27 Ağustos 2020 Perşembe

SEO paketleri ve fiyatı - dikkat etmeniz gerekenler

 Sitenizle çevrimiçi başarı elde etmek istiyorsanız, site optimizasyonu çok önemlidir. Bu çalışma, işin kapsamına ve karmaşıklığına uygun olarak hizmetleri için ücret alan SEO uzmanları tarafından yapılır. Genellikle farklı seviyelerde ve fiyatlarda SEO paketleri sunulur. Teklifin büyük olması nedeniyle, ne aldığınızı, aynı zamanda hizmeti kimin sunduğunu bilmek önemlidir. ne kadar iyi. 


İnternetin gelişmesiyle birlikte Google arama motoru önem kazandı, bu nedenle SEO optimizasyonu çevrimiçi iş stratejisinin vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Zamanla, arama motorlarında (özellikle Google'da) mümkün olan en iyi sıralama için siteleri optimize etmekle özel olarak ilgilenen bütün bir sektör oluşturuldu. Pazarın oluşması ile SEO hizmetlerinin fiyatları oluşturulmuş ancak bu, site optimizasyon maliyetinin ne kadar olduğunu belirlemenin kolay olduğu anlamına gelmemektedir.


SEO'nun ne olduğu ve nasıl çalıştığı oldukça açık olsa da SEO hizmetlerinin fiyatını belirlemek o kadar kolay değil. Yani, arama motoru araçları benzer olsa da, zorlukları çözme yaklaşımı duruma göre farklılık gösterir ve zorlukların kendileri her zaman aynı değildir. Projenin karmaşıklığını etkileyen birçok unsur vardır ve ayrıca tahsis edilen bütçe konusu da vardır. Çoğu zaman, hedefe tahsis edilen fonlarla ulaşılamayacağı görülür. Daha sonra deneyimli SEO uzmanları, sonuçların kötüye gideceğini ve çoğu durumda projeyi kabul etmeyi reddettiğini açıkça ortaya koyuyor. 


SEO analizi hizmetin fiyatını belirler

SEO fiyatının olabildiğince gerçekçi olabilmesi için site hakkında, tarihçesi, olası sorunları ve proje hedefleri hakkında olabildiğince fazla bilgi alınması ve temel bir analizin yapılması gerekir. Bu şekilde, o niş içindeki durum, rekabetin gücü ve aynı zamanda optimize edilmesi gereken sitenin kalitesi hakkında fikir sahibi olursunuz. İş kapsamının değerlendirilmesini etkileyen birçok parametre vardır ve bunlar bunlardan sadece birkaçıdır:


- sitenin ne kadar büyük olduğu, yani kaç sayfası olduğu;

- SEO optimizasyonunun yapılıp yapılmadığı ve ne kadar iyi yapıldığı;

- bir sitenin en önemli anahtar kelimeler için sıralaması

- sitenin yetkililer tarafından diğer sitelere geri bağlantılarla bağlantılı olup olmadığı;

- sitenin ne kadar ziyaret edildiği ve anahtar aramalarda nasıl sıralandığı;

- optimizasyon için uzun vadeli bir taahhüt olup olmadığı;

- sitede sorun olup olmadığı ve hala sorun olup olmadığı ve ne tür bir sorunun söz konusu olduğu;

SEO işlemleri için ne kadar bütçe ayrıldı.

Tüm bu parametreler SEO uzmanı tarafından verilecek hizmetin fiyatının oluşumunu etkiler. Bu nedenle, bir iş sözleşmesi yaparken iyi bir sıralamaya engel olan müşteriye tüm zorlukları sunmak uzmana kalmıştır. Bu şekilde, müşteri istenen sonuçları elde etmek için gerçekçi son tarihlerle karşı karşıya kalır.


Birçoğu, onları aramaların ilk sayfasının en üstüne çıkaracak hızlı bir çözüm isterken, bu o kadar kolay değildir ve kimse buna söz veremez. Nihai fiyat, müşteri tarafından belirlenen hedeften de etkilenir, yani. neyi başarmak istiyor ve hangi sonucu başarı olarak görüyor. 


Belirlenen hedefe bağlı olarak (daha fazla organik ziyaret, artan dönüşümler ve aynı zamanda aylık gelir), SEO uzmanı bir hizmet paketi oluşturacak veya teklifinden zaten mevcut olanlardan bazılarını sunacaktır. Son olarak, sorunun karmaşıklığı ve çözmek için geçen süre, müşterinin istediğini elde etmesi için nihai fiyatı etkiler.



SEO paketleri neler içerir?

Paket oluşturma ve fiyatlandırma söz konusu olduğunda, müşterinin tam olarak hangi hizmetlere güvenebileceğini belirtmek çok önemlidir. Sıralamayı etkileyen birçok faktör olduğu ve muhtemelen mükemmel bir şekilde optimize edilmiş bir sitenin olmadığı unutulmamalıdır. Dahası, Google muhtemelen böyle bir siteyi çok yüksek sıralamayacaktır çünkü içeriğin pahasına "fazla optimize edilmiş" olduğunu tahmin edecektir. 


Ancak SEO paketlerinde mutlaka kapsanması gereken bazı parametreler vardır. Bunlar, sitenin kalitesi için önemli olan ve sıralamayı büyük ölçüde etkileyen birkaç alandır:


İçerik - bir nedenden ötürü büyük önem verilen en önemli bölümlerden biri. Kaliteli metinler, video ve ses klipleri, infografikler, fotoğraflar ve benzerleri sitenin kalitesi için çok önemlidir;

Site mimarisi - sitenin duyarlı olması için gereklidir, yani. telefon ekranları gibi küçük ekranlarda bile hızlı ve net olması için. Ayrıca, Google "örümceklerinin" (örümcekler, tarayıcılar, botlar) sayfaları dizine eklemek için site içinde kolayca hareket edebilmesi gerekir;

Geri bağlantı kalitesi - bunlar, diğer sitelerde bulunan site sayfalarına bağlantılardır. Bu bağlantıların kaliteli, yetkililerden gelen sitelerde olması ve ücretli görünmemesi çok önemlidir. Google buna tolerans göstermez ve kötü arama sıralaması şeklinde büyük cezalara yol açabilir.

Müşterinin isteklerine ve bütçesine bağlı olarak, bu optimizasyon bölümleri az ya da çok kapsanacaktır. Birçok SEO uzmanının müşterilere sunduğu belirli hizmet paketleri olmasına rağmen, optimizasyon sürecinin nasıl görüneceği duruma bağlıdır.


Bu nedenle, stratejinin müşteri ile analizine ve müzakeresine büyük önem verilmektedir. Bu sayede SEO paketlerinin nihai seçimini kolaylaştıran doğru görüntü elde edilir. SEO tekniklerinin izin verilen yöntemler (Beyaz Şapka), "gri bölge" (Gri Şapka) ve yasadışı yöntemler (Siyah Şapka) olarak ikiye ayrıldığına dikkat edilmelidir. 


Bazı teknikler Google tarafından onaylansa da, hala kullanılmaktadır, ancak site sahibinin kafasını çok kolay vurabilirler. Bu nedenle, kurallara göre oynamak her zaman tavsiye edilir, çünkü yarı yasal yöntemler bile ağır cezalandırma nedeni olabilir. İşe yaklaşımla ilgili tüm şüpheler çözüldüğünde, SEO ekibi proje üzerindeki çalışmaya yaklaşır.  


SEO paketleri esas olarak projenin karmaşıklığı açısından farklılık gösterir ve fiyattaki pay, optimize edilecek sayfa sayısına ve genellikle aylık olarak oluşturulacak geri bağlantıların sayısına sahiptir. Çoğunlukla en uygun paketler, öncelikle sitenin izleneceği ve sorunların nasıl çözüleceği konusunda tavsiyelerin verileceği bir danışmanlık rolünü içerir. 


Daha karmaşık paketler, teknik SEO, sayfa içi SEO ve sayfa dışı SEO içeren eksiksiz bir çalışma sürecini içerir. Tam destek söz konusu olduğunda, en iyi SEO paketlerinin içerik yazmayı ve dağıtmayı (diğer sitelerde, sosyal ağlarda…) içerdiği anlaşılır.


Optimizasyon sonuçlarının düzenli olarak izlenmesi

SEO optimizasyonunun sonuçları hemen görünmeyen uzun vadeli bir süreç olduğundan defalarca bahsetmiş olsak da, müşterinin işin nasıl ilerlediğini bilmesine gerek olmadığı anlamına gelmez. SEO paketinin seviyesi ve hizmetin fiyatı ne olursa olsun, yapılanlar hakkında düzenli bir rapor sunulduğunu ve kaçınılmaz temel raporlardan birinin, seçilen anahtar kelimeler için site sayfalarının sıralamasını göstermek olduğunu söylemeye gerek yok. Bu şekilde, müşteri herhangi bir zamanda tüm sürecin içgörüsüne sahip olabilir. 


Bu, özellikle SEO uzmanı uzun vadeli bağlantı oluşturma kampanyaları, anahtar kelimeleri izleme ve onlar için sıralamaları iyileştirme, sitedeki yeni içeriği optimize etme ve genel olarak tüm sitenin işleyişini izleme ile ilgileniyorsa önemlidir. Bunların tümü, sürekli katılım ve dolayısıyla müşteriye ilerleme ve mevcut zorluklar hakkında düzenli raporlama gerektiren eylemlerdir.


Site optimizasyonunun maliyeti nedir?

SEO hizmetleri serbest çalışan profesyoneller ve pazarlama ajansları tarafından sağlanmaktadır , ancak son araştırmalara göre ajans fiyatları neredeyse iki kat daha yüksektir. Yaygın olan şey, fiyatın genellikle iş hacmine göre oluşmasıdır, bu nedenle hizmetin SEO fiyatı çalışma saati, aylık veya proje başına ücretlendirilebilir. 


Söz konusu araştırmada, uzmanların neredeyse dörtte üçü hizmetleri için aylık olarak ücret alıyor ve ücret miktarı nadiren 5.000 doları aşıyor. Üstelik çoğu durumda, hizmetin fiyatı ayda 500 ila 1000 dolar arasında değişiyor. Bu fiyat elbette ülkeden ülkeye değişir. 


SEO buna değer mi?

Diğer birçok iş alanında olduğu gibi, tasarruf etme arzusu genellikle çok daha fazla zarar verir. Bu nedenle, bir SEO yöneticisi işe alırken, çoğu kişi mümkün olduğunca ucuza geçmeye çalışır. Anlamadıkları şey, bu şekilde hedefe ulaşılmaya yakın olmayacak olmasıdır. Bu hata genellikle çok kısa sürede ancak çok fazla yatırım yapmadan önemli sonuçlar almak isteyen müşteriler tarafından yapılmaktadır. 


Bu gibi durumlarda çok deneyimli SEO uzmanları bile yardımcı olamaz. Aksine, birçok uzman, müşterinin isteklerinin gerçeklikle çeliştiğinin farkında oldukları için böyle bir projeyi reddedecektir. Bu durumda herhangi bir SEO fiyatı çok yüksektir çünkü sonuç vermeyecektir. Organik arama söz konusu olduğunda hiçbir hızlı düzeltme yoktur. Çoğu durumda mükemmel sonuçlar veren uzun vadeli bir süreçtir. 


Kendi SEO uzmanınız olun

Bir iş kuruyorsanız ve Google aramalarında iyi sıralanan bir siteye sahip olmak sizin için önemliyse, bir SEO uzmanı tutmanız iyi bir fikirdir. Öte yandan, uzun vadeli bir planınız varsa, işinizi kolaylaştırmak için bir SEO kursuna katılmayı düşündüğünüzden emin olun . SEO ile fazla ilgilenmeseniz ve işinizi büyütmek istiyorsanız bile, olasılıkları hakkında en azından temel bir fikre sahip olmanız gerekir. 


Öte yandan, bu alanla ilgileniyorsanız, harika haberlerimiz var - SEO yöneticileri son derece aranıyor ve iyi ücret alıyorlar! Bu, İçerik ve SEO Yöneticisi programının ITAcademy'de en çok aranan programlardan biri olmasının ana nedenlerinden biridir. Bir diğer önemli faktör, bu işin fantastik perspektifidir. 


Yani, İnternet ve modern teknolojiler sürekli gelişiyor, bu nedenle bu alandaki uzmanlara daha da büyük bir talep bekleniyor. Şu anda, bu meslek pazarlama ajansları, büyük şirketler ve dünya çapında sayısız müşteri tarafından son derece aranıyor. En iyi şekilde yararlanmak ve yeteneklerinizi göstermek size kalmış. 





0 yorum:

Yorum Gönder