15 Haziran 2020 Pazartesi

İçerik Budaması ile Sıralamanızı Nasıl Arttırırsınız?

Sitenizdeki sıralamaları iyileştirmek istiyorsanız, yapabileceğiniz birkaç şey vardır ... Daha gerçekçi terimleri hedeflemek, daha fazla bağlantı oluşturmak, bir denetim yapmak ve daha pek çok şey yapmak için anahtar kelime araştırmanızı geliştirebilirsiniz.
Bunlardan biri de İçerik Budaması…
İçerik Budama tam anlamıyla bir ağaç budama gibi ölü ağırlığı kaldırarak çalışır.
SEO hakkında çok şey biliyorsanız, aşina olacağınız bir kavram Tarama Bütçesi'dir.
Bu temel olarak sitenizin ne kadar taranacağı (veya taranabileceği) anlamına gelir ve bir tarama "verimsiz" sitesi bu bütçeyi boşa harcayarak zarar görebilir. Sanki sorumsuz bir muhasebeci gibi.
İçerik Bütçesi diyeceğim bir konsepte kesin inanan oldum.
İçerik Bütçesi = Tarama Bütçesi + Gücü (Meyve Suyu + Otorite).
Sitem bir devrilme noktasına gelmişti ve herhangi bir ekosistem gibi, bir çökme hızlı bir şekilde gerçekleşebilir.
Ne oldu?
Linkler inşa etmiyordum - sitemin gücünü artırmıyordum. 100 sayfanın altındaki çoğu site bu sorunla karşılaşmayacak olsa da, açıkçası bir devrilme noktasına ulaştım. "İçerik bütçemi" aşmıştım .
https://www.tes.com/teaching-resource/montessori-nomenclature-parts-of-a-balance-scale-11735132
Bu nedenle, sitenizdeki içerik hacmini artırıyorsanız bağlantılar oluşturmaya devam etmenin önemli olduğunu öğrendim. Dengeyi bozmadan birini yapamazsınız, diğerini yapamazsınız .
Oyunda çok az değişken olduğu için sorunun ne olduğunu hızlı bir şekilde anladım, bu yüzden en kolay çözümün (içerik bütçemi arttırmak dışında) ölü ağırlığı kaldırmak olduğuna karar verdim .

SEO İçin İçerik Budaması

Kendi sitelerimde budama yapmaya başladığım sırada hala eski ajansımı yönetiyordum. Böylece müşteri projelerine de uygulamaya başladım.
Ekibimiz e-ticaret sitelerine odaklandığından mükemmeldi, birçok e-ticaret sitesi çok büyük. Kâr marjları, daha fazla ürün ve destekleyici içerik eklemelerine olanak tanır. Böylece işler çabucak kontrolden çıkar.
100'den fazla makaleyi kaldırdık.
Bir müşteri, yeni çalışmaya başlamıştım, hiçbir şey için sıralanmamış 100'den fazla makaleyi kaldırmamızı tavsiye ettim Sonuçların uygulanması için zamandan kesinlikle sıfır maliyeti düşünüldüğünde oldukça fantastikti…
Bu konuyu defalarca konuştum ve sayfa içi akademi grubumda bu konuda sorular soruldu .

Kaldırılacak makaleleri nasıl seçersiniz?

Güzel bir soru. “İlk geçiş” için kurallarım aşağıdadır. İçerik performansımın uyması için giderek daha katı hedeflerle daha fazla kontrol yapacağım.
  • Son 90 gün içinde trafik olmamalıdır.
  • Son 90 gün içinde 150'den az gösterim olması gerekir VEYA
    iyileştirme şansı az olan birkaç anahtar kelime olması gerekir.
  • Makale bir sıralama para sayfasına işaret edemez.
Başka sayfalara dahili bağlantı gibi başka hiçbir şey önemli değil. Bu sayfaya gelen bağlantılar - önemli değil !
Ölü ağırlığının üzerindeki kriterlere uymuyorsa. Bu kurallara uymak bana bir yıl boyunca birçok farklı sitede harika sonuçlar verdi.
80/20 Prensibi nedeniyle, bunun gibi çok sayıda gereksiz sayfa olduğunu ve sitenin ne kadar yerleştiğini daha belirgin olduğunu göreceksiniz. Örneğin, 90 günden daha eski bir site, bunu çok az veriyle bile düşünmemelidir.

Google Search Console ile Verileri Bulma

Sürecin bu aşaması harika çünkü herhangi bir fantezi araç gerektirmiyor. Her bir kişi kendi siteleri için Google Search Console kurulumuna sahip olmalıdır ve bunu yaparsanız ihtiyacınız olan tüm verilere erişebilirsiniz.
Not: Ahrefs & SiteBulb'u bu işlemin diğer bölümleri için de kullanıyorum, ancak aslında bunların herhangi birini yapmasına gerek yok.
Arama konsolunuzda Performans'a gidin .
Şimdi bir kez tıklayarak Toplam tıklama seçimini kaldırın .
Tarihi Son 3 aya göre filtreleyin .
Sorguların seçimini kaldırması gereken Sayfalar'ı tıklayın .
Artık verileri sıralayabilir ve manuel olarak bir liste yapabilir veya tüm bu verileri Excel veya Google E-Tablolar için daha iyi dışa aktarabilirsiniz.
Bu, size son bölümde bahsettiğim kurallara göre filtrelemek için ihtiyacınız olan tüm verileri verir.

Ekstra Adım: Dahili Bağlantıları Kontrol Etme

Makalelerin sıralama para sayfalarını desteklemediğini kontrol etmek istediğimi belirttim. Ben şahsen bunu yapmak için SiteBulb adlı bir araç kullanın, ama aynı zamanda ScreamingFrog (ve muhtemelen diğer tarayıcılar) kullanabilirsiniz.
SiteBulb kurulumunda bir denetim yapın, URL'yi inceleyin ve Giden Bağlantılar sekmesini tıklayın. Bu size Dış ve İç Bağlantıların bir listesini verecektir.

Ek Adım: İlk 100 Organik Anahtar Kelimeyi Kontrol Etme

Ben şahsen bunun için Ahrefs kullanıyorum ama bunu Google Search Console ile de yapabilirsiniz. Toplu Analiz adı verilen şık bir özellik sayesinde Ahrefs ile çok daha hızlı .
Toplu Analiz ile verileri Dışa aktarabilir ve Google Search Console'dan zaten dışa aktardığınız mevcut verilere uygulayabilirsiniz.
Bu ekstra adım yararlıdır çünkü size şu ya da bu şekilde geliştirilmesi için çok fazla potansiyeli olan sayfaları gösterebilir. Yapmamanız gereken bir şeyi silmediğinizden emin olmak için bir güvenlik kontrolü olarak düşünün.
Yapmanız gerekiyor mu? Gösterim verilerini kullanıyorsanız değil, ancak bu ekstra adımı iş akışıma ekleyerek birkaç istisna yakaladım. Bu yüzden kapsamlı olmak istiyorsanız tavsiye ederim.

Ekstra Adım: (Un) Ortak Anlam

Yaygın olmayan veya sağduyu, çok hassas bir içerik stratejiniz varsa, bir konuyu birden çok farklı makale aracılığıyla ele aldığınızda ve bunların kapsamlı bir stratejinin parçası olduğu durumlarda… Belki de bu sayfayı silmemelisiniz.
Güneş sistemindeki her gezegende bir sayfa olsaydı iyi bir örnek olurdu. Ve Pluto iyi performans göstermiyordu.
Kaldırmak kesinlikle mantıklı olmaz. Çünkü o zaman güneş sistemi konunuzun önemli bir yüzünü kaldırdınız.
Bu, birçok insanın mücadele ettiği bir alan olduğunu düşünüyorum, çünkü konularına gerektiği kadar aşina değiller ve orada kolay bir araç tabanlı çözüm yok.
Benim çözümüm: Şüpheniz varsa, bir sonraki içerik budama analizine kadar saklayın.

İçeriği Kaydetme

Bence bu hiç söz etmeden devam etmeli, ama anın başına gelmezse bunu söyleyeceğim. Ancak içeriği sonsuza kadar silmek yerine kaydetmelisiniz.
Gelecekte siteye tekrar ekleyebilir, yeniden çalışabilir, başka bir sitede kullanabilir veya hatta konuk gönderileri olarak konuşlandırmak için kullanabilirsiniz.

Gerekli Yönlendirmeler Oluşturma

Kaldırılacak gerçek sayfaları seçtikten sonra, bunları silemez ve işinizi bitiremezsiniz.
Yönlendirmeler ayarlamanız gerekir.
Bu adım için genellikle hem .301 hem de .410 yönlendirmelerini kullanırım.
Bir .301 Yönlendirme Kalıcı Olarak Taşınan Durum Kodudur.
Bir .410 Yönlendirme Kalıcı Olarak Gitti Durum Kodudur.
İçerik gerçekten düşük kalitedeyse ve gelen bağlantılar yoksa, örneğin .410 yönlendirmesi yapacağım. Bunu .htaccess dosyanızla (Yalnızca Apache Sunucuları) veya yapılandırma dosyanızla (Nginx Sunucuları) yapabilirsiniz.
.301 yönlendirmeleri ile, iyi içerik ve / veya bağlantıları olan herhangi bir sayfa. Bunları .htaccess dosyasında da ayarladım, ancak ana sayfaya geri yönlendirmiyorum. Bunun yerine, ilgili kategoriye yönlendiriyorum. Çok daha iyi sonuçlarla küçük fark, bana bu konuda güven.

Bozuk Bağlantıları Kontrol Etme

Çok fazla içeriği kaldırdığınızda kaçınılmaz olarak gerçekleşen bir şey, bazı şeyleri kıracaksınız.
Yönlendirmeler yerinde olsa bile, bir yönlendirme hala bir tarayıcı için fazladan bir sıçrama olduğu için sitenizdeki dahili bağlantıları güncellemeniz gerekir… Tarama Bütçesi sorunları oluşturmak için İçerik Bütçesi sorunlarını düzeltme ilgilendiğim bir şey değil.
Sitenizi denetlemenize olanak tanıyan iyi bir tarama aracı, yönlendirmeleri, bozuk bağlantıları vb. Bulabilmelidir. Bu nedenle, bağlantıları yalnızca kaldırmanız veya başka bir yere yönlendirmeniz gerekir… Zaman alıcı ama hayati önem taşır.

Görüntüleri Kaldırma

Yapabileceğiniz diğer bir adım, görüntüleri kaldırmak ve gerektiğinde yönlendirmeler yapmaktır (insanlar resimlerinizi kullanıyorsa, bunlar bir geri bağlantı biçimidir).
Görüntüleri kaldırmak, sunucunuzdaki bazı ekstra kaynakları serbest bıraktığından faydalıdır. Açıkçası bir zorunluluk değil ama yüzlerce görüntüyü bir kerede kaldırırsanız faydalı olabileceğini düşünüyorum.
Ve işte bu kadar!

Sonuç

İçerik bütçenizi artırmak için sitenizden içerik kaldırmak, her taramanın önemli olduğu bir dünyada akıllı bir adımdır. SERP'lerde yapabildiğiniz kadar iyi performans sergilemek istiyorsanız, sitenizde ölü ağırlık taşımamalısınız.

0 yorum:

Yorum Gönder