İyi %2'lik Etsy Satıcısından Girişimciler İçin 5 İpucu

Unsplash'ta Amy Hirschi'nin fotoğrafı

Çevrimiçi işime başlamak, şimdiye kadar yaptığım en kolay ve en zor şeydi.

Açıklayayım: Dükkanımı Etsy'de başlatmak inanılmaz derecede basitti. Bir mağaza adı seçtim, dizüstü bilgisayarımda birkaç dijital ürün oluşturdum ve onları satış için listeledim.

İlk başta 3 ay boyunca hiçbir şey satmadım - tek bir ürün bile. Yenildim ve söylememe gerek yok dükkanımı kapattım.

Pazarın ya çok doygun olduğuna ya da ürünlerimin yeterince iyi olmadığına kendimi ikna ettim.

Olay şu: Aynı mağazayı birkaç ay sonra yeniden açtım ve o ilk ayda 700$'a ulaştım.

Bugün size bu hikayeyi anlatırken, dükkanımdan ayda 7.000 dolar düzenli bir gelir elde ediyorum.

Ne değişti? Başarısız olmak, tekrar başarısız olmak, yeniden başarısız olmak (bu bir kelime mi?) ve yine başarısız olmak için zaman ayırdım.

Neredeyse 100 üründen (yeni fotoğraflar, yeni ürün açıklamaları, yeni SEO stratejisi, vb.) oluşan bir mağazanın tamamını birden fazla kez yeniden markalaştırdım.

Gerçekten çok zor bir işti ve iş her zaman verimli değildi. Ama pes etmediğim için çok mutluyum! Harika bir konseptleri olmasına rağmen çok çabuk pes eden birçok çevrimiçi satıcı görüyorum.

İşte işletmemden ayda 7 bin dolar kazanma yolculuğumda öğrendiğim en değerli dersler.

1. Döndürmeye devam edin.

Başarılı bir iş, başlayıp bir daha asla değişmeyen bir iş değildir.

Satış yapmıyorsanız, bırakma zamanı değil, yeniden değerlendirme zamanı.

Hedef pazarınız asla sonsuza kadar aynı kalmayacak. İstekleri ve ihtiyaçları değişecek. Zaman geçtikçe beklentileri farklı olacaktır. Bu hemen hemen bir garantidir.

Bir düşünün, on yıl önce bugün almak isteyeceğiniz aynı cep telefonunu istiyor muydunuz? Muhtemelen hayır - bir cep telefonunun ne olduğuna dair beklentileriniz değişti. Kullanabileceğiniz seçenekler de tamamen farklı.

Ürününüz birisi için bir sorunu çözüyorsa, onun için bir pazar olduğuna bahse girerim. Bu pazarın ne istediğini bulmakla ilgili.

Başkalarının yıllardır sattığı bir ürünü satarak başladım, ancak bunda pek başarılı olamıyordum.

Müşterinin yerinde olsaydım aslında ne isterdim diye düşündüm ve rakiplerime göre daha dijital bir çözüm sundum. Satışlarım neredeyse anında arttı.

Ve artık müşterilerimin istediği bu olmadığında, sattığım şeyi tekrar değiştireceğim.

Para kazanırken bile işinize yön vermeye devam edin - müşteriler her zaman istediklerini değiştirecek, bu yüzden onlarla birlikte değiştiğinizden emin olun.

2. Müşteriler size ne istediklerini söylüyor.

Bu beni bir sonraki önemli dersime getiriyor - müşteriler zaten davranışlarıyla size ne istediklerini söylüyorlar.

Bunun nasıl bir gizem gibi görünebileceğini biliyorum. Muhtemelen kendinize "İnsanların gerçekten satın alacağı ne satabilirim?" diye soruyorsunuzdur.

Rakibinizin en çok satan ürünlerine bir göz atın ve sektörünüzdeki en çok satan ürünlerin mağazalarında/web sitelerinde model arayın. İnsanların ne almak istediğini biliyorlar ve bu yüzden müşteriler en çok onlardan satın alıyor.

Örnek olarak, kadınları hedefleyen bir mağaza için mavi bir logo ve genel bir tema kullanarak başladım (biliyorum, şimdiden saçma geliyor). Nişimde pembe ve mor denizinin arasında durduğumu düşündüm.

En çok satanlar liste fotoğraflarında pembe ve mor renkleri kullanıyordu çünkü alıcılar bu renkleri beğeniyordu.

Başkasının çalışmasını kopyalamadan (lütfen bunu yapmayın, rakiplerinizden sıyrılmak hala çok önemli), bunun yerine pembe ve altın renkleri kullanmaya başladım. Ayrıca kimsenin kullanmadığı eğlenceli, kız gibi bir yazı tipini de dikkatlice seçtim.

Geribildirim olağanüstüydü - alışveriş yapanlar beğendikleri bir şey görüyorlardı ve ben de sonunda indirimler alıyordum!

3. Pazar araştırması en iyi arkadaşınızdır.

Bilgi güçtür ve size çok zaman kazandırabilir.

İnsanların internette ne aradığını bildiğiniz zaman, onlara ne satacağınızı da bilirsiniz. İnsanlar aramaya gerçekte hangi anahtar kelimeleri giriyor?

İnsanların ne satın almak istediğini öğrenmek için Google Trends , Keysearch ve UberSuggest gibi araçları kullanın .

Etsy'de satış yapıyorsanız, anahtar kelime araştırmanızı yapmak için eRank veya Marmalead'i deneyin .

Bana iki önemli faktörü gösterdikleri için sık sık eRank ve Marmalead kullanıyorum: Etsy'de kaç kişi bir ürün arıyor ve kaç kişi onu satıyor.

Birçok kişinin onu aradığı ve diğer satıcılardan düşük rekabetin olduğu bir anahtar kelime bulduğunuzda, en büyük fırsatlarınızın yattığı yer burasıdır.

4. Ne kadar az kişiye satış yaparsanız o kadar çok para kazanırsınız.

Anlıyorum, satma şansı olduğunu düşündüğün her şeyi satmak cazip geliyor.

Neyin işe yaradığını görene kadar neden biraz bundan biraz bundan satmıyorsunuz, değil mi?

Belirli bir niş bulmak aslında iki nedenden dolayı size daha iyi hizmet edecektir:

  1. Alışveriş yapanlar yalnızca nişinizdeki ürünleri sattığınızı gördüklerinde, sizden satın alma konusunda kendilerine daha fazla güveneceklerdir. O alanda uzman olmanız gerektiğini hissedecekler ve ürünlerinize daha çok güvenecekler.
  2. İnsanlar bir veya iki yerine beğenebilecekleri birçok ürün bulacaklar. Çocuk odaları için basılabilir duvar resimleri sattığınızı varsayalım; alışveriş yapanlar bebeklerinin odası için beğenecekleri pek çok ürün bulacaklar ve birden fazla ürün satın alma olasılıkları daha yüksek (ya şimdi ya da gelecekte tekrar müşteri olarak) . Kelimenin tam anlamıyla herkes için basılabilir duvar resmi satıyorsanız, beğendikleri bir çocuk odası baskısı bulabilirler, ancak daha fazla çocuk odası sanatı için bir daha asla geri gelmeyeceklerdir.

Aklınıza gelebilecek her insan için bir şeyler satmaya ne kadar az çalışırsanız, o kadar fazla potansiyel satış yapabilirsiniz.

5. Kendileri için neyin işe yaradığına dair başkalarının tavsiyelerini dinlemeyin.

Cidden, bu benim tavsiyem için bile geçerli.

Girişimciler için pek çok inanılmaz tavsiye ve destek var, ancak hiçbir şey kendiniz için bir şeyler denemenin yerini tutamaz (başarısız olsanız bile).

Örnek olarak, herkes size Pinterest'in pazarlama için ne kadar harika olduğunu söyleyecektir (ve gerçekten harika bir pazarlama aracıdır!).

Benim sorunum, ürünlerimi pazarlamanın en iyi yolunun bu olduğu söylendiği için kendimi Pinterest dünyasına kaptırmamdı.

Birçok kişi, pazarlama çabalarınızı her seferinde yalnızca bir sosyal medya platformuna odaklamanız gerektiğini söylüyordu.

Nihayet işletmem için bir Instagram ve TikTok hesabı başlattığımda, aslında bu platformlardan iki kat trafik aldım (Pinterest'ten aldığıma kıyasla). Instagram ve TikTok'u daha önce denemediğime pişmanım çünkü bu indirimleri uzun süredir kaçırıyordum.

Bir şeyi gerçekten merak ediyorsan veya gerçekten işine yarayacağını hissediyorsan, dene! Sizin için işe yaramazsa, dönebilir ve başka bir şey deneyebilirsiniz.

Çevrimiçi satış yapmak için gerekenlere sahip olduğunuzdan emin değilseniz, muhtemelen sandığınızdan daha donanımlı olduğunuzu bilin.

Bugün mevcut tüm kaynaklarla, çevrimiçi satış yapmak muhtemelen hiç bu kadar kolay olmamıştı.

Başladığımda çevrimiçi satışlarla ilgili hiç deneyimim yoktu ve şimdi daha önce sahip olmadığım kadar çok para kazanıyorum.

Yeni şeyler denemeye devam edin, onlarda başarısız olmaya devam edin ve altını bulana kadar durmayın.

Bu makale bilgilendirme amaçlıdır. Mali veya Hukuki Tavsiye olarak değerlendirilmemelidir. Tüm bilgiler doğru olmayacaktır. Herhangi bir önemli finansal karar vermeden önce bir finans uzmanına danışın.

0 yorum:

Yorum Gönder