14 Haziran 2020 Pazar

Sitenizi Sıralamanıza Yardımcı Olacak 10 Adımda SEO Denetimi

Bir işletme yönetiyorsanız, sizin için performans gösteren bir web siteniz yoksa rekabet edemezsiniz.

Bu, ürününüzü veya hizmetinizi satın alması muhtemel motive ziyaretçileri çektiği anlamına gelir. Bunu yapmak için, arama motorları ile iyi sırada olmalıdır . Web sitesi içeriği, tasarım, sosyal medya ve e-posta pazarlaması da dahil olmak üzere dijital pazarlama çabalarınızın web sitenize ziyaretçi çekmek için optimize edildiğinden emin olmanız gerekir ve her zaman iyileştirmenin yollarını aramalısınız.

Bir SEO denetimi, tüm arama motoru optimizasyonu çabalarınızın bu hedefe doğru birlikte çalıştığından nasıl emin olabilirsiniz. SEO denetiminin nasıl yapılacağını bilmek ve sonuçların nasıl okunacağını anlamak, internette pazarlama yapan herkes için son derece değerli araçlardır.

SEO denetimi nedir?
Bir SEO denetimi çalıştırdığınızda, nasıl çalıştığını ve en iyi uygulamaları kullanıp kullanmadığınızı görmek için web varlığınızı analiz edersiniz. Bu en iyi uygulamaları , aradığınız ölçülebilir sonuçları elde edebileceğiniz kapsamlı bir SEO stratejisinin bir parçası olarak kullanmaktır . SEO denetimi nedir? Bir finansal denetim gibi, arama motoru performansınızla ilgili herhangi bir yapısal sorun bulmak için kullanılır. Bu bilgileri kullanarak, web sitenizin sıralamaları yükseltmesini sağlayacak olumlu değişiklikler yapabilirsiniz.

Bu sorunlar, web sitesi yapısal sorunları, SEO içerik sorunları, teknik sorunlar, kullanıcı deneyimi sorunları ve içeriğinizdeki boşlukları içerir. Denetim, nerede eksik olduğunuzu belirlemek için size pazar yeriniz hakkında bilgi verebilir. SEO denetimleri düzenli olarak yapılmalıdır.

Bunları tamircinize servis ziyaretleri gibi düşünebilirsiniz. Her şeyin düzgün çalıştığından emin olmak için gereklidirler. Bir sorun varsa, bir ayar yapabilir ve düzeltebilirsiniz. Ayrıca, bir hizmet randevusu gibi, bir uzman bu alanda bir uzman tarafından gerçekleştirilmelidir , yani deneyimli ve bilgili SEO profesyonellerinin bunu sizin için halletmesini istersiniz. Bir fırsatı kaçırmak istemezsiniz çünkü fırsatı tanımadınız.

SEO denetimi çalıştırırken dikkat edilmesi gerekenler
Bir SEO denetiminin nasıl yapıldığını düşünürken, kapsamlı olmasını planladığınızdan emin olun. Yukarıda belirtilen bileşenlerin en azından hepsine ve arama motoru sıralamalarınızı etkileyebilecek diğer öğelere dokunmanız gerekir. SEO'nuzla nerede olduğunuzu ve nereye gidebileceğinizi gösteren üst düzey bir görünüm sağlayabilir.

Kapsamlı olmasına rağmen, sonuçların kolay anlaşılmasını da istersiniz. Bu şekilde, sadece kavramakla kalmayacak, aynı zamanda onları diğer personele açık ve özlü bir şekilde sunabilirsiniz. Siz ve pazarlama ekibiniz, denetiminizin buldukları ile web sitenizin SEO performansı arasında bir bağlantı çizebilmelisiniz.

Kaçınılmaz olarak, bir SEO web sitesi denetimi dijital pazarlama çabalarınızı daha iyi hale getirmek için öneriler verecektir. Önerileri elde etmek için net bir stratejiniz olmalıdır. Sadece bu değil, aynı zamanda önceliklendirilmeli ve ihtiyaç duyacakları iş ve bütçe miktarını dikkate almalıdırlar. Analiz ettiğiniz sonuçlarda herhangi bir işlem yapmazsanız veya yapamazsanız SEO denetimi çalıştırmanın pek bir anlamı yoktur.

Bir SEO denetimi çalıştırırken nelerden kaçınır?
Bir SEO denetimini acele ediyormuş gibi hissetmemelisiniz. Her şeyin nasıl performans gösterdiğini anlamak için sabırlı olmanız ve çevrimiçi varlığınızın her yönünü incelemek için zaman ayırmanız gerekir. Bazı durumlarda, büyük bir web sitesi için denetim yapılması 6 haftaya kadar sürebilir. Bir denetime harcamak için beklemeniz gereken minimum süre 2 haftadır. Bu değişikliklerin nedenini yedeklemek için uygun veriler olmadan web sitenizde değişiklik yapmak istemediğiniz için kapsamlı olmanız çok önemlidir.

SEO denetimi neyi analiz eder?
İyi bir SEO denetimi, SEO pazarlama çabalarınızı oluşturan tüm bileşenlerin derinliklerine gider. Bunlar, durum kodlarını, meta etiketleri , site haritalarını, sayfa hızını, taranabilirliği, içeriğinizin yapısını ve sitenizin mobil cihazlar için nasıl optimize edildiğini içerebilir . Toplamda, performans açısından analiz edilebilecek ve kontrol edilebilecek düzinelerce bileşen olabilir. Tüm bu bilgiler daha sonra sizin ve dijital pazarlama ekibinizin web sitenizin performansını artırmak için eyleme geçirilebilir ve alakalı öneriler oluşturmak üzere analiz edebileceğiniz bir denetim belgesine dönüştürülebilir.

Ancak, hepsi üç bileşene dayanır: yerinde SEO, site dışı SEO ve içerik stratejisi. Yerinde SEO , sitenizde SEO'ya katkıda bulunan bileşenleri içerir. Bu faktörler, meta açıklamalarınızı, başlık etiketlerinizi ve başlıklarınızı ve sayfa yükleme hızınız ve mobil kullanım kolaylığı gibi diğer teknik özellikleri içerir.

Site dışı SEO , diğer sitelerden referanslar ve geri bağlantılarınızın kalitesini içerir. İçerik stratejisi, anahtar kelimelerinizi nasıl kullanacağınızı ve sitenize güvenilirlik ve yetki veren içerik oluşturmayı içerir.

SEO denetimi nasıl yapılır
Bir ajans veya pazarlama ekibi bir denetim gerçekleştirdiğinde, her şeyin kapsandığından ve hesaplandığından emin olmak için bir SEO denetim kontrol listesini takip etme eğilimindedirler. Genel olarak, bir denetim adım adım kapsamlı bir süreci izlemelidir.

1. Web sitenizi tarayın
SEO denetimi için belki de en önemli adım ilk adımdır. Web sitenizi taramak, web sitenizle ilgili çeşitli sorunların tanımlanmasına yardımcı olabilir. Orada size çok zaman kazandırabilir, sizin için web sitenizi taramak için kullanabileceğiniz birkaç SEO denetim araçları vardır. Sadece sitenizin URL'sini girin ve aracın işi yapmasına izin verin. Siteniz, Google veya diğer arama motorlarına yönelik algoritmaların yaptığı gibi çalışır ve sitenizi aynı şekilde değerlendirir.

Tamamlandığında, sorunları tanımlamanıza yardımcı olmak için web sitenizin çeşitli bileşenlerinin bir dökümünü verecektir. Bu sorunlar, içerik için yetersiz kelime sayımı, eksik bağlantılar, içerikte yineleme ve çok fazla yönlendirmeyi içerebilir. Bunların hepsi arama motoru performansınıza zarar verebilecek faktörlerdir. Bu verileri aldıktan sonra, bu sorunları düzeltmek için sitenizde değişiklik yapabilirsiniz.

2. Google'da dizine ekleme sorunları olup olmadığını kontrol edin
Bir araç kullanmanın yanı sıra, tercih ettiğiniz anahtar kelimeleri kullanarak web sitenizde kendiniz de arama yapabilirsiniz. Bu arama sonuçları için sıralanan sayfalarınızın sayısını artırın ve nerede göründüklerini değerlendirin. Zirvede mi yoksa zirvede mi? Bu, sitenizin nasıl performans gösterdiğine dair genel bir bakış sunar.

Sitenizin düzgün bir şekilde dizine eklenip eklenmediğini de bu şekilde kontrol edebilirsiniz. Web sitenizin birincil URL'sini ararsanız, sayfalarınızın kaç tanesinin arama motorları tarafından dizine eklendiğini görebilirsiniz. Sayfalarınızdan birini görmüyorsanız, gelip gelmediğini görmek için söz konusu URL'yi girebilirsiniz.

Dizine eklenmeyen bir sayfa varsa, meta robot etiketi ile ilgili bir sorun olabilir. Bu, arama motorlarına sayfanın içeriğinin dizine eklenmesi için nasıl davranılacağını bildiren bir etikettir. Bozulur veya yanlış kullanılırsa sayfanız dizine eklenmez.

3. Markanız için 1. sayfada sıraladığınızdan emin olun
Bir SEO stratejisi oluştururken hatırlamanız gereken en önemli şey, yaptığınız hiçbir şeyin bir boşlukta olmamasıdır. Evet, sitenizde ve diğer dijital pazarlamanızda iyileştirmeler yapmanız gerekiyor, ancak rakiplerinizin muhtemelen aynı şeyleri yaptığını unutmayın. Arama motoru sıralaması, web sitelerinin belirli bir sektörde nasıl bir performans gösterdiğinin bir karşılaştırmasıdır. Tüm anahtar kelimeleriniz için en üst sıraya çıkacağınızı garanti edemezsiniz, ancak en iyi uygulamaları izleyerek sonuçlarınızı en üst düzeye çıkarabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizi kullanarak siteniz için bir Google araması yapın ve nerede olduğunu görün. Amacınız ilk sayfaya ulaşmak olmalıdır. Ne kadar sayfa geri dönerseniz, arama yapanların sizi tıklayıp bulma olasılığı o kadar az olur. İlk sayfadaysanız, yeni site ziyaretçilerine ve müşterilere olan ilginizi önemli ölçüde artırıyorsunuzdur. Bunu hedefleyin ve iyi şeyler olacak.

4. Sayfa içi SEO kontrolleri yapın
Bir sayfa SEO kontrolü, web sitenizi optimize etmek için ihtiyacınız olan öğelerin yerinde ve gerektiği gibi performans göstermesini sağlamaya yardımcı olacaktır. Bu, sayfanızın tüm içeriğinin ve kaynak kodunun analiz edilmesini içerir. Siteniz uygun şekilde optimize edilmişse, arama motorlarına sitenizi doğru bir şekilde dizine eklemek için ihtiyaç duydukları bilgileri sağlayacaktır. İçerik, kullanıcıların aradıklarıyla alakalı olmak için kullanıcıların aradıklarıyla alakalı olacak ve arama motorlarının sayfanızı yetkilendirilmiş bir sayfa olarak tanımlamasına yardımcı olacaktır.

Bu , yayınlarınızda ve sayfalarınızda yüksek kaliteli içeriğinize stratejik olarak yerleştirilmiş yüksek değerli anahtar kelimeleriniz olduğu anlamına gelir .

Anahtar kelimeler, arama motoru algoritmalarının zamanla daha karmaşık hale geldiği kadar değerli olmasa da, hala herhangi bir SEO stratejisinin önemli bir bileşenidir. Daha da önem kazanan, içeriğin ne kadar alakalı olduğudur. Kullanıcıların aradığı ihtiyacı karşılamalıdır. Bu, yalnızca anahtar kelimelerinizin yerinde olması değil, bu anahtar kelimeleri çevreleyen içeriğin de okuyucular için yararlı, okunabilir ve ilgi çekici olması gerektiği anlamına gelir.

Sayfa içi SEO kontrolünüz, sitenizin gerektiği gibi çalıştığından da emin olacaktır. Bu, kullanıcı deneyiminin olabildiğince iyi olduğu anlamına gelir. Web sitenizin hızlı bir şekilde yüklendiğinden ve gezinmenin kolay olduğundan emin olun. Reklamları gelir için kullanıyor olabilirsiniz, ancak çok fazla varsa ve sitenizin kullanılabilirliğini engelliyorsa, reklamlarla kazandığınızdan daha fazlasını kaybedersiniz. Sitenizi mobil cihazlarda da test ettiğinizden emin olun. Web siteniz bir telefonda gezinmek kadar kolay değilse, moreso değilse, büyük değişiklikler yapmanız gerekir.

5. Yinelenen içerik için web sitenize göz atın
Yinelenen içerik SEO çabalarınız için zararlı olabilir. Arama motorları sitenizde başka bir içerikle aynı içerik olduğunu tespit ederse cezalandırılırsınız. Alakalı ve güvenilir içerik üretmenin bir parçası, orijinal olduğundan emin olmaktır. Bazen işletmeler, yinelenen içeriğe sahip olduklarının farkında bile değildir, bu nedenle sitenizi iyice kontrol etmeniz önemlidir. Çoğaltma olarak kabul edilebilecek her şeyi silin veya yeniden yazın.

Çoğaltmanın başka sitelerden de olması gerekmez. Bir arama motoru, sitenizin sayfaları arasında yinelenen içeriğe sahip olduğunu fark ederse, bu, gerçekten yararlı bilgiler vermeden sitenizi doldurmaya çalıştığınız gibi görünecektir. Alanı doldurmak için sayfalarınızdan bilgi almaktan veya kopyalamamaktan emin olun. Sitenizde ilgi çekici, orijinal içerik oluşturmak için zaman ayırın. Arama motoru algoritmaları bu çabaları tanımlamak ve buna göre ödüllendirir.

6. Sitenizi ve sayfa hızınızı kontrol edin
Kullanıcıların yeterince hızlı yüklenmeyen bir sayfadan ne kadar hızlı tıklayacağı sizi şok edebilir. Bir dakikanız, hatta otuz saniyeniz olduğunu düşünebilirsiniz, ancak maalesef yoktur. Aslında, iki ila üç saniye içinde , bir kullanıcı sayfanızın yüklenmesini beklemenin buna değmeyeceğine karar verecektir. Siteniz çok yavaş yükleniyorsa, şüphesiz göz kürelerini kaybedersiniz.

Sayfa yükleme hızına katkıda bulunan tüm öğeleri kontrol edin. Bu, görüntülerinizin ve videolarınızın daha küçük olması ve amaçlarınız için yeterince hızlı bir sunucu tarafından barındırılmanız gerektiği anlamına gelir. Değilse, hemen bu değişiklikleri yapın.

7. Bir geri bağlantı denetimi gerçekleştirin
Bir backlink denetimi , sitenize işaret eden bağlantıları inceler . Aslında, onları kendi otoriteleri ve güvenilirlikleri için test ediyorsunuz. Size bağlantı veren siteler arama motoru algoritmaları tarafından saygı görmüyorsa, o zaman sitenize de daha az saygı duyulacaktır.

Sizi işaret eden sayfaların kendi alanlarında iyi bir şekilde sıralanmasını ve iyi bir etki alanı yetkisine sahip olmasını istiyorsunuz . Artık düzenli olarak güncellenmeyen veya kendinizle ilgili içeriği olmayan sitelerden bazı geri bağlantılar varsa, büyük olasılıkla sitenizi düşürürler. En iyi geri bağlantılar, bağlantı etiketlerini sayfalarında kendinizle tam olarak eşleştiren veya bunlara yakın olanlardır.

8. Organik arama trafiğinizi analiz edin
Organik arama trafiği, ücretli reklamlar kullanılmadan sitenize gelen herhangi bir trafiktir. Bu aslında arama motorlarını ziyaret eden kullanıcılardır. Organik trafiğin dönüşüm yüzdesinin daha iyi olması daha olasıdır, çünkü bu ziyaretçiler teorik olarak içeriğinizi tüketmeye motive olurlar. Onlar web sitenizde ne ile ilgili bir şey aramış olurdu. SEO çabalarınızın nasıl çalıştığını anlamak için organik trafiğinizi izlemek için kullanabileceğiniz birkaç web aracı vardır.

Bu bilgileri aldıktan sonra, belirli arama terimleriyle gelenleri filtreleyebilirsiniz. Bu, hangi anahtar kelimelerin işe yarayıp hangilerinin işe yaramadığını belirlemenize yardımcı olur. İşletme adınızı da arayarak gelenlere filtre uygulayabilirsiniz. İşletmenizi büyütmek, yeni müşteriler bulmak anlamına gelir ve adınızı google olmadan sitenize gelen organik trafik büyük olasılıkla işletmeniz için yenidir. Pazarlama çabalarınızı, size en etkili isabetleri sağlayan anahtar kelimelere göre düzenleyebilirsiniz.

9. Bozuk bağlantıları bulma ve düzeltme
SEO konusunda kullanıcı deneyimi önemlidir. Sitenizde kolay ve ilgi çekici bir deneyim sağlamayan bir şey varsa, kullanıcılar hızlı bir şekilde tıklar. Bozuk bağlantılar web kullanıcıları için can sıkıcıdır ve sayfanızın ihmal edilmiş ve profesyonel görünmemesine neden olabilir.

404 gibi bir hataya neden olan herhangi bir bağlantı, bozuk bir bağlantı olarak kabul edilir . Doğru içeriğe ve var olan içeriğe yönlendirdiklerinden emin olmak için web sitenizdeki tüm dahili ve harici bağlantıları kontrol ettiğinizden emin olun.

10. İçerik boşluklarını ve fırsatlarını arayın
SEO denetimi yapmak öncelikle boşlukları ve fırsatları bulmakla ilgilidir. Denetiminiz bittiğinde, SEO stratejinizde zayıf noktaların nerede olduğunu göreceksiniz. Kullanmadığınız anahtar kelimeler olabilir veya sayfa hızlarınız eksik olabilir.

En iyi şey, bulduğunuz her boşluk veya sorun için, düzeltmek sadece daha iyi sonuçlara yol açacaktır. Her boşluk ve konu iyileştirmek için bir fırsattır. Yapmanız gereken tek şey bir SEO denetimi çalıştırmak ve web sitenizi başarı bulmak için nasıl ihtiyacınız olduğunu gerçekleştirmek için sonuçları düzgün analiz etmektir.

Sonuç
Dijital pazarlama dünyasında işler hızla değişiyor ve rakiplerinize ayak uydurmak istiyorsanız SEO stratejinizin devam etmesi gerekiyor. Bir SEO denetimi yapmak, web sitenizin nasıl sıralandığını değerlendirmek ve birinci sayfaya gitmek için ne yapmanız gerektiğini belirlemek için mükemmel bir yoldur.

SEO denetlemelerinizi yılda iki kez yaparken üst düzey SEO yazılımlarını kullandığınızdan emin olun . Doğru araçlarla donatılmış olan siteniz, şimdiye kadar olduğundan daha üst sıralarda yer alacaktır.

0 yorum:

Yorum Gönder