28 Ağustos 2020 Cuma

Kullanıcının sitemi ziyaret ettiğinde ne yapmasını istiyorum?

Sitenizin amacı nedir? İnanın bana, bu soruyu sorduğunuz insanların yarısından fazlası size net ve kesin bir cevap veremeyecek. Kullanıcıların siteye geldiklerinde ne yapmalarını istediklerini sormanız daha kolay olabilir.

Garip görünse de, "sitenin amacı nedir" sorusu site geliştirme sürecinin en başında kendinize sormanız gereken en önemli sorudur. Bu soru etrafında, aslında bu sorunun cevabı etrafında, sitenizin üzerine inşa edildiği şey daha da inşa edilmiştir: metinler, tasarım, işlevsellik. Bir süre BT bloglarını ve dergilerini takip etseniz bile, sosyal medyayı çevrimiçi tanıtımda kullanma tekniklerini , Google'da daha iyi bir konum için SEO optimizasyon yöntemlerini veya Photoshop'un yeni sürümünün araçlarını uygulama hakkında kesinlikle okuyabilirsiniz  .. Yeni bir site oluşturmak istiyorsanız - hepsini unutun!

 

İşletmenizi çevrimiçi hale getirmek için siteyi bir araç olarak görüntüleyin . İşletme doğası gereği web tabanlı olsa bile, site için somut hedefler belirlemeniz gerekir. Kar veya kâr, hedefi tanımlayabileceğiniz en nicel olarak ölçülebilir parametre olarak empoze edilir. İşte büyülü soruya geliyoruz: İnternette nasıl para kazanılır? Şimdi şehir efsaneleri alanında daha çok dolaşan tüm bu anlık zenginleştirme planlarını görmezden gelelim, ancak kendimizi gerçek İnternet işine adayalım. Mal ve hizmet satarak veya reklam ve tanıtımdan para kazanabilirsiniz.

 

İnternette mal ve hizmet satışı

Mal ve hizmet satıyorsanız (veteriner, e-mağaza, proje bürosu, seyahat acentesi, el yapımı takı satışı ...), sitenizin amacı ziyaretçiyi müşteriye veya müşteriye dönüştürmek (dönüştürmek). Hepsinden önemlisi, bunu kaliteli içerik, tüketicileri ilgilendiren ilgili veriler ve etkili eylem çağrıları ile başarabilirsiniz . Harekete geçirme çağrısının kesinlikle sadece e-mağaza sitelerine yönelik olduğunu düşünmek yanlıştır. Aksine, bir eylem çağrısı, ziyaretçinin bir haber bülteni için bir e-posta bırakmasına, bir rezervasyon talebini doldurmasına, bir iletişim formu doldurmasına veya belki de bir soruşturma göndermesine yol açabilir. Ayrıca, çok önemli bir harekete geçirici mesaj, kullanıcıları telefon numaranızı aramaya motive etmektir.


Reklam ve reklamlardan elde edilen kazanç
Öte yandan reklam yaparak para kazanmak isteyen bir sitenin  öncelikle ziyaret edilmesi gerekir. Ziyaret, reklamlarını sitenize yerleştirmek isteyecek reklamverenleri, evleri ve şirketleri çekecektir. Ziyaret ne kadar yüksek olursa, güçlü ticari reklam sözleşmelerine ulaşma şansınız o kadar artar. Reklamcılıktan kazanç elde etmenin başka bir yöntemi de içeriksel reklamcılıktır (Google AdSense, bu türün en popüler hizmetidir).

İlke basittir: Sitenizde, sitenin konusu ve içeriğiyle tematik olarak alakalı reklamlar görüntüleyen bir alan oluşturursunuz. Bir ziyaretçi bir reklama tıkladığında para kazanırsınız. Dolayısıyla, reklamlardan kazanç sağlayan sitelerin özelliği, ziyaretçileri olabildiğince uzun süre kalmaya, sitede gezinmeye, sayfaları açmaya motive etme eğilimidir.

Şimdi daha kesin bir soru soralım: örneğin hazır Wordpress satan siteme geldiklerinde kullanıcının ne yapmasını istiyorum. konu? Şimdi cevap vermek çok daha kolay. "Satın al" butonunun net bir şekilde görülebilmesini, çarpıcı zıt renklerin olmasını istiyorum, içeriğin ziyaretçiyi konuyu satın almaya motive edecek şekilde yazılmasını istiyorum, ziyaretçilerin e-posta adreslerini almak istiyorum çünkü bu şekilde siteden ona haber gönderebilirim. promosyonlar ve benzerleri. Kesinlikle, kendi takdirine bağlı olarak siteye göz atması için onu motive etmek istemiyorum. Sitedeki tüm aktiviteleri, sonunda temayı nihai eylem olarak satın alan bir yolu izlemelidir.


İyi bir site yapan nedir?

Her şey içerikle başlar. Kaliteli, sevimli, benzersiz içerik, her başarılı web projesinin temelidir. İçerik, yarışmadan farklı olmalı, ziyaretçilerin sorduğu sorulara cevap vermeli ve bu bilgiler doğru ve açık olmalıdır.

Konu içerik oluşturmaya geldiğinde basit bir ipucu: İçeriğe en çok dikkat edin, bazen bir makale için birkaç saat harcayın, ancak nihai sonucun, onu beğenmekten veya başkalarına tavsiye etmekten mutluluk duyacağınız şekilde olduğundan emin olun. İçerik etrafında tasarım, gezinme, grafik ve işlevsel öğeler oluşturulmuştur. Unutmayın ki ziyaretçiler siteye tasarım nedeniyle gelmediler, içerik nedeniyle geldiler.

Eğer çaba sarf edip pazarı, potansiyel müşterilerinizin isteklerini tanır ve onların isteklerini tatmin edecek içerikler oluşturursanız nihai hedeflerinize kolayca ulaşacağınızdan emin olun. Tam olarak istediğiniz şey gerçekleşecek: ziyaretçiler sekmeyi kapatmayacak. Bazıları içeriği okumaktan mutlu olacak, çoğu ürününüzü satın alacak.


Başarılı insanlar bunu nasıl yapıyor?

Müzik çalar pazarı, multimedya yazılımı söz konusu olduğunda en büyük pazarlardan biridir. Apple , bir marka olarak halkın büyük ilgisini çekiyor ve sitelerini en az bir kez ziyaret ettiyseniz, iTunes'u indirmek için çarpıcı bir düğmeyi (harekete geçirici mesaj) görmeyi kaçırmak neredeyse imkansız. Düğme "ekranın üst kısmında" (kaydırmaya gerek kalmadan görünür) bulunur, sitenin geri kalanına kıyasla renkler zıttır ve güçlü bir pazarlama mesajı olan "Ücretsiz indirme" içerir . Apple'ın yarattığı ücretsiz bir şey mi var? Sizden sadece bir tıklama.


Siteye göz atarak ziyaretçilere rehberlik etme

Kullanıcıyı site boyunca yönlendirmenin gerekli olduğu hakkında daha önce yazmıştım. Bu tekniğin yerli web'de uygulanmasının harika bir örneğimiz var. Limundo , dönüşümleri artırmak için ziyaretçilerin faaliyetlerini analiz ederek sitenin tasarımını ve işlevselliğini sürekli iyileştirmeye çalışan bir marka olarak biliniyor. Sitenin ön sayfasını ziyaret ettiğinizde, yazarın araştırmaya başlama isteği ortadadır. "Ara" düğmesi , en çarpıcı "ekranın üst kısmı" öğesidir. Arama sezgiseldir ve listelenen herhangi bir ürünün seçimi, satıcının ürünü tanımladığı, fotoğrafları gönderdiği sayfayı açar ...


Doğal olarak istediğimiz ilk bilgi fiyattır ve fiyatın hemen yanında akıllıca yerleştirilmiş başka bir harekete geçirme ifadesi vardır - "Teklifler" . Döngü sonsuz bir şekilde tekrarlanabilir ve ilginizi çeken ürün için belirli bir miktar teklif etmeniz çok muhtemeldir. Müşteri psikolojisinde Kalan Süre seçeneğini belirlemenin öneminden bahsetmeye gerek olmadığını düşünüyorum . Anlıyor musun?




Son ipucu deney yapmaktır. Harekete geçirici mesajların konumları, renkleri, boyutları ve şekilleriyle test edin. Bazen en az mantıklı çözümler en iyi sonuçları verir. Hedeflere veya karlara ulaşmak için siteyi estetik açıdan hoş, teknik olarak işlevsel bir platform haline getirmek için birlikte çalışması gereken tasarımcılar , geliştiriciler ve pazarlama ekibi arasında güçlü bir ilişki gereklidir . Kesin hedefler belirlemenize yardımcı olacak, web analizi hizmetleri aracılığıyla performansı nasıl ölçeceğinizi, dönüşümler ve daha yüksek karlar için nasıl optimize edeceğinizi gösterecek metinlerle devam edeceğiz. Bir sonraki metne kadar!



0 yorum:

Yorum Gönder