Backlink Stratejisi
Geri bağlantılar, Google'ın ilk sayfasında görünmek için açık ara en iyi arama motoru sıralama faktörüdür .
Nedenmiş? Çünkü geri bağlantılar, Google'ın sıralama algoritmasının temel taşını oluşturan PageRank güncellemesinin temelini oluşturuyor.
Sadece bu da değil, bağımsız araştırmalar da geri bağlantılar ile organik trafik arasında doğrudan bir ilişki olduğunu doğruladı .
Ahrefs tarafından yürütülen bir araştırma , içeriğin %90'ının Google'dan hiç trafik almadığı sonucuna varmıştır.
Bununla birlikte, geri bağlantıların neden bu kadar önemli olduğunu ve işletmeniz için kazanan bir geri bağlantı stratejisini nasıl oluşturabileceğinizi keşfedelim.
Backlink Stratejisi Nedir ve Neden Önemlidir?
Geri bağlantılar, web sitenize farklı bir etki alanından geri işaret eden bağlantılardır.
Geri bağlantıların en iyi yanı, yalnızca yetkili bir kaynaktan size köprü oluşturarak web sitenizi veya blogunuzu güçlendirmeye yardımcı olabilmeleridir.
Aslında, Backlinko'da yayınlanan bir araştırma , bir sayfaya bağlanan alan adlarının sayısının Google'daki sıralamalarla en yüksek korelasyona sahip bir numaralı faktör olduğunu buldu.
Ek olarak, başarılı bir geri bağlantı stratejisi oluşturarak, yüksek etki alanı otoritesine sahip web sitelerinden bulunabilecek tonlarca fırsat vardır.
Geri bağlantılar, web sitenizin kullanıcıları için değerli, güvenilir ve yararlı olduğunu Google'a kanıtlamaya yardımcı olur.
Bu yüzden dijital pazarlama stratejiniz için çok yardımcı olabilirler.
Aldığınız geri bağlantıların sayısını izlemenin bir yolu Google Analytics'i kullanmaktır.
Google Analytics, SEO ölçümlerinizi ve yönlendirme trafiğinizi izlemenize yardımcı olmak için Google tarafından geliştirilmiş ücretsiz bir araçtır.
Analytics ile, alabileceğiniz bozuk veya yeni geri bağlantıları görebilirsiniz.
Web sitenizin ne kadar çok geri bağlantısı varsa, otoriteniz ve güvenilirliğiniz o kadar yüksek olur. Otoriteniz ne kadar yüksekse, Google'da o kadar üst sıralarda yer alırsınız.
Backlink Stratejisini Nasıl Oluşturursunuz?
İşletmenizin Google arama sonuçlarındaki sıralamasını yükseltebilmek için, bağlantı oluşturma yöntemlerinizi geliştirmeniz ve alan adı otoritesinin bir kısmını bağışlayacak yüksek kaliteli kaynaklar bulmaya başlamanız gerekir.
Bir site sahibi olarak, geri bağlantı stratejinizi tasarlamaya başlamanız gerekir.
Geri bağlantı kazanmak için şu anda kullanabileceğiniz bazı yöntemler şunlardır:
- Bağlantısız marka bahsetmelerini geri alın
- Bağlamsal bağlantılar alın
- Yayıncılar için kaynak olun
- Sektörünüzdeki diğer düşünce liderlerine ulaşın
- Önceden var olan eski içeriği güncelleyin
- Infographics oluşturun
- Kitleniz için nihai kılavuzlar yayınlayın
Paylaşılabilir ve uzun biçimli içerik yazın
İlk bakışta, uzun biçimli içerik, kullanıcı etkileşimi için iyi görünmüyor. Ancak, uzun biçimli içerik, kısa makalelere göre ortalama %77,2 daha fazla geri bağlantı alır.
Backlink kazanabilmek için kaliteli içeriğe sahip bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmanız gerekir.
İçeriğinizin şunlardan emin olmanız en iyisidir:
- Yetkili
- İlgili
- Benzersiz
- Doğal
Örneğin, bir Ahrefs vaka çalışması , istatistik sayfalarının çok fazla geri bağlantı alma eğiliminde olduğunu gösteriyor.
Ek olarak, uzun biçimli içerik yazmak için birkaç ipucu:
- Fikirlerinizi başlıklara ayırın
- Düşüncelerinizin iyi organize edildiğinden emin olun
- İçeriğiniz boyunca bir konuşma tonu kullanın
- Okuyucuyu ilgi çekici bir girişle cezbedin
- Uzun bölümleri ayırmak için resimler ve başka görseller ekleyin
Kırık bağlantı kurma
Bozuk bağlantı oluşturma, temelde yalnızca web sitesi sayfalarındaki bozuk bağlantıları bulmak ve web yöneticilerine ulaşmak ve kaynaklarını oluşturduğunuz alakalı bir içerik parçasıyla değiştirmektir.
Bozuk bağlantı kurma, bağlantı kurma araç setinizde etkili bir araç olabilir.
Uzanırken gölgeli bir satıcı olarak görülmemeye dikkat edin.
Doğal ve otantik tutun ve bir ilişki kurmaya çalıştığınızı unutmayın.
Bununla birlikte, kırık bağlantı oluşturma için birkaç öneri:
- Arama motoru sonuçları (SERP'ler) aracılığıyla kırık bağlantı metnine sahip ilgili kırık sayfaları bulun
- Yayınlamadan önce geri bağlantıları inceleyin
- Arama motoru optimizasyonu ile optimize edilmiş bir yedek sayfa oluşturun
- Backlink profilinizi oluştururken spam içerikli web sitelerinden kaçının
- Sosyal medya veya e-posta yoluyla uygun blog yazarı veya web yöneticisi erişimi gerçekleştirin
Konuk yazıları yaz
Konuk gönderileri yazmak, geri bağlantılar oluşturmak için etkili olabilir.
Aslında, bir ankette, konuk blog yazarlığına ulaşan 70 muhabir ve %60'ı ayda 1 ila 5 konuk gönderisi yazıyor.
Geri bağlantılar için hayalet bloglamaya başlamanın birkaç yolu:
- Yetkili sitelerin konuk gönderi hedeflerini bulun
- Satış konuşmanızı gönderin
- Konuk gönderiniz için yeni içeriğinizi yazın
- Hedeflerle takip edin
- Influencer sosyal yardım
- Bağlantı değişimi teklif edin
Bir podcast oluştur
Podcast'ler, yüksek kaliteli bağlantılar kazanmanın eğlenceli ve etkili bir yolu olabilir. Podcast dinleyicileri , tüm internet kullanıcılarının yaklaşık %20,3'ünü oluşturmaktadır .
Bağlantı kurma stratejinize yardımcı olmak için podcasting'i kullanmak için birkaç öneri:
- Geri bağlantı alma hedefiyle podcast'inize başlayın
- Bağlantı kurma hedef listesi oluşturun
- Bir düşünce liderliği listesi oluşturun
- Hedef listeniz için e-posta adreslerini bulun
- sosyal yardım
- Bölümleri yayınla
- Bir geri bağlantı isteyin
Marka sözlerine bakın
Daha fazla geri bağlantı elde etmek için kullanabileceğiniz harika bir yöntem, denenmiş ve gerçek bir marka adınızın bağlantısız sözlerini bulma ve bunları bağlantılara dönüştürme uygulamasıdır.
Bu uygulama, işinizden bahsedildiği ve sizinle bağlantılı olmayan herhangi bir yeri aramak için basit bir strateji içerir. Daha sonra sosyal yardım alabilir ve bir geri bağlantı isteyebilirsiniz.
Çoğu zaman, web yöneticisi size bir bağlantı vermekten fazlasıyla mutlu olacaktır.
- Anahtar kelime olarak marka adınızla bir Google araması yapın
- etiketli gönderileri ara
- Google uyarıları için tetikte olun
- Harika bir satış konuşması oluşturun
Yüksek Kaliteli Geri Bağlantılar ve Düşük Kaliteli Geri Bağlantılar
Artık dijital pazarlama stratejiniz için geri bağlantıların ne kadar önemli olduğunu bildiğinize göre, düşük kaliteli geri bağlantılar ile yüksek kaliteli geri bağlantılar arasındaki farkın ne olduğunu merak ediyor olabilirsiniz.
İkisi arasındaki fark şudur:
- Yüksek kaliteli bağlantılar yetkili, alakalı ve değerlidir
- Düşük kaliteli bağlantılar alakasız, yetkili değil ve spam içeriyor
Düşük kaliteli bağlantılara ulaşmak daha kolay olabilir ve genellikle kendileri tarafından oluşturulur veya istenir.
Yararlı veya bilgilendirici harika içerik oluşturarak yüksek kaliteli bağlantıların kazanılması gerekir.
Örneğin, herhangi birinin bağlantı göndermesine izin veren bir web sitesinin, herhangi bir tür etki alanı yetkisi sunabilecek yüksek oranda seçilmiş içeriğe sahip olması pek olası değildir.
Ayrıca, web sitenize spam içerikli bir alandan gelen bağlantıların düşük kaliteli ve genellikle işe yaramaz olduğunu unutmayın. SERP'lerdeki sıralamanızı bile engelleyebilir.
Beyaz şapka bağlantıları , Google'ın yönergelerine aykırı olmayan temiz, yasal ve doğal geri bağlantılar sunan bir geri bağlantı hizmeti için ödeme yapmanın harika bir yoludur.
Bununla birlikte, geri bağlantılar için kullanılacak en iyi araçlara geçelim:
En İyi Bağlantı Oluşturma Araçları
Google'da yüksek kaliteli bağlantı oluşturma, tüm sayfa puanınızın %30'unu oluşturur . Sadece bu da değil, blogları olan işletmeler web sitelerine yüzde 97 daha fazla geri bağlantı alıyor ve Google sıralamalarında bir artış görüyor.
Bununla birlikte, bugün piyasadaki en iyi geri bağlantı araçlarından bazıları şunlardır:
Sadece Ulaş
Konuk gönderisi, geri bağlantı kazanmanın en iyi yollarından biri olduğu için, JustReachOut, muhabirler ve gazeteciler bulmak ve onlara sunum yapmak için harika bir yerdir.
PR, bağlantı oluşturmanın en güçlü yollarından biridir ve doğru yapıldığında, PR yetkili haber sitelerinden yüksek kaliteli bağlantılar kazanabilir.
Sorun şu ki, çoğu sosyal yardım platformu, gazetecileri değil, blogcuları bulmanıza yardımcı olmak için tasarlandı.
İçeriğiniz yetkili haber kaynaklarıyla uyumluysa, o zaman JustReachOut sizin için bir platformdur.
linkody
Linkody, kullanıcı dostu bir geri bağlantı izleyicisidir. Ücretli bir araçtır, ancak piyasadaki en ucuz araçlardan biri olduğu için tonlarca özellik sunar.
Linkody ile en fazla bağlantı alan sayfaları tam olarak görebilirsiniz.
Bu, tersine mühendislik için kullanışlıdır çünkü rakipleriniz için neyin işe yaradığını görebilir ve aynısını nasıl yapabileceğinizi anlayabilirsiniz.
Ahrefs
Ahrefs, dünyanın en büyük geri bağlantı indeksidir. Ahrefs, SEO uzmanları için özel olarak tasarlanmış bir bağlantı oluşturma yazılımı paketi sunar.
Ayrıca, aşağıdakiler gibi tonlarca özelliği vardır:
- Hedef anahtar kelime araştırma aracı
- İçerik Gezgini
- Sıra takibi
- Teknik SEO web sitesi ve link denetimleri
Ahrefs ile ilgili harika olan şey, profesyoneller için tonlarca gelişmiş özelliğe sahip olması, ancak aynı zamanda SEO dünyasına yeni girmeye başlayan insanlar için gerçekten kullanıcı dostu olmasıdır.
Ücretsiz bir hesap için kaydolabilir ve geri bağlantılarınızın tam bir analizini alabilirsiniz, bu da kaç taneye sahip olduğunuzu, nereden geldiklerini ve kullanılan bağlantı metnini içerir.
BuzzSumo
Buzz Sumo, ücretsiz denemesi olan ücretli bir araçtır, ancak kimin size, rakiplerinize bağlantı verdiği ve kazandığınız herhangi bir geri bağlantı sonucunda içeriğinizin nasıl performans gösterdiği hakkında büyük miktarda veri ve diğer bilgiler sunar.
Sadece linkler için fırsatlar bulmakla kalmaz, aynı zamanda hangi tür içeriklerin en çok geri bağlantı çektiğini de öğrenebilirsiniz.
Hepsi bu kadar!
Geri bağlantılar, Google'da ilk sayfada hedefinize ulaşmanız için en önemli sıralama faktörleridir.
Nereden başlayacağınızdan emin değilseniz veya mükemmel geri bağlantı stratejisini oluşturmak için uzman tavsiyesine ihtiyacınız varsa, yardım etmek için buradayız!
0 yorum:
Yorum Gönder