Facebook Analytics 30 Haziran 2021'den Sonra Erişime Kapatılmış
önsöz
30 Haziran 2021'den sonra Facebook Analytics'e erişilemeyecek. Bu, pazarlamacıların üç aydan önce başka alternatifler bulması gerektiği anlamına geliyor.
30 Haziran'dan önce insanlar raporlara ve öngörülere erişebilir ve tabloları ve grafikleri dışa aktarabilir. Ancak erişimlerini korumak isteyen tüm reklamverenlerin ve geliştiricilerin verilerini Haziran ayının sonundan önce masaüstüne aktarmaları daha iyidir.
Alternatif araçlar reklamverenleri, Facebook ve Instagram'daki büyümenizi ve katılımınızı takip edecek. Bunu yaparak, ortadan kalktıktan sonra FB Analytics'i değiştirmek istiyorlar.
Daha önce, reklamlarınızın nasıl performans gösterdiğini öğrenmek ve gelecekte daha fazla kitleyi hedeflemek için daha fazla büyümek için tavsiye almak istiyorsanız. FB analitiğine gitmeli ve her şeyi kendi başınıza görmelisiniz.
Facebook Analytics nasıl başladı?
Facebook, Facebook Analytics'i Google Analytics'e bir alternatif olarak birkaç yıl önce başlattı ve başarılı olacağını umuyorlardı, ancak olmadı.
Facebook Analytics, bir Facebook web sayfasındaki verileri Facebook pikselindeki bilgilerle ilişkilendirmek için kullanılabilir . Bilgiler birbirine bağlandığında, analizler, bir şirketin içeriğine katılan bir izleyici kitlesi ile nihayetinde Facebook'un satın alınması arasında bir dönüşüm rotası gösterebilir.
Facebook Business paketi geçen yıl duyurulduğunda, işletme, enstrümanın 2021'de her büyüklükteki şirket tarafından erişilebilir olmasını planladığını söyledi.
Nasıl gidiyor?
Mobil büyüme danışmanı Thomas Petit, geliştiricilerin çoğu, örneğin Amplitude ve hatta Mixpanel gibi daha fazla potansiyel ürün analizi aracını önemli ölçüde tercih ediyor.
Programcılar birkaç nedenden dolayı Facebook Analytics'e bakarlarsa, genellikle geliştiricilerin sahip olmadığı, kullanıcılarının yaşı ve cinsiyeti gibi verilere sahip olurlar.
"Elbette, birçok geliştiricinin [Facebook Analytics]'i var çünkü SDK'yı başka amaçlar için kullanıyorlar, ancak neredeyse hiç kullanmıyorlar."
"Birçok geliştiricinin birinci taraf verisi olarak sahip olmadığı, demografi hakkında bazı dakik içgörüler getirebilir… [ancak] FB Analytics'i ürün analitiği için potansiyel bir yedek olarak hiç görmedim."
Deezer için mobil büyüme danışmanı Thomas Petit
Facebook Analytics'i işletmeleri için kullanan kişiler çok fazla etkilenmeyecek. Facebook Analytics'in kullanımdan kaldırılması, gizlilikle ilgili küçük sorunların artabileceğini ve aracın kullanımdan kaldırılmasına yol açabileceğini gösteriyor.
Çözüm
30 Haziran 2021'den sonra Facebook Analytics'e kimse erişemeyecek, bu nedenle işletmenizle ilgili verilere erişemeyeceksiniz. Ama merak etmeyin, SumAll, agora pulse, Quintly, Socialbakers, Sotrender vb. gibi Facebook Analytics'ten daha iyi alternatiflerimiz var.
Umarım makaleyi beğenmişsinizdir!
Görüşleriniz hakkında yorum yapın.
0 yorum:
Yorum Gönder