1 Eylül 2020 Salı

2020'de harika bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmak için 7 adım

 En son istatistiksel analize göre, pazarlamacıların% 81'i, küresel tanıtım stratejilerinin özünün içerik pazarlaması olduğunu kabul ediyor. İlgili içerik ve SEO, insanları markaları ile tanıştırmanın en etkili yoludur. Ayrıca, düzenli içerik güncellemeleri, arama sonuçlarında daha yüksek konumlar elde etmek için mükemmeldir.

İstatistiklerden bahsedecek olursak, içerik pazarlaması genel olarak, diğer pazarlama türlerinden% 60 daha az çaba ve finansal yatırım gerektirir. Bu arada, iyi oluşturulmuş bir içerik pazarlama stratejisinin dönüşümü% 90'a ulaşabilir ve bu da genellikle üç kat daha iyi yatırım getirisi oranı gösterir. Tüm bunlar, kelimenin tam anlamıyla, her işletmenin içerik pazarlamasını kendi kendini tanıtmanın birincil yolu olarak görmesi gerektiği anlamına gelir.


Bununla birlikte, içerik pazarlamasında da tehlikeler vardır. Bunların en büyüğü, aslında hiç kimsenin yaklaşımında herhangi bir strateji geliştirmemiş olmasıdır. Pazarlamacılar çoğu kez bir içerik pazarlama stratejisini "hadi rastgele şeyler yapalım" olarak görüyorlar ve bazı tanımlanmış sonuçlar getirmesi gereken ölçülü ve değerli eylemler olarak değil. Bu "vur ya da kaçır" yaklaşımı oldukça etkili olabilir, ancak çoğu durumda, insanlar bir sonraki ay için bir içerik programından fazlasını planlamazlar. Ve orada, genellikle, soracak kimse yok: "Neden bu şeyleri göndereceğiz?".


Kabul edelim - "bir çeşit materyal yazıyoruz ve belki bunlardan bir şeyler popüler hale gelebilir" zayıf bir stratejidir. Belki bu yaklaşımı fark ettiniz? Bu, bir metin yazarını işe almak ve rastgele şeyler yazmasını sağlamak için yaygın bir çözümdür. Ancak 2020 pazarlama trendlerine göre bu yaklaşımın revize edilmesi gerekiyor. Pazarlama içeriği önceden planlanmalı ve belirli bir amaçla ve beklenen sonuç için, ister web sitesine çekilen kullanıcı sayısı, ister yeni abone sayısı olsun, yayınlanmalıdır.


Gördüğünüz gibi, içerik pazarlamanız için iyi bir strateji, başarınız için tüm ön koşulları oluşturur. Ancak “strateji” nin tanımı, tahminlere yer bırakmaz. Doğru stratejik genel bakış, içeriğinizi oluşturmanıza, yayınlamanıza ve yaymanıza yardımcı olacaktır. Bunun üzerinde iyice çalışmanız gerektiği anlamına gelir. Artık kör bir yaklaşım yok ve burada 2020'de en iyi içerik pazarlama stratejinizi nasıl geliştireceğinize dair yedi ipucumuz var.


1. Adım: Hedefleri belirleme

Bir metin yazarını savaşa sokmadan önce, bir pazarlamacı genel hedefleri belirlemelidir. Hangi sonuçlara ulaşılmalıdır? KPI'yi nasıl tahmin edeceksiniz? Hangi dönüşüm oranına ihtiyacınız var? Belki de stratejinizi uygularken birkaç aşamaya ihtiyacınız var? B2B veya B2C segmenti ile çalışmanız fark etmez, bir içerik stratejisi üzerinde çalışmaya başlamadan önce cevaplanması gereken çok sayıda soru vardır. Nihai hedefleriniz eylemlerin gidişatını tanımlamalıdır, tersi değil.


Stratejinizi geliştirirken bir SMART modeli uygulamanızı öneririz. Hedeflerinizin Spesifik, Ölçülebilir, Ulaşılabilir, İlgili ve Zamana Bağlı olması gerektiği anlamına gelir. İçeriğiniz, aşağıdakiler dahil en alakalı birkaç hedefi takip etmelidir:


Marka bilinirliğinin artması;


Trafik oranı artışı;

Yeni potansiyel müşteriler ve müşteriler;

Topluluk sadakatini geliştirmek;

Yeni pazarlara girmek vb.

Gördüğünüz gibi, bahsedilen hedefler zaten içeriğinize tamamen farklı bir yaklaşımı ifade ediyor. Elbette, genel bir strateji geliştirirken aynı anda birkaç hedefe ulaşmayı düşünmelisiniz, ancak öncelikleri belirlemek her zaman akıllıca olacaktır.


2. Adım: Müşteri profilini oluşturma

Herkes için içerik üretmek zaman kaybıdır. Tüm insanları aynı anda hedef alırken kimseye vurmazsınız. Sonuçta insanlarla çalışıyorsun, sayılarla değil. Bu, pazarlamacıların genellikle unutmaya eğilimli olduğu oldukça basit bir gerçektir. Gelecekteki müşteri tabanınızın omurgasını oluşturan insanları anlamak, bir içerik pazarlama stratejisi geliştirirken en önemli adımlardan biridir. Bazı gönderiler yapmadan önce, müşterilerinizin acılarını ve sorunlarını anlamanız, böylece sunabileceğiniz karların listesini geliştirmeniz gerekir.


Mümkün olan tüm bilgileri öğrendiğinizden emin olun. Müşterilerinizin yaşı ve cinsiyeti nedir? Yaşamak için ne yapıyorlar? Ne kadar para kazanıyorlar? Tercih ettikleri çevrimiçi etkinlikler nelerdir? Hangi sosyal medyayı seviyorlar? Ne tür içerikleri tercih ederler? Medeni durum bile size gündeminizi nasıl tanıtacağınız konusunda ek ipuçları sağlayabilir. Hedef kitlenize bağlı olarak, farklı türlerde içerikler üretmeniz gerekeceğini iddia etmek zor. Bir önseziyle hareket etmek, kardan daha fazla zarar getirebilir çünkü beklentileri karşılanmadığında, insanlar onlara başka ne söyleyebileceğinizi görmezden gelirler.


3. Adım: Pazar araştırması

İşte gerçekten acı verici bir şey. Sırf ürününüz harika olduğu ve ona büyük bir talep olduğu için, bu, insanların gerçekten ihtiyaç duyduklarını bildikleri anlamına gelmez. Potansiyel müşterileriniz işletmenizin farkında olmadığı sürece, içeriğinizin hiçbir önemi yoktur. Bu, insanların bir içerik stratejisi geliştirirken görmezden gelmeyi tercih ettikleri bir şeydir. Bazen yapmanız gereken ilk şey, insanların ürününüzü en az bir kez duyduklarından emin olmaktır. Aşağıdaki soruların yanıtlarını bildiğinizden emin olun:


İçeriğinizi öne çıkarmak için ne yapacaksınız?

Kampanya sırasında hangi değerleri vurgulamalısınız?

Rakipleriniz neyi vurguluyor ve neyi saklamaya çalışıyorlar?

Nişinizde yeni ne sunabilirsiniz?

Hangi hassas şeylerden kaçınılmalıdır?

Gerçek şu ki, ürününüzün iyi ya da kötü olması gerçekten önemli değil. İnsanların onun hakkında ne düşündüğü daha önemli. Kampanya hedeflerinizden biri, müşterilerin ürününüzün ne kadar benzersiz olduğunu ve ona rakiplerinizden değil sizden ne kadar ihtiyaç duyduklarını görmelerini sağlamaktır. Piyasada neyin mevcut olduğunu araştırmak, diğer insanların hatalarından kaçınarak kendi yolunuzu bulmanıza yardımcı olacaktır. Akılda tutulması gereken bir diğer husus, markanızın genel imajını iyileştirmenin yollarıdır. İyi bilinen bir ürünün yeni bir yönünü gösterirseniz, kesinlikle rakibinizin müşterilerinin bir kısmını çekeceksiniz.


4. Adım: İçerik türünü tanımlama

Artık tam olarak neyi başarmak istediğiniz ve kiminle çalışacağınız gibi tüm resmi görebilirsiniz. Şu anda, hangi tür içeriklerin geliştirilmesi gerektiğini anlayabileceksiniz. Resmin tamamını gördüğünüzde buna göre içerik seçmek her zaman çok daha kolaydır. Bununla birlikte, gelecekteki içeriğinizin tüm türlerini birleştiren tek bir açılış konuşması vardır. Müşterilere sunabileceğiniz karlar hakkında konuşmalısınız. Elbette belirlediğiniz hedefleri hesaba katmalı ve eylemlerinizi bunlara dayalı olarak planlamalısınız. İlk başta ne tür içeriğin kullanılması gerektiğini belirlemek için her zaman birden fazla seçenek vardır.


Örneğin satışlarınızı artırmak istiyorsanız, şirketinizin sağlayabileceği faydaları vurgulamak daha iyidir. Ayrıca, içeriğinizde net bir harekete geçirici mesaj bulunduğundan emin olmalısınız. Öte yandan marka farkındalığını artırmak, belki de uzun okumalar ve uzman görüşleri dahil olmak üzere daha bilgilendirici içerik parçaları gerektirir. Son olarak, bir lider büyüme peşindeyseniz, e-postaları karşılığında insanlara çok sayıda yararlı veri sunmanız şiddetle tavsiye edilir. Ürün demoları, ücretsiz sürümler ve seminer davetiyeleri de size çok fazla kazanç sağlayabilir. Bu nedenle, görebileceğiniz gibi, hedeflerinize ve hedef kitlenize bağlı olarak, mesajlarınızın formatı ayarlanmalıdır.


Interlude: EAT için küçük bir adım


EAT, Uzmanlık, Otoriterlik, Güvenilirlik anlamına gelir. Genel olarak SEO'nuz için elverişlidir, ancak içerik pazarlama stratejinizi planlarken böyle şeyleri yerleştirmek her zaman daha iyidir. Uzmanlık, yetki ve güveni kanıtlamaya gereken özeni göstermek, hem içeriğinizin kalitesi hem de SEO oranı için iyidir. Sayfalarınızın güvenilirlik oranı ne kadar yüksekse, arama sonuçlarındaki konumları da o kadar yüksek olacaktır. Bunu artırmak için , diğer yetkili web sitelerinden geri bağlantılar veya sözler alacağınızdan ve olağanüstü veya özel içerikler sağladığınızdan emin olmalısınız . Bunun içerik pazarlaması için alakasız olduğunu düşünebilirsiniz, ancak aslında bu, bu aşamada bir yerde dikkate alınması gereken bir şeydir.


5. Adım: Yaratıcı olma zamanı

İçeriğinizi geliştirmeye başlamanın zamanı geldi. İhtiyacınız olan türü ve hangi mesajı içermesi gerektiğini biliyorsunuz. Şimdi tüm süreçleri planlayın. İçerik planınızı geliştirmeli ve içeriğinizin ne sıklıkla ve hangi günlerde görüneceğini önceden belirlemelisiniz. Çok sık yayınlanan içerik nedeniyle insanları sıkmadığınızdan emin olun. Öte yandan, onları çok uzun süre bekletmeyin ve yayınlar için en uygun günleri seçmeyin. Ayrıca, içeriğiniz için kısa gereksinimler tanımlamak ve fikirler ve bunların hayata geçirilmesi için bir ekip atamak için iyi bir zaman.


Ekibinizin içerik planınıza eriştiğinden emin olun ve ihtiyaç duyulan tüm tamamlayıcı materyallerin geliştirilmesi ve hazırlanması için yeterli zaman bırakın. Resimlerinizin, videolarınızın ve makalelerinizin mükemmel olduğundan ve hedefleriniz için çalıştığından emin olmalısınız. Toplu beyin fırtınaları ve gerekirse içerik stratejisi ayarlaması için biraz zaman ayırın. Geleceği kusursuz bir şekilde tahmin edemeyeceğinizi ve bazen her planın biraz ince ayar gerektirdiğini unutmayın. Burada en önemli olan her şeyi değiştirmeye hazır olmak ve planı akılsızca zorlamamaktır. Önemli olan tek şey kampanya hedeflerinizdir. Ve geliştirilemeyecek bir plan yok.


6. Adım: Promosyon kanalları

Muhtemelen bunu daha önce düşünmüşsünüzdür, ama her neyse, terfiden bahsetme zamanı. Bir kampanya başlatmadan önce, içeriğinizin doğru kişilere tam olarak nasıl ulaşacağını belirlemeniz gerekir. Hangi kanallarla başlamanız gerektiğine siz karar vereceksiniz. Birkaçına odaklanmak her zaman daha iyidir, ancak tüm olasılıkları kapsamaya çalışmamak. Elbette kurumsal sosyal medya hesabınız ilk kanallar arasında yer almalıdır. Bir içerik türüne bağlı olarak YouTube, Instagram veya Twitter'ı ele almak isteyebilirsiniz. Mümkün olan her yerde makalelerinize ve blog yayınlarınıza bağlantılar ekleyin. Aslında, stratejiniz size mümkün olduğunca çok sosyal medya katılımı sağlamalıdır.


Diğer olağan fikirler, ücretli kanalları ve medyayı düşünmenizi önerir, ancak aslında bunlar kullanıcı tarafından oluşturulan içerik kadar etkili olmayabilir. Bu günlerde insanlar en sevdikleri blog yazarlarına övülen medyadan daha fazla güvenme eğilimindedir, bu nedenle biraz para harcamaya hazırsanız, onları etki pazarlamasına yatırmak daha iyidir. Bazı etkileyicileri çekmek her zaman iyi bir fikirdir çünkü buradaki genel katılım oranı, standart medyadan birkaç kat daha yüksektir. Son olarak, ürünlerinizi tanıtmak için bir kanal olarak e-posta, hem yeni potansiyel müşteriler hem de müşteriler için hala harika bir kaynaktır. Postalarla çalışacaksanız ayrı bir içerik planı geliştirmelisiniz.


7. Adım: Sonuçları ölçün

Pazarlama kampanyanızın sonunda, bunun bir başarı mı, başarısızlık mı yoksa arada bir şey mi olduğunu ölçmek için uygun bir yol bulmalısınız. Bir şey yapmadan önceki ilk adım da olabilir. Bu nedenle, kampanyanızın iyi mi yoksa kötü mü olduğunu nasıl tanımlayabileceğinizi düşünmelisiniz. Planladığınız hedeflerinizi ve rakamlarınızı yazmanızı ve daha sonra sonuçlarla karşılaştırmanızı öneririz. Her neyse, neyin harika olduğunu ve neyi geliştirmeniz gerektiğini açıklığa kavuşturmak için ölçüm yapılmalıdır. Özetlemek, gelecekte kullanacağınız en ve en az etkili araçları ve araçları tanımlamanıza da yardımcı olacaktır.


Çalıştığınız süre boyunca kampanyanızı tam olarak nasıl ayarlayacağınızı izlemek de iyi bir fikirdir. Hatta içinde bir model bile bulabilirsiniz, ancak yine de, değişiklikleri ve ayarlamaları izlemek, alanınızla daha alakalı görünen veri parçalarını size sağlayacaktır. Bu, bir sonraki kampanyanızı geliştirirken bunları aklınızda tutabileceğiniz ve hatta mevcut içerik planınıza dahil edebileceğiniz anlamına gelir. İçerik planlama gerçekten size öğretebiliyorsa, bu esnekliktir. Planlarınızı değiştirmeye hazır olun - bu kılavuzun size sunabileceği son bir tavsiye bu.


***


Öyleyse, içerik stratejisi tam olarak nedir ve yetişecek herhangi bir kalıp var mı? Önemli olan, onları tanımlamanın size kalmış olmasıdır. Ürününüzü kimse sizden daha iyi bilemez. Kalıplara gelince, onlardan kaçınmanız ve durumdaki değişikliklere tepki vermeye hazır olmanız tavsiye edilir. Kılavuz size ilgili bilgileri sağlar ve bunları nasıl kullanacağınız size kalmıştır. Her neyse, bu basit adımlar içerik pazarlama geliştirmenizi kolaylaştıracak ve 2020'de katil bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.


Bir içerik pazarlama stratejisinin nasıl oluşturulacağına dair başka fikirleriniz var mı? Düşüncelerinizi en uygun şekilde herkesle paylaşmaktan çekinmeyin. İyi şanslar!

0 yorum:

Yorum Gönder