27 Ağustos 2020 Perşembe

Arama Motoru Pazarlaması (SEM): Arama motorlarında reklamcılık

 Sitenizi başarılı bir şekilde tanıtmak için, Arama Motoru Pazarlamasında (SEM) yer alan tekniklerde uzmanlaşmanız gerekir. Ücretli ve organik web sitesi tanıtım yöntemlerinin bir kombinasyonudur.


Günümüzde İnternet'i bir arama motoru olmadan hayal etmek zor. Sitelerin sayısı katlanarak arttıkça, istediğiniz içeriğe ulaşmanın bir yolu olması gerektiği hızla anlaşıldı. Rekabetin çok büyük olduğu düşünüldüğünde, tüm bu siteleri daha iyi kalitede daha görünür kılmak için bir şekilde sıralamak gerekiyordu. Bu nedenle  dijital pazarlama , internet işinin kaçınılmaz bir parçası haline geliyor.

Aynı zamanda, böyle bir arama motorunun en tepeye kısayollar sunarak harika para kazanabileceği fikri ortaya çıktı. Başka bir deyişle, kim isterse, aramanın en üstünde sitesine bir bağlantı vermek için ödeme yapabilirdi. Her şeyin çok daha yüksek ve daha sofistike bir seviyeye yükseltildiği günümüzde hala İnternet arama motorlarının temel iş modelidir.

Günümüzde, her şirketin iyi derecelendirilmiş bir siteye sahip olması gerektiğinde, aramaların en üstüne ulaşmak çok çaba gerektiriyor. Arama Motoru Pazarlaması sadece bu konuyla ilgilenir. SEM, bir hedefe ulaşmak için ücretli ve organik yöntemleri birleştirir.

Arama Motoru Pazarlaması başlangıçta PPC ve SEO yöntemlerinin bir kombinasyonuydu. Bununla birlikte, internet reklamcılığının gelişmesiyle birlikte, odak noktası PPC ve diğer ücretli reklamcılık yöntemlerine kaymıştır. Uygulamada, Arama Motoru Pazarlaması giderek daha fazla Arama Motoru Pazarlamacılığı olarak adlandırılmakta ve pratik olarak anlamını devralırken, Arama Motoru Pazarlaması giderek yalnızca ücretli tanıtım yöntemlerine bağlanmaktadır.

Elbette, en iyi sonuçlar için, kalitesi optimize edilmiş bir site yine de gereklidir. Buna göre, SEM ile başarılı bir şekilde başa çıkmak için her iki alanda da bilgi sahibi olmanız gerekir.

Google aramanın en üstüne nasıl ulaşırım?

Bir siteyi yüksek arama motoru sıralamaları için optimize etmenin önemi hakkında konuştuğumuzda, öncelikle Google'ı kastediyoruz. Başka arama motorları (Yahoo, Bing, Yandex…) olmasına rağmen bu devle kıyaslanamazlar. Bu nedenle, bu arama motorunda sıralama mutlak bir önceliktir.

İlk ve temel adım kesinlikle SEO optimizasyonu yani. organik arama sonuçlarında daha iyi konumlandırılması için site üzerinde çalışır. Optimizasyona yaklaşmanın birkaç yolu vardır ve bu çoğunlukla size ve belirlediğiniz hedefe bağlıdır. Yani yöntemler öncelikle belirlenen kurallara göre SEO'nun yapıldığı, sistemin aldatıldığı ve "gri bölge" olanlara bölünmüştür.

Beyaz şapka SEO

Site üzerinde çalışırken Google'ın öngördüğü tüm kural ve ilkeleri takip ettiğimizde beyaz şapka SEO yaklaşımından söz ediyoruz demektir. Bu, sitenizi optimize etmenin en iyi ve uzun vadeli en uygun maliyetli yoludur. Anahtar kelimelerin doğru kullanımı, sayfaların mantıklı bağlanması ve kaliteli içerik ile sonuçlar her zaman görünür olacaktır.

Birçok uzman, beyaz şapka SEO'nun yalnızca en iyi yaklaşım değil, aynı zamanda tek doğru yaklaşım olduğunu söyleyecektir. Diğer yöntemler bir dizi risk taşır ve uzun vadede yarardan çok zarar verir. Yine de, bazı nedenlerden dolayı, çoğu hala ağır cezalar alma riskiyle sonuç almaya çalışıyor.

Siyah şapka SEO

Westernlerde siyah şapka her zaman kötü adamlar tarafından giyilir, bu da siyah şapka SEO yöntemlerine büyük bir paralelliktir. Optimizasyonun bu karanlık tarafı, sistemin kötüye kullanılması ve belirlenen kuralların ihlali anlamına gelir. Bu şekilde Google, sitenin olduğundan daha iyi olduğu konusunda yanıltıcıdır. Siyah şapka SEO, öncelikle hızlı sonuç almak için kullanılır. Bunların, belirlenen ilkelerle çeliştikleri için uzun vadeli sonuçlar vermeyen yöntemler olduğu unutulmamalıdır.

Bu tür bir optimizasyonun etik olmadığı ve bu tür sitelerin ilk bakışta kalitesinin düşük olduğu açıktır. Google genellikle birilerinin onları kandırmaya çalıştığını hemen fark eder. Ardından, daha düşük sıralama gibi cezalar gelir, ancak aynı zamanda aramalardan tamamen çıkarılma da gelir. Bu durumda, site pratik olarak görünmez hale gelir ve dolayısıyla mahkum olur.

Gri şapka SEO

Önceki yöntemlerin verdiği siyah beyaz görüntünün aksine gri şapka SEO, yasal sınırdaki taktikleri temsil eder. Bu, belirli faaliyetlerin açıkça yasaklanmadığı, ancak kullanımlarının yaptırımlara neden olabileceği anlamına gelir. Bu nedenle bu "gri bölge", bazı SEO uzmanlarının hala girdiği riskli bir bölgedir.

Bu, öncelikle risk almaya ve (henüz) yasaklanmamış bazı yöntemleri denemeye istekli olup olmadığınızla ilgilidir. Gri şapka kesinlikle siyah şapka tekniğinden daha az sorunlu bir optimizasyondur ve başarıya ek olarak büyük problemler de getirebilir.


SEO kullanarak bir site nasıl doğru bir şekilde optimize edilir?

Üç tür arama motoru optimizasyonu vardır: teknik SEO, sayfa içi SEO ve sayfa dışı SEO. Bu süreçler, sitenin Google'da olabildiğince iyi sıralanması için en yüksek kalitede olması için gerekli tüm faaliyetleri içerir.

Teknik SEO

Bu tür bir optimizasyonun odak noktası, mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sağlamak ve aynı zamanda Google tarafından aramanın daha kolay olması için site tasarımının kalitesidir. Belirli teknik özelliklere sahip siteler potansiyel olarak daha iyi sıralanır ve bu da teknik SEO'yu çok önemli bir segment yapar.

Bu özelliklerden biri, sunucu ile İnternet tarayıcısı arasında şifreleme olan SSL'dir (Secure Socket Layler). Bu şifrelemeye sahip sitelerin https: // ile başlayan bir URL'si vardır. Google, herkes için güçlü bir öneri olan SSL'li siteleri tercih etmektedir.

Ayrıca site tasarımının duyarlı olması çok önemlidir. Bu öncelikle mobil uyumlu olması gerektiği anlamına gelir. yanıt verme özelliğini ve görüntü kalitesini kaybetmeden daha küçük ekranlarda kolayca kullanılabileceğini.

Sitenin hızı aramalar için son derece önemlidir, bu da fotoğrafların olabildiğince küçük olması gerektiği, aynı zamanda sitenin diğer tüm öğelerinin de hızlı bir şekilde yüklenmesi gerektiği anlamına gelir. Bu, site için iyi bir barındırma gerektirir. Ek olarak, hem kullanıcıların hem de arama motorlarının kafasını karıştırdığı için yinelenen içeriğe sahip sayfaları düzeltmek önemlidir.

Bu, elbette, teknik olarak SEO'nun başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için kapsanması gereken şeylerin yalnızca bir kısmı. Bunlar ve diğer birçok teknik hakkında daha fazla bilgi ve eğitim için ideal yer Arama motoru optimizasyonu kursudur .

Sayfa içi SEO

Bahsettiğimiz gibi, bu, sitenin kendisini iyileştirmekle ilgilenen bir kategoridir. Site optimizasyonu işinizi başarıyla tamamladığınızı söyleyebilmeniz için uyulması gereken bir dizi yöntem ve kural vardır. Sayfaları optimize ederken kaliteli içeriğe sahip olmak ve anahtar kelimeleri doğru şekilde kullanmak önemlidir.

Gelişmiş site optimizasyonu bilgisi gerektiren bir dizi gelişmiş teknik vardır. Ancak, başlangıç ​​için temel sayfa içi SEO kurallarına uymak iyi bir karardır.

  • Başlık  - Sayfa üzerindeki en önemli öğelerden biri. Sayfanın başlığını temsil eder, bu nedenle bir anahtar kelime olması gerekir. Örneğin: Anahtar kelimenin Arama Motoru Pazarlaması olduğu Yeni Başlayanlar İçin En İyi Arama Motoru Pazarlaması;
  • Meta Açıklaması - Aramalarda görülen sayfanın açıklaması;
  • URL Yapısı - Sayfa adresini, bir anahtar kelime içerdiğine dair bir öneriyle temsil eder;
  • Metindeki ara başlıklar - Ara başlık, bir anahtar kelime eklemeniz gereken ek bir yerdir, ancak aynı zamanda sayfanın neyle ilgili olduğunu daha fazla açıklayan ilgili kelimelerdir. Bu ara başlıklar x1, x2, x3… ile gösterilir.
  • İçerik Optimizasyonu - İçerik, temel öğelerden biridir ve site optimizasyonu hakkında konuşmanın anlamsız olduğu en önemli şeydir. Bu nedenle kaliteli metin yazmak ve doğru şekilde sunmak hem okumayı hem de aramayı kolaylaştırmak için önemlidir. Metni daha küçük paragraflara bölmek, alt başlıklar eklemek ve anahtar kelimenin yoğunluğuna dikkat etmek istenir;
  • Fotoğraf optimizasyonu - Fotoğraf yüklemek sadece sayfayı görsel olarak zenginleştirmekle kalmaz. Bir açıklama (alt metin) ekleyerek ve fotoğrafa doğru bir şekilde isim vererek, ayrıca sayfanın daha iyi sıralanmasına yardımcı oluyoruz;
  • Bağlama - Bir sitedeki sayfaların bağlanmasına dahili bağlantı denir ve okuyucuları ilgili içeriğe yönlendirmeye yarar. Bu aynı zamanda çok önemlidir çünkü arama motoruna sitenin iyi ve mantıksal olarak bağlantılı olduğunu gösterir. Ayrıca, kapatılacak bağlantıların, İnternet'teki kaliteli içeriğin eklendiği harici bağlantı önemlidir.
  • Mobil cihazlar için optimizasyon - Kullanıcıların giderek artan bir yüzdesinin öncelikle internette gezinmek için bir telefon kullandığı göz önüne alındığında, sitenin küçük ekranlar için optimize edilmesi gerekmektedir. Bu, sitenin açık, kullanımı kolay, aynı zamanda telefonlara ve tabletlere hızlı bir şekilde yüklenmesi gerektiği anlamına gelir.

Sayfa dışı SEO

Sitenin teknik optimizasyonunu doğru bir şekilde gerçekleştirip kaliteli içerik kurduktan sonra sayfa dışı SEO devreye girer. Bunlar, sitenin dışında gerçekleştirilen ve tanıtımı ile ilgili faaliyetlerdir. Sitenin alakalı olması çok önemlidir ve bu, diğer kaliteli ve ona yönlendiren ilgili sitelerde çok sayıda bağlantıya sahip olarak elde edilir.

Sayfa dışı SEO'nun temeli olan ve bağlantı oluşturmayla ilgilenen bir etkinlik olan bağlantı oluşturmadan da bahsetmeliyiz En iyi tür, sitenizdeki bir kişi sayfanızın bağlantısını siz bilmeden paylaştığında oluşan doğal bağlantılardır. Başka bir deyişle, birisi sizinle gördüklerini beğendi ve başkalarıyla paylaşmaya karar verdi.

Bağlantının forumlarda, diğer insanların metinlerindeki yorumlarda ve benzerlerinde ödeme yaparak veya yayınlayarak yapılmasının yolları da vardır. Ancak Google, bu tür taktikleri olumlu görmemektedir.


Arama Motoru Pazarlaması ve Ücretli Reklamcılık

Arama Motoru Pazarlaması (SEM), her şeyden önce ücretli arama kampanyaları oluşturmayı içerir. Bunlar, kullanıcı tıklama sayısı, görüntüleme sayısı (genellikle video reklamlar), edinmeler vb. İle ödenen reklamlardır. Ödeme yöntemi, reklamın türüne ve aynı zamanda ulaşmak istediğiniz hedefe bağlıdır.

Bu şekilde site, alakalı kelimeler için yapılan aramaların en üstünde çok hızlı bir şekilde sıralanabilir. SEO çalışması ile birlikte, bu tür bir reklam birçok kez karşılığını verebilir.

Ödeme yöntemi ne olursa olsun, kampanyanın amacı ziyaretçileri sitenize çekmektir. Reklamı tıklayanlar genellikle ne sunduğunuzla ilgilenirler, bu da ziyaretçilerin sitenize tekliflerini sunmaya hazır olarak geleceği anlamına gelir. Bu durumda, açılış sayfasının, sunduğunuz ürünün ve genel sunumun kalitesi, kaç tanesini istediğinizi yapmaya ikna edeceğinize bağlıdır.

Bu, bir ürün satın almak, bir posta listesine abone olmak, bir demo programı indirmek olabilir ... Ancak, ziyaretçiler hayal kırıklığına uğrarlarsa ,  PPC pazarlaması ve diğer herhangi bir ücretli reklam çok pahalı olabilir.

İnternet reklam platformları

Çevrimiçi pazarlama kampanyalarını başarıyla oluşturmak için, reklam platformlarında başarılı bir şekilde uzmanlaşmanız gerekir. Birkaç platform var, ancak Google ve Facebook'un pazarda kesinlikle baskın olduğu, ancak bazı işletmeler ve konumlar için diğer platformların harika çözümler sunduğu unutulmamalıdır.

Google Ads - İnternette başarılı bir şekilde reklam vermek istiyorsanız, Google, arama motorunun baskın konumu nedeniyle bir önceliktir. Google arama her gün milyarlarca arama sonucu yayınladığından, buranın reklama başlamak için ilk yer olduğu açıktır. Ancak, en popüler anahtar kelimeler için reklamcılık söz konusu olduğunda büyük popülerliğin beraberinde daha fazla rekabet getirdiği unutulmamalıdır.

Facebook Reklamları - Google en büyük arama motoru iken, Facebook dünyanın en büyük sosyal ağıdır. Instagram'da aynı isimde şirket de bulunduğu için reklamı görebilen kullanıcı sayısı milyonları buluyor. Hiç kimsenin kullanıcıları hakkında çok fazla kişisel bilgiye sahip olmadığı ve bu da size uygun kullanıcıları bulmak için reklamları filtrelemeye yardımcı olduğu eklenmelidir. Bu şekilde, reklamınızı konuma, cinsiyete, yaşa, ilgi alanlarına göre göstermeyi seçebilirsiniz ...

Microsoft Ads - Öncelikle Bing ve Yahoo arama motorlarını kapsayan bir çevrimiçi reklamcılık platformudur. Daha rekabetçi olabilmek için ekip oluşturdular ve böylece her iki arama motoru için de kampanyalar oluşturmayı mümkün kıldılar.

Rakamlar açısından Google ile karşılaştırılamazlarsa da bu arama motorlarının kozları vardır. Öte yandan, Bing Amerika'da popülerdir ve fiyatlarda bir farkın yanı sıra belirli anahtar kelimeler için daha az rekabet vardır. İşletmeniz bu arama motorlarını çok sayıda kullanan kullanıcıları hedefliyorsa, onlarla reklam vermek akıllıca bir karar olabilir.

AdRoll - İnsanların ilgilendikleri içeriği daha fazla sunmaları için afişlerle yeniden hedefleme platformudur. Bu seçenek Google AdS içinde mevcut olsa da, AdRoll reklam verebileceğiniz çok sayıda siteye sahiptir ve ayrıca Google içinde ve sosyal ağlarda bir ekran vardır.

SEM - Harika internet pazarlama seçeneği

Siteleri, ürünleri ve hizmetleri sıralamak ve tanıtmak için bir dizi teknik olarak SEM, çevrimiçi bir iş geliştiren herkesin elinde güçlü bir silahtır. Organik site büyümesi ve iyi hedeflenmiş reklam kampanyalarının kombinasyonu, uzun vadeli sıralama için en iyi seçeneği sağlar.

Bu şekilde, büyük bir yatırım getirisi olan istikrarlı bir işletmeyi etkileyen aramanın en üstünde olacaksınız. Bu nedenle, Arama Motoru Pazarlamasının her iki unsuruna da eşit derecede dikkat edilmesi tavsiye edilir ve başarı kaçırılmayacaktır.


0 yorum:

Yorum Gönder