SEO vs PPC
önsöz
SEO ve PPC arasındaki farkı herkes tam olarak anlamıyor. Bir işletme olarak, çeşitli amaçlar için SEO ve SMM kullanmanız gerekir. Bunun uzun vadeli başarı elde etmek için en sürdürülebilir ve ucuz yöntem olmadığını kabul etmeden doğrudan ücretli promosyonlara dalmak en iyisi olmaz.
Yeterli pazarlama bütçeniz yoksa, bu durumda güveneceğiniz tek seçenek SEO'dur. Ve pazarlamacıların uygun maliyetli olduğu için PPC yerine SEO'yu seçmelerinin en büyük nedenlerinden biridir.
Çalışan bir PPC kampanyası oluşturmak için makul bir bütçe gerekir. PPC'ye zaten aşina değilseniz, birçok doğal öğrenme eğrisiyle yüzleşmeniz gerekir, bu da beklentilerinize göre yatırım getirinizi ve EBM'nizi elde etmenizin biraz daha zaman alabileceği anlamına gelir. Ve SEO bile daha ucuzdur, ancak sonuç almak için PPC'den daha fazla zaman ve sabır gerektirir.
Ancak SEO doğru bir şekilde yapıldığında, SEO'nun çok daha sürdürülebilir olduğunu ve PPC'den yüksek kaliteli organik trafikle sonuçlandığını anlayacaksınız. SEO ile daha yüksek yatırım getirisi elde edeceğinizi.
PPC aracılığıyla aldığınız her bir tıklama için ödeme yapmanız gerekir. Bu nedenle, yalnızca akıllıca yapılırsa kârlı olacaktır, ancak SEO ile hemen hemen düz bir kârdır. Organik olarak trafik alacağınız için, bu kaçınılmaz olarak daha yüksek getiri vaat ediyor.
PPC, hızlı trafik almanıza ve markanızın görünürlüğünü hızla artırmanıza yardımcı olur. Hızlı sonuçlar almak istiyorsanız veya web sitenizde zamanla sona erecek bir teklif yayınlıyorsanız, PPC'yi en iyi seçeneğiniz olarak kullanabilirsiniz.
Hangisinin uzun vadede işiniz için en uygun olduğunu öğrenmek için okumaya devam edin.
SEO nasıl çalışır?
SEO, arama motorunun belirli bir konu için en iyi içeriği sıralamasına yardımcı olur. Çünkü tüm arama motorları temel olarak kullanıcılarına en iyi sonuçları göstermeye odaklanır. Bu nedenle, web sayfanızı her arama motoru için optimize ettiğinizden emin olun. Google'ın piyasadaki en büyük arama motoru olduğundan şüpheniz olmasın, bu nedenle web sayfanızı Google SEO dostu yapmak web sayfalarınıza daha fazla trafik sağlayabilir.
Her arama motoru, web sayfalarını sıralamak için farklı bir algoritma kullanır. Google, yaklaşık 200 sıralama faktörü kullanır. Web sayfalarınız çeşitli konular ve anahtar kelimeler için sıralanabilir.
Google, web'de yeni içerikler bulmak için taramayı kullanır. Bunun için örümcek adı verilen bir bilgisayar programı kullanırlar.
2018'de Google, mobil öncelikli dizine eklemeye geçti; bu, artık Google'ın sıralama için sayfanızın mobil sürümünü kullandığı anlamına geliyor.
PPC nasıl çalışır?
PPC "tıklama başına ödeme" reklamcılığında, bir kullanıcı reklamınızı her tıkladığında ödeme yaparsınız.
Pek çok PPC reklam türü vardır, ancak en popüler veya yaygın reklam türü ücretli arama ağı reklamıdır. Bu tür reklamlar, birisi internette bir şey aradığında görünür.
PPC için para ödüyorsunuz, ancak reklamınızın rakiplerinizin reklamlarından daha belirgin bir şekilde gösterileceğinden emin olamazsınız. SERP'lerde görünen reklamların alaka düzeyini ve geçerliliğini belirlemek için otomatik bir süreçtir.
Reklamverenler, Reklam Açık Artırma adı verilen bir teklif verme sistemi aracılığıyla reklamlarını görüntülemek için anahtar kelimeye teklif vermelidir. Bildiğiniz gibi, reklamlarınıza yapılan her tıklama için ödeme yapmanız gerekecektir. Daha iyi bir YG elde edebilmeniz için yalnızca işletmenizle alakalı anahtar kelimelere teklif vermek bir zorunluluktur.
SEO'yu ne zaman kullanmalı?
Web sayfanızı arama sonuçlarının ilk sayfasında görmek veya en üstte kalmak istediğinizi varsayalım. Evet haklısın. Bunun için düşünceli ve tutarlı bir SEO stratejiniz olsaydı en iyisi olurdu çünkü bu bir gecede olmayacak. O zaman alır. Web sitenizi artık SERP'lerin ilk sayfasında sıraladığınızda, arkanıza yaslanıp trafik ve dönüşüm miktarının keyfini çıkarabilirsiniz.
Sitenizin otoritesini oluşturmak istiyorsanız, bu durumda SEO'ya ihtiyacınız var. Sitenizin otoritesini oluşturduktan sonra, siteniz genellikle değerli trafik üretecektir. Veya sitenizin değerini artırmak istiyorsanız, harika bir SEO stratejisine ihtiyacınız var ve bunu kolayca yapabilirsiniz. Daha yüksek değerli bir sitenin avantajlarından biri, yerinizi çok daha yüksek bir fiyata satabilmenizdir.
SEO ne zaman kullanılmamalıdır?
Web siteniz kimsenin aramadığı bir şeyle ilgiliyse veya sağladığınız ürün veya hizmet yüksek talep görmüyorsa, yani belirli ürün veya hizmetiniz için anahtar kelime aramaları sığsa, o zaman SEO kesinlikle şu anda sizin için uygun değil, gelecekte ideal olabilir.
SEO sizin için asla anında sonuçlar yaratmaz, bu nedenle size anında trafik veya olası satışlar sağlayacak bir şey arıyorsanız, PPC'ye gitmelisiniz.
PPC ne zaman kullanılır?
PPC'nin hızlı sonuçlar verdiği bilinmektedir. Reklamınız onaylandığı andan itibaren reklamınız için önemli miktarda anlık trafik alacaksınız.
Ziyaretçilerinizi yaşlarına, cinsiyetlerine, gelirlerine, eğitimlerine vb. göre hedefleyebilirsiniz, hatta Facebook gibi sosyal medya siteleri bile insanları hobilerine göre hedeflemenize olanak tanır.
Zamanla sona erecek bir teklifi tanıtıyorsanız, PPC pazarlaması bu zamana duyarlı teklifler için mükemmel olacaktır.
Çözüm
Gördüğünüz gibi, hem PPC hem de SEO, malınızın reklamını yapmak için etkili prosedürlerdir. SEO'nun PPC'den daha iyi olduğunu veya tam tersini söyleyemezsiniz.
Her ikisi de trafik elde etmenin farklı yollarıdır ve farklı durumlarda yol açar.
Hatta hem PPC hem de SEO'ya sahip olmak harika bir fikir olacaktır. Sonuçta, işletmeniz için çalışan tüm pazarlama kanallarından yararlanmayı düşünürseniz yardımcı olur.
Bu konu hakkında daha fazla bilgi için başka bir blogumuzu ziyaret edebilirsiniz .
Umarım makaleyi beğenmişsinizdir!
Görüşlerinizi yorumlayın.
Paylaşın ve takip edin.
0 yorum:
Yorum Gönder